/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Adobe
Fra : Pytten1510
Vist : 878 gange
50 point
Dato : 25-06-08 12:47

Hej

Jeg sidder og skal skrive en blanket fra DKK. Der findes en færdig blanket på deres hjemmeside, som man frit kan bruge.
Hidtil har jeg skrevet blanketten ud, for derefter at udfylde den med oplysninger...alt er skrevet i hånden.
Jeg ved at man kan udfylde den på computen...jeg kan bare ikke finde ud af hvordan.
Når jeg forsøger, sker der ikke noget....
Er der nogen som kan hjælpe ??

Jeg har Vista

Pytten

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 13:04

Du kan downloade adope gratis og installere den på din PC

http://www.adobe.com/dk/products/acrobat/readstep2.html

Den skal du bruge for at læse formularen på din PC

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-08 13:41

Den er formentlig ikke beregnet til onlineudfyldelse..
Eller smid linket her så er der en der lige kan afprøve om den er udfyldbar.

vh Ben

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-06-08 14:01

Du får 2 stk. Jeg har lige forsøgt igen...men stadig uden held....

http://www.dansk-kennel-klub.dk/652

Jeg har set i praksis at det kan lade sig gøre....I øvrigt, sidst på siden er den købsaftale, jeg skal bruge....

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-06-08 14:08
Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-06-08 14:17

Sakset fra Adobe Reader 8 hjælpefil - det kan lade sig gøre!!
Citat
Udfylde og rydde formularer
Hvis en PDF-formular indeholder interaktive formularfelter, kan du udfylde formularen med et af værktøjerne på værktøjslinjen Marker og zoom: Håndværktøjet eller markeringsværktøjet Når du placerer markøren over et interaktivt formularfelt, ændres markøren til en af følgende:
Pegende finger eller pegende hånd med plustegn . Vises, når markøren er placeret over en knap, en alternativknap, et afkrydsningsfelt eller et element på en liste.

Pil . Vises, når du kan vælge et element på en liste med valgmuligheder.

Tekstmarkør . Vises, når du kan indtaste tekst i et formularfelt.

Hvis formularfelterne ikke er interaktive, ændres markøren ikke.

Ikke-interaktive PDF-formularer kan udskrives og udfyldes manuelt. Eller du kan vælge Værktøjer > Skrivemaskine > Skrivemaskine og bruge skrivemaskineværktøjet til at skrive oplysninger i de tomme formularfelter og så udskrive den udfyldte formular.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-06-08 14:30

Ja, tak...det er fint. Det har jeg læst en gang...men kom ikke videre af det....det virker stadig ikke....
jeg ved ikke hvad jeg gør forkert....har fulgt anvisningen........

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 25-06-08 14:40

Eller du kan vælge Værktøjer > Skrivemaskine > Skrivemaskine og bruge skrivemaskineværktøjet til at skrive oplysninger i de tomme formularfelter og så udskrive den udfyldte formular.

virker med garanti

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-08 14:44

Jeg bruger Foxit Reader i stedet for Adobe: http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader_2/down_reader.htm jeg kan godt udfylde din blanket, med special funktion, hvis du ikke får løst problemet, så kan der komme en nærmere forklaring efter arbejde, jeg har ikke tid nu, men er hjemme igen ca. kl. 01

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 25-06-08 15:01

Tak for svaret o.v.n..
Så virker det.....jeg forsøgte at aktivere den skrivemaskine...men det ville den heller ikke være med til.

Endnu en gang tak for hjælpen......

Pytten

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 25-06-08 15:18

Vedr. DKK for info:

Citat
Fra undermenupunkterne i venstre side kan du læse eller udskrive forskellige blanketter, regelsæt, racestandarder med videre.
Samtlige dokumenter ligger som pdf-filer, der kan læses med Adobe Reader.
Adobe Reader kan downloades fra nedenstående hjemmeside:

Adobes hjemmeside

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 02:33

Selv tak, jeg tror du bliver glad for Foxit, den kræver ikke så meget af computeren så den er hurtigere at arbejde med

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 26-06-08 11:14

Hej o.v.n.

Et nyt problem er opstået.....når jeg gemmer en blanket for udskrivning kommer der med rød tekst i toppen af blanketten :
Edited by Foxreader osv.....

Kan og hvordan fjerner jeg det ????

Det er ikke så smart, når jeg skal bruge den til hunde-kunder.....

Pytten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 12:13

Nej ikke så smart, det er fordi du bruger gratis udgave af Foxit, jeg mener(kan ikke huske) at du blev advaret da du ville gemme det ændrede dokument, at Foxit ville sætte et vandmærke på, og at det kunne undgåes ved at købe programmet, med Adobe kan du slet ikke gemme et ændret dokument uden at have købeversionen, Foxit Reader bruger jeg til at læse dikumenter og som dig til at skrive i et internet dokument, hvis jeg selv vil lave dokumenter så bruger jeg kontor programmet OpenOffice, det gratis, det er på dansk, det kan lave dokumenter uden vandmærke

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-06-08 13:14

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 13:18

Har du feber amandaKandu ? Ikke godt med et sådan ansigt