/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
link
Fra : føroyar
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 26-06-08 19:38

Vil I måske hjælpe mig: Hvordan får jeg indsat et link korrekt?
(så man blot behøver at trykke på det )

Venligst /

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-08 19:41

Du højreklikker på linket .... kopier .... og indsætter det der, hvor du vil have det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-08 19:43
Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-08 19:47

Glemte lige at du igen skal højreklikke, der hvor du vil sætte linket ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-08 19:55

Når du har hjemmesiden åben som du linke til.
Gå op i adresselinien og højreklik på adressen > vælg kopier
Stil dig der hvor du vil lægge linket og højreklik > vælg sæt ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 19:57

Du kan henvise til hvad som helst ...også 'ting' som IKKE er der ved at sætte http://

foran henvisningen:

http://Dette_er_et_link/som_ikke_eksisterer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : atie

Dato : 26-06-08 22:16

Hvordan får jeg sat et link korrekt?
Citat

Kunne du ikke fortælle lidt om hvor det er du vil have linket ind.. er det f.eks. en hjemmeside du er ved at lave og vil have link ind på siden som man kan trykke på og så komme til en anden side ???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-06-08 22:22

Tryk på venstre musetast medens du køret kursoren hurtigt over linket - tryk derefter på control og c
Peg med musen der hvor du vil anbringe linket - Tryk på control og v - så er det på plads!

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 26-06-08 22:36

tak,-undskyld hvis jeg ikke lige skrev præcis-
Jeg vil gerne indsætte et link på Kandu svarene.
Men der kommer ikke link stregen under.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:38

Her på kandu.dk er det faktisk nok at skrive www og et . (punktum) foran.

Eks:

www.Dette_er_også_et_link/som_ikke_eksisterer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:44

Understregning af links er her på kandu.dk maskeret ud med CSS reglen: text-decoration:none;

I CSS kan man selv layout'e sine link både ved brug af CSS egenskaberne for text og vha. pseudo klasserne:
Kode
a:link
a:visited
a:hover
a:active

At link ikke skal understreges: Det er noget programmørerne af disse sider har bestemt.

Derfor !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:50

Nå, det ku' man altså ikke liiiige i det tilfælde jeg demonstrerede tidligere, men prøv ellers f.eks.:

dmi.dk

..og nu med www. foran:

www.dmi.dk

Forøvrigt: De CSS layoutregler der benyttes på kandu.dk finder du her:

http://www.kandu.dk/App_Themes/Normal/Default.css

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-08 22:53

Hvis du vil se dit "svar" før du sender det, så brug luppen til højre.

Så kan du lige teste om dit link er til at trykke på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:54

Ps. For links nærmere betegnet:
Kode
a.Navigator            { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #333333; text-decoration: none}
a.Navigator:active      { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #333333; text-decoration: none}
a.Navigator:hover       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #666666; text-decoration: underline}
a.Navigator:link       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #333333; text-decoration: none}

a.Letter         { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #115E94; text-decoration: none}
a.Letter:active      { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #115E94; text-decoration: none}
a.Letter:hover       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #000000; text-decoration: underline}
a.Letter:link       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-style: normal; font-weight: Bold; color: #115E94; text-decoration: none}

a.submenu            { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a.submenu:active      { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a.submenu:hover       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #AAAAAA; text-decoration: none}
a.submenu:link          { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}

a.copyright            { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a.copyright:active      { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a.copyright:hover       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #AAAAAA; text-decoration: none}
a.copyright:link       { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #FFFFFF; text-decoration: none}

a.NavigatorLink         { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #4E6172; text-decoration: none}
a.NavigatorLink:active   { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #4E6172; text-decoration: none}
a.NavigatorLink:hover    { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #DEE3E7; text-decoration: none}
a.NavigatorLink:link    { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #4E6172; text-decoration: none}

a.Topic               { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: bold; color: #362F2D; text-decoration: none; vertical-align: bottom}
a.Topic:active         { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: bold; color: #362F2D; text-decoration: none; vertical-align: bottom}
a.Topic:hover          { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: bold; color: #000000; text-decoration: none; vertical-align: bottom}
a.Topic:link          { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: bold; color: #362F2D; text-decoration: none; vertical-align: bottom}

a.groups            { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #115E94; text-decoration: none}
a.groups:active         { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #115E94; text-decoration: none}
a.groups:hover          { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #000000; text-decoration: none}
a.groups:link          { font-family: Tahoma, Lucida Grande, Helvetica; font-size:small; font-style: normal; font-weight: normal; color: #115E94; text-decoration: none}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 22:59

Nå... der var lige en 20 - 30 stykker mere jeg havde overset, men det er vist blot en akedemisk diskussion i lige netop dette tilfælde og iøvrigt ganske irrelevant ..gætter jeg på?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 26-06-08 23:24

tak og stop for nu.
Jeg prøver en gang.
woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331
og nu:
www.woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331
håber det virker.

tak,tak.

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 26-06-08 23:27

tak. molokyle.
det med den lange liste på koder-er helt uforståeligt for mig.
men ellers ser det ud til at virke hvad du bl.a. foreslog. Tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 23:34

Glem du kun lykkeligt alt om koder

woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331

..og nu med http://

foran:

http://woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331

..same shit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 26-06-08 23:50

ps.
hvorfor skal eller kan man bruge http://......
og
nogen gange www.......

Hvad er forskellen?
og
hvordan giver jeg disse hersens point. ????

Tak. og nu går jeg til ro for i aften.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-08 01:12

Det skal man heller ikke. Man kan bruge det ene ..eller det andet ..eller begge dele. Gælder kun hér på kandu.dk !!!

Eks:

woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331

http://www.woai.com/mediacenter/local.aspx?videoId=504331

Andre steder SKAL http:// angives, men www kan i nogen tilfælde udelades.

BEMÆRK:

Der altså en lille men dog vigtig forskel på om www optræder eller ej:

HTTP er internetprotekollen og WWW er en del af URL'en:

HTTP: http://da.wikipedia.org/wiki/Http

URL: http://da.wikipedia.org/wiki/URL

( Læs evt.: http://www.webreference.com/html/tutorial2/2.html )

For at give point skal du under den kommentar du synes hjalp dig bedst på vej klikke på ikonet under kommentaren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 09:30

indsæt link:

klik i adressefeltet - højreklik - kopier - højreklik i skrivefeltet her og vælg sæt ind

såre simpelt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-08 07:33

Er du udvilet nu føroyar

</MOLOKYLE>