/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Huskøb via privat sælger
Fra : andreasf
Vist : 1425 gange
100 point
Dato : 26-06-08 22:33

Vi har forelsket os i et hus, der er sat til salg af ejeren selv gennem Robinhus.

I andre situationer ville vi gennem sælgers ejendomsmægler lave et købstilbud med klausul om, at bank og advokat skulle godkende købsaftalen før den var gældende. Hvordan håndteres købstilbuddet, når der ikke er en ejendomsmægler?

Særligt er jeg interesseret i, hvem jeg skal have til at hjælpe mig med, at udfærdige et købstilbud/en købsaftale og om der er nogen grund iøvrigt til at jeg f.eks. selv hyrer en mægler til at rådgive mig i forbindelse med købet?

mvh

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 26-06-08 23:04

Hvorfor ikke bare bringe en advokat på banen her?

Du vil alligevel skrive i aftalen at den skal godkendes af bank og advokat. Så kan advokaten da lige så godt udfærdige aftalen også.
Han/hun vil da også være mere "på din side" end sælgers ejendomsmægler vil.

Mvh.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-08 23:04

Sørg for at helgardere dig for skjulte fejl og mangler. Det gøres måske bedst ved at lade en advokat hjælpe. Så kan du være sikker på at forbeholdene er korrekt formuleret.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-06-08 06:40

Ejendomsmægler er sælgers repræsentant. Brug "din advokat" - han er din repræsentant i forhold til det juridiske. Din bank kan evt. hjælpe dig med salgsopstilling - eller evt. din nuværende kreditforening - hvis du har sådan en nu!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-06-08 07:23

Helt enig i at bruge en advokat, men det skal være en der er specialist i ejendomshandel. Mange advokater sætter bare advokatsekretæren til at lave arbejdet!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-06-08 09:39

Jeg har ni gange handlrt hus uden mægler(Jeg har hørt at de tafer 40.000 kr) Man skal alligevel have en advokat til at skrive skødet, den udgift delte køber og sælger ( Sidst 3 tusind hver) vi havde kun en mundtlig aftale da vi ankom, advokaten føjede den så på papiret på "advokatsprog"

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 27-06-08 10:11

min advokat sagde engang til mig, at jeg for så vidt måtte skrive under på hvad som helst, HVIS jeg bare huskede at få tilføjet, at aftalen i sin helhed skulle godkendes af min advokat - så har man ALTID en udvej.....og advokaten behøver ikke nødvendigvis at finde nogen fejl i aftalen, antydede han, men kan også nægte at godkende, hvis jeg bad ham om det...det var før den nu almindelige fortrydelsesret ;)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-06-08 11:08

Brug advokaten, han er højst sandsynlig billigere end mægleren, og sørg så for at sælger betaler for en tilstandsrapport.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 28-06-08 06:25

SÆLGER UDFÆRDIGER KØBSTILBUD NÅR I ER ENIGE,SÅ GÅR DU TIL ADVOKAT,INDEN DU SKRIVER UNDER OG FÅR KØBSAFTALEN CHEKKET