/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Andreas Pedersen Birk ca. 1793
Fra : Påsse
Vist : 989 gange
300 point
Dato : 25-06-08 20:06

Hej

Jeg har forgæves søgt efter dåbsindførsel på Andreas Pedersen Birk, født ca. 1793, men hvor ?? han bliver viet til Anna Magdalene Friis i Ødis Kirke 9-4-1828.

ddd.dk FT 1845 skriver fødested Lustrup, Ringkøbing, men der er ikke noget der hedder sådan, jeg fandt Lustrup i Ribe amt, men kunne heller ikke finde ham der.

Er der nogen der har et bud, hvor Andreas Pedersen Birk kunne være født ??

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 25-06-08 21:37

Kan det tænkes at det er Lustrup/Lystrup i Skrarrild sogn, Hammerum herred, Ringkøbing amt?

Ellers prøv Løvstrup i Hanning sogn
Tulstrup i Ikast sogn
Ulstrup i Ryde sogn
alle i Ringkøbing amt

ellers prøv siden krabsen.dk med alle danske stednavne

Skarrild sogn hælder jeg dog mest til

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 300 point
Dato : 25-06-08 21:39

Hej med dig.
Jeg gik ind på et gammelt kort.
Fandt Ringkøbing Amt, Fandt en Lustrup, lige ved siden af var der noget der hed Skarrild.
Gik på Ringkøbing Amt, Hammerum Herred, Skarrild Arnborg Sogn. 1788-1815.
Prøv at gå ind i opslag 20, født den 16 januar 1793, der er en Peder Birch, deres hjemmedøbte søn Anders. Kan det være ham du leder efter.
Hilsen Jytte på Falster

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-08 21:42

Der findes skam også et Lustrup længere nordpå, syd for Kibæk i Ringkøbing amt?

Enten Assing eller Skarild sogne tror jeg ud fra beliggenhed?? Svend

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 25-06-08 22:42

Hej Jyttemor

Jeg vil meget gerne tro det er ham, jeg gik en ekstra gang på deres vielse,
Vejle-Nørre Tyrstrup-Ødis 1819-1846 (opslag 293)

Der hedder han Andreas Pedersen Birk, så stavet på en lidt anden måde, men det kan jo være præsten har skrevet forkert. Vil du ikke tro det er min Andreas/Anders, det skulle jo gerne være den rigtige, jeg prøvede at se om jeg kunne finde hans konfirmation, men uden held, de kan godt være flyttet i mellemtiden.

Jeg lukker nok inden så længe, til din fordel.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : beroRos

Dato : 26-06-08 18:16

Tak for henvendelsen!

Min mor er født Pedersen, men i den gren går mine oplysninger kun tilbage til min mormor.

Men prøv at gå ind på min hjemmeside under www.familenrossen.dk

Venlig hilsen Bent Rossen

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 26-06-08 18:51

Hej Bent Rossen

Nu har jeg kikket på din fine hjemmeside, men der er ikke noget jeg i øjeblikket kan bruge

Venlig Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : Påsse

Dato : 28-06-08 09:30

Tak for svaret jyttemor.