/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Unix
Fra : PARKENSS
Vist : 514 gange
300 point
Dato : 07-03-03 21:27

Heja

Kan man Unix system --server,

Mvh

Parkess

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-03-03 22:14

Heja
Kan man Unix system --server
---------------------------------------
OVERSAT :

Hejsa

Kan man købe Unix system som software ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 07-03-03 23:46

Hej Parkenss
Prøv at læse dette links
http://www.box4700.dk/linux.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 08-03-03 00:52

Hej briani

Jeg mener da ikke Linux er det samme som det Unix jeg forespørger om,--eller ????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-03 01:14

Hej igen Parkenss
Nej det er vist mig der sover i timen
Jeg må indrømme jeg ikke har en pind forstand på det du spørger om
men her er et links
http://www.math.ku.dk/edb/guider/unix.html.
jeg vil meget gerne have hjulpet dig lidt mere,men jeg må nok melde pas
MVH og godnatter når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-03-03 01:25
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-03 06:17

http://www.geek-girl.com/unix.html har nogle gode artikler og links til unix og diverse varianter af dette system! Linux er en unix variant som du osse kan købe til pc. FreeBSD er en anden variant til pc. De fleste "rigtige" unix systemer kører dog på deciderede servere med 64 bits processorer altså lidt anderledes en på en pc med 32 bits processor

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-08-03 19:43

Jeg ved godt det er meget længe siden, du stillede dette spørgsmål, men jeg faldt over dette som måske kan give dig svaret.
Til dit spørgsmål - ja det kan man.
http://www.osdata.com/kind/unix.htm
Emesen.

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 28-10-03 13:06

Jeg mener de eneste computere som kører True Unix er store DNS servere rundt omkring i verden langt nede i roden af internettræet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-01-05 12:44

Fik du løst dit problem så accepter venligst et svar!

Kommentar
Fra : lskau

Dato : 24-03-05 14:25

Tjah Sun Solaris er en Unix, den kan downloades både til X86 hvis du vil køre den på intel eller amd, eller til SPARC hvis du har den cpu teknologi.

Skal du have en Unix vil jeg da foreslå du prøver Solaris 10 (den har mange fede features såsom zoner osv) den kan du hente på www.sun.dk

Kommentar
Fra : lskau

Dato : 24-03-05 14:26

Det er gratis, men du kan også bestille en cd hvis du absolut vil af med penge ;)