/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista baggrundsbillede problem
Fra : Sygate
Vist : 762 gange
300 point
Dato : 25-06-08 19:42

Hejsa !

Jeg har problemer med at få et billede til at være den autentiske størrelse på skrivebordet som baggrundsbillede. Jeg kan sagtens få alle de tre variationer til at virke (Stræk, centrer osv.), men jeg kan ikke f.eks tage et billede der er 200 pixels i højden og så bruge det, uden at Vista selv fylder det ud fra bund til top, dvs. strækker det.
Min skærm kører med 1900x1200, jeg bruger Vista Home Premium.
Alternativt må jeg kunne fjerne baggrundbilledet helt. Det kan jeg heller ikke se hvor man gør.

Nogen der ved hvordan jeg ordner det?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-06-08 19:59

Kan du ikke højreklikke på det pågældende billede - og derefter trykke på Anvend som baggrund?

Jeg ved ikke om det er sådan i Vista, da jeg "kun" har XP.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 20:26

Det lyder besynderligt

Har lige prøet med et par små billeder.....

Det virker udmærket - resten er SORT....

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-08 20:35

Jo jeg kan sagtens højreklikke som i xp. Kan også gøre det på flere andre måder, men det ændrer desværre ikke på at jeg ikke kan få billedet i den størrelse jeg vil have. Den strækker det fra bund til top.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-08 20:37

Altså det bliver 1200 pixels i højden, selvom det billede jeg vil have som baggrund er 719 pixels i højden. (1200 som min slærm).

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-08 21:00

Nå nu har jeg blot lavet et billede i 1900x1200 der er den farve jeg gerne vil have det i og så har jeg lagt mit billede ind på midten af det

Venter lige og ser om der er en der ved om mit spørgsmål overhovedet kan lade sig gøre..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 21:29

Ja - det kan tilsyneladende lade sig gøre hos mig

Du må lave noget forkert....

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 25-06-08 23:38

Som refi siger så må det kunne lade sig gøre,men her er lidt sjov og balade,hent>
FastStone Image Viewer 3.5 2008-01-15
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

når du har installeret det gå op i>Tools
Wallpaper Anywere,når boksen åbner,gå ned i venstre hjørne og
klik på>>Add og browse frem til det/et billede du vil bruge,nu åbner billedet sig i boksen og denne boks er
dit skrivebord,så kan du trække billedet rundt i boksen til hvor
du vil have billedet (på skrivebordet)og du kan trækkke i billedet kanter så det bliver mindre/større (de små sorte firkanter)

Du kan også tilføje flere billeder vis du vil og bruge samme fremgange måde til du har fyldt boksen ud (skrivebordet)f.eks. hele familien og du har lavet et stort wallpaper,enten med et eller flere billeder,når du er færdig klikker du på save as file og vælger det format det skal gemmes i,du kan også klikke på set as wallpaper og det bliver lagt direkt ind på skrivebordet,der er også nogle rammer i venstre side som man kan sætte på/omkring billederne ved at klikke på dem.
Man kan tilføje så mange billeder der kan være i rammen/boksen alt efter hvor store man laver dem,leg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:42

med opacity slideren i bunden af boksen kan man lave
billederne mere eller mindre gennemsigtige

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:47

man skal ikke have baggrund billede til de små billeder,det ordner programet,men baggrund farven på skrive bordet vil blive brugt som underlægs farve,vis du ikke fylder boksen ud med billeder.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-08 23:52

en glemmer
baggrunds farven kan ændres med knappen>background,nede i venstre hjørne.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-06-08 06:58

Hej det samme problem havde jeg, fandt en måde at løse problemet på.

Når du har gemt billedet i en mappe, højreklik på det billede du ønsker som baggrund,
klik på rediger, så får du Microsoft Office Picture Manager frem, hvis du har Officepakken,
det kan muligvis også gøres med den almindelige i Vista, du kan også bruge andre programmer.

MVH
tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 26-06-08 07:07

PS. glemte at tilføje, det er tidligere nævnt, farven på skærmen ændres,
der kan du vælge den farve selv som du ønsker den.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 30-06-08 17:40

Tak for hjælpen allesammen.
Jeg fandt aldrig en løsning, men de eksterne ting der bliver linket til kan vel bruges

men fandt dogså den løsning at lave hele skrivebordet til en baggrund og så derefter at smelte et billede ind på..