/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
PC-browser med lav dataforbrug
Fra : andreasf
Vist : 1025 gange
100 point
Dato : 27-06-08 10:27

Jeg bruger i begrænset omfang min telefon til at gå på nettet via min bærbare PC. Det er særligt aktuelt i et par uger i sommerferien, hvor jeg er i sommerhus uden internetforbindelse. Jeg har derfor ikke behov for et mobilt bredbåndsabbonnement.

Selvom jeg har Biobo, hvor hver MB kun koster 1 kr, så vil jeg jo gerne minimere dataforbruget alligevel, så man kan surfe uden økonomiske skrupler.
Er der nogen der kender til browsere, der minimerer dataforbruget, eller findes der særlige indstillinger i browseren, hvormed man kan minimere dataforbruget?

mvh

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 27-06-08 10:48

På de fleste sider er der mange reklamer, de fylder og tager tid og penge at indlæse, hent IE7pro til din Internet Explorer den er oversat til dansk: http://www.ie7pro.com/

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 27-06-08 13:20

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med det du taler om, men FF3 skulle have det laveste Ram forbrug:

http://dotnetperls.com/Content/Browser-Memory.aspx

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 27-06-08 13:27

Og Opera skulle være hurtig:
http://www.idg.no/pcworld/article100717.ece
- Det er den også -

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 27-06-08 13:29

Kan også fås som mini-operea til mobiltelefon
(men jeg kender intet til det)

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-06-08 13:54

Det skal være en browser til PC - altså ikke en mobilbrowser. Og det det drejer sig om er, hvor meget data browseren downloader fra nettet, og i hvor stor grad det er muligt at minimere denne datamængde. F.eks. ved at kunne udelukke downloads af bannerreklamer etc.

mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-08 14:00

Du kan minimere data med IE7pro som er foreslået, med den kan du undgå at hente alle bannere og reklamer, ellers er Internet Explorer temmelig stor forbruger af data, 6eren er ikke nær så slem som 7eren

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 27-06-08 14:28

Det må jeg lige prøve ved lejlighed!

mvh

Kommentar
Fra : Gutenbergsen

Dato : 27-06-08 15:24

Held og lykke med forsøget

Godkendelse af svar
Fra : andreasf

Dato : 22-07-08 22:30

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-08 22:59

Selv tak, lykkedes det at minimere data hentning ?