/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rensning af gasspjæld
Fra : hjulmand81
Vist : 1342 gange
100 point
Dato : 27-06-08 07:53

Jeg har lidt problemer med en gammel felicia 1,3 fra 97 og jeg tror at gassjældet skal renses da dette afhjalp samme problem for 3 år siden.
Er der nogle der kan skrive eller linke til hvordan dette gøres... gerne lidt for dummies da jeg ikke roder særlig meget med det under kølerhjelmen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-06-08 08:33

Du kan købe en spray, der du sprayer i karburatoren mens motoren kører. Jeg mener det heder Karburator rens eller forgasser sens.
alimak

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 27-06-08 08:44

ok - hvis det er med indsprøjtning hvor skal jeg så sprøjte rens ind?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-06-08 09:03

Rensning af gasspjæld hmm har jeg sku ikke hørt før

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 27-06-08 12:45

Du kan få noget additiv som du heller i benzinen, Det skal fjærne og hindre koks i indsprøjtnings dyser og topdæksel.Husker ikke hvad det heder ,men Wurth sælger det.
alimak

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-06-08 13:10

Har du prøvet at skifte temperatur føleren i indsugnings manifold?

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 27-06-08 13:34

Hvad er problemet?

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 27-06-08 13:50

har overvejet temperatur føleren i manifolden, men da det var gasspjældet sidst ville jeg lige give dette en chance.
Problemet er at når motoren er blevet varm kan den ved udkobling hurtigt tabe omdrejninger og være ved at gå i stå som om den bliver kvalt - sker kun på vej ned i fart ikke på vej op hvor motoren har omdrejninger.
Har som sagt haft det samme problem med denne bil før og der fungerede det perfekt efter spjældhus blev renset.

Godkendelse af svar
Fra : hjulmand81

Dato : 30-06-08 14:01

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-06-08 22:07

Tak selv
alimak