/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Videresendelse af vedh. fil
Fra : leiflp
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 25-06-08 17:17

Er der nogen der har været ude for, at det kun er den første på modtagerlisten, der modtager den vedhæftede fil, og hvad man kan gøre ved det.

leiflp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:18

Man kan vedhæfte den igen

Og JA - det er kun den første der modtager vedhæftningen....

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 25-06-08 17:39

Det er nu ikke min erfaring.

Jeg sender referater til flere grupper hver uge og alle modtager de vedhæftede referater.

Der er ingen forskel på om jeg bruger Ouloook 2003 eller webacces, som er internetbaseret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:41

Kan være jeg misforstår spørgsmålet....

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-06-08 20:02

Det kan være at de andre modtagere har indstillet deres Sikkerhedsindstillinger i mailprogrammet til IKKE at åbne vedhæftede filer.

I OE skal der trykkes på Funktioner - Indstillinger - Fanebladet Sikkerhed - Fjern flueben hvor der står noget om vedhæftede filer - Tryk Anvend og Ok

Clou

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-06-08 20:28

Jeg plejer at gæmme den vedhæftede fil, som jeg har modtaget, f.eks på skrivebordet, og så vedhæfte den igen når jeg sender den samme mail til andre, dvs. som 'refi' er inde på.
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-08 22:16

Nu har jeg prøvet, at sende mails med vedhæftninger til og fra mine forskellige mailadresser. Hver gang samme med resultat.

Ved besvarelse, så følger vedhæftninger ikke med, men hver gang jeg vælger videresend kommer vedhæftninger med til alle. det kan jeg se da jeg har 4 mailadresse to i Outlook, 1 på Yahoo og 1 på G-mail.

Jeg har prøvet at rode med mulighederne under funktioner i Outlook. Jeg kan kun (finde ud af, at) ændre på vedhæftningerne ved besvar (gælder også besvar alle).
I <funktioner>,<instillinger>, <E-mail indstillinger> kan jeg ved "besvar" vælge vedhæft oprindelig meddelelse, så kommer hele den oprindelige mail inkl. vedhæftninger med i vedhæftningen. Ved de tre andre valgmuligheder, så kommer vedhæftninger ikke med.
Jeg har ikke fundet nogen mulighed for at ændre i vedhæftninger i videresend, da kommer vedhæftningerne med til alle - hver gang.

Godkendelse af svar
Fra : leiflp

Dato : 26-06-08 12:33

Tak for svaret Jorgen_ros.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-06-08 16:51

Velbekommen Leiflp.

Jeg glemte måske, at sige, at jeg hjemme bruger Outlook 2007 og Outlook 2003 på arbejdet.
På dette punkt er der ingen forskel på de to vesioner.
Jeg har i øvrigt vendt spørgsmålet med vor IT-afdeling i dag, dels fordi jeg ikke er enig i besvarelsen fra refi og Clou og fordi det har min interesse.De har ikke noget at tilføje til min besvarelse - sådan er det bare siger de.
De er (som jeg) ikke enig i påstanden fra refi. Enten modtager alle eller ingen siger de.
Med hensyn til sikkerheds indstillingerne er det rigtigt at Outlook har et inbygget filter der forhindrer modtagelse af eksekverbare filer af den kendte type. F.eks *.com, *.bat, *.exe, *.pif mv., men hvis det sker får modtageren besked om at Outlook har fjernet en vedhæftet fil.

PS! Problemet omgås nemt ved at omdøbe filen før afsendelse og kalde f. eks. *.doc, *,txt eller lign. formater. Modtageren skal blot have besked om hvad han/hun skal omdøbe den tiil efter modtagelsen.