/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke få fat på mine e-mail
Fra : taktaktaktak
Vist : 401 gange
10 point
Dato : 25-06-08 16:02

Jeg har i flere år haft en gammel TDC (pop3.mail) mail adresse, som jeg videre ført da jeg skiftede til cybercity. Det fungered sådan at jeg brugte den til indgående og cybercity til udgående - lidt bagvendt men problemløst.
Men i forbindelse med andre problemer på computeren, kommer jeg mens computeren er i fejlsikret tilstand til at "pille ved" koden under log-in delen. Nu har jeg så problemer med at hent min mail. Jeg får rodet rigtig meget rundt i tingene, og nu har jeg så geninstalleret hele styresystemet, men kan ikke få fat på mine mails.
Jeg har set på instruktionerne fra både TDC og Cybercity og ved nu hvad jeg skal gøre men

jeg tror at problemet et at jeg mangler den "emailadresse" som jeg fik fra TDC i sin tid ( det er tilsyneladende ikke den mail adresse som jeg bruger) og som jeg skal bruge som brugernavn

Har jeg ret i det?
Hvad gør jeg så for evt at få fat i den?
Og findes der evt en måde hvor jeg kan få fat i alle mine mails alligevel, hvorefter jeg så kan oprette en ny mailadresse hos cybercity?

hilsen TAKTAK

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-06-08 16:20

jeg bruger outlook. der trykker jeg bare f9 så er den i vinkel
den du bruger er da noget af en krydsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:34

Hvis du har

Emailadresse (giver sig selv)

POP3 (postkasse) - skal være mailadressens pop3

SMTP (posthuset) - skal være netudbyderens SMTP - med mindre du har eget webhotel med tilhørende adresse.

Kodeord (giver sig selv)

Kan den oprettes på en hvilken som helst komputer......

Så du må lave en fejl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-08 17:36

eller - ind i webmailen hos tdc (hvis du husker den) og videresend

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-06-08 17:38

Og TDC bruger asmtp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:46

IKKE til alle "gamle" adresser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 17:48

Men det er så ligegyldigt hvis udbyder er Cybercity

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 25-06-08 19:01

Brugernavnet hos TDC er ikke mail-adressen. Men derimod et kontonummer som typisk starter med 1201.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-06-08 22:01

Jeg ved godt hvad du mener. Man starter et abonnement med feks blabla@mail.tele.dk

Man får så mulighed for at oprette 5 andre mailadresser, den ene til feks navn@privat.dk

Nu sætter man den måske så op til at videresende al mail fra blabla til navn, men det er navn@privat.dk man oprettet som konto i Outlook. Sådan havde jeg det indtil for nylig, dog med 2 andre internetudbydere.

Men ja havde også TDC for 10-15 år siden med en mail der endte på @privat.dk som ikke var den "købte".

Jeg kan foreslå dig 2 ting:

1. Prøv at logge på her med den adresse som du hele tiden har bugt. Hvis du ikke kan huske passwordet, så log på med digital signatur og se hvad der kommer frem.

2. Ring til TDC og oplys dit fastnet nummer, og hør hvordan de kan hjælpe dig.

Hvis du har gemt en kopi af mails på serveren, kan du nok finde de fleste deroppe. Eller tror jeg de er tabt.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-06-08 22:03

Hov glemte linket til login
http://mail.tdconline.dk/

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-06-08 22:04

Ellers kan du prøve at oprette login til webmail her
http://tdconline.dk/publish.php?id=11044

og se hvad du kan få ud af det