/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ringens herre
Fra : dr_dem
Vist : 951 gange
20 point
Dato : 24-06-08 21:29

Overskrift:
FRODO VENDER TILBAGE

Nogle der har mod på det??????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-08 21:52

THERE CAN BE ONLY ONE !!!

..men den var vist ik' fra 'Ringenes Herre' ?

Det er denne til gengæld: http://youtube.com/watch?v=uE-1RPDqJAY

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-06-08 21:58

Jaaa det var da noget, men gammel film

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 22:07

Frodo er blevet landmand i hobitbyen og lever der med kone og børn. Du vil vel ikke sende ham afsted igen?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-06-08 22:09

granner01
Tror ikke du har set filmen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 22:10

Jeg har alle bøgerne og alle filmene og har set dem flere gange. Jeg har bare digtet videre på historien.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-06-08 22:19

Citat
Frodo er blevet landmand

Frodo og Gandolf tog med skibet sammen med de andre ringbære, da den onde ring var destrueret

såååå landmand med hvid kåbe og stav HMMMM ja ja måske

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 22:47

Det er da en romantisk digtning, han har da fået så små bedårende børn.

Accepteret svar
Fra : ramram

Modtaget 20 point
Dato : 25-06-08 04:20

Vil du have filmene:_________??

HOOOOOOOOOOOOO er Frode_?

Ville hellere SE på den LILLE ? tegenede djævel
der fulgte han/ dem_han lihnede noget fra en anden WERDEN

das wa donJA

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 25-06-08 04:22

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 08:28

Jeg så hellere en fortsættelse på: Bladerunner (Do androids dream of electrical sheep? http://en.wikipedia.org/wiki/Do_Androids_Dream_of_Electric_Sheep%3F ) baseret på :
Citat
Blade Runner 2: The Edge of Human (1995), Blade Runner 3: Replicant Night (1996), Blade Runner 4: Eye and Talon (2000). The official and authorized novels were written by Philip K. Dick's friend K. W. Jeter. They continue the story of Rick Deckard and attempt to resolve many of the differences between the novel and the film.

..hvoraf jeg selv ejer og har læst de 2 første bøger. Den 3. (Eye and Talon) er desværre udsolgt fra forlaget. Replicant Night er den mest uhyggelige gyser jeg nogensinde har læst. Jeg turde på et tidspunkt dårligt vende siderne i bogen, da jeg læste afsnittet om Sara's barndom i "Salander 3".

Jeg kan på det varmeste anbefale alle science fiction interesserede at læse, ikke blot de nævnte titler om Bladerunner, men ALT af K. W. Jeter. (Specielt holder jeg af 'splatteren': Dr. Adder. )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 09:13

UUHH uhyggelige bøger.
Jeg synes der er så meget drama i det virkelige liv at bøgerne næsten ikke kan overgå det. Men ellers læser jeg meget gerne romaner, Koons, Steven King, Jack Higgins og mange andre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 09:30

granner01 -> Hvad så med at læse trilogien (..faktisk 5 bøger):

1. Shiskasta ..en beretning om jordens undergang.
2. De Sirianske eksperimenter
3. Ægteskabet mellem Zone 3, 4 og 5.

Epilog: Repræsentanten fra planet 8.

..af Doris Lessing?

http://en.wikipedia.org/wiki/Shikasta

http://www.dorislessing.org/shikasta.html

Ps. Denne er også helt fantastisk: http://www.dorislessing.org/briefing.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 09:46

Dit råd er printet ud og jeg vil gå på biblioteket i næste uge. Lige i øjeblikket er jeg ved at læse nogle bøger jeg har hentet i vores genbrug.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 12:47

ramram

Lige nu er mit barnebarn på besøg og vi ser Ringenes herrer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 16:13

..og jeg læser: http://www.cssboxing.com/temp/hitchhiker.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 17:08

Og jeg læser en genbrugsbog nu, Valmuens skygge af Tony Kenrick

Den er lidt svær at komme i gang med.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-08 17:58

Tror lige der er ved at gå fis og hornlygter i det hele

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-08 18:01

Citat
Lige nu er mit barnebarn på besøg og vi ser Ringenes herrer

Det skal være udviede versition

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 18:34

dr_dem

Citat
Tror lige der er ved at gå fis og hornlygter i det hele

Ja er det ikke herligt? Solen skinner og fuglene synger.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-08 18:38

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-08 18:58

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 19:06

dr_dem

Du kan altså ikke ødelægge mit gode humør i dag

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-08 19:14

oplæg var FRODO VENDER TILBAGE og så skriver I om alt andet bøger og lukumspapir
Hvad syntes i selv??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-08 20:07

Undskylder meget, men jeg hygger mig. Hvad med dig molokyle? Kan du ikke også undskylde?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 11:47

dr_dem ->
Citat
Ringens herre

Fra : dr_dem Vist : 126 gange 20 point Dato : 24-06-08 21:29
--------------------------------------------------------------------------------
Overskrift:

FRODO VENDER TILBAGE

Nogle der har mod på det??????

Giver dette 'mening' for dig?

Hmmm... der er vist lang vej til en undskyldning for, at blande sig i Smalltalk (Smalsnak)

Ps. EKS.:

Nogle undskyldninger? vs. Nogen undskyldninger?

Der er forskel på brug af 'nogle' og 'nogen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 20:16

Husk nu lige at da Frodo tog afsted kom han først hjem 13 måneder efter

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 20:19

Molo du plejer og væer min ven så OK

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 20:20

Være

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 20:32

Tipper-Topper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-08 20:51

Er det så umuligt at forestille sig at Frodo er blevet far? Han var ung da han rejste ud, men derefter?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 21:02

Frodo ka' sku' da ik' få børn med Gandalf !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 22:58

Frodo omkring 30 år

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-08 22:59

Nej da, men mon ikke han har truffet en lille køn hobitkvinde? Hobitkvinderne må da se op til en som Frodo.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 23:02

Du ved jo godt at han tog båden og ikke mødte nogle men du har måske ikke set den udvidede udgave?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 23:09

Hobitkvinder vil da heller ik' ha' en mand som sådan løber ad gårde i tide og utide granner01.

Hobitter er mere eller mindre stavnsbundne. Det 'ligger' ikke rigtigt til dem, at forlade deres elskede herred.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-08 23:19

ÅÅhhh, selvfølgelig vil kvinder have en helt, og Frodo er HELT. De vil flokkes om ham.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 23:24

Hobitkvinder vil ikke have helte. De vil have en stabil mand, hvor hænderne er skruet rigtigt på ..og fødderne helst også. Som passer deres arbejde. De vil ikke have nogen som hele tiden skal lave om på tingenes tilstand. Sig mig har du helt sprunget kapitlet om hobitpsykologi over i skolen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 26-06-08 23:25

Molo og Granne i er begge ældre kan i huske sådan noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 23:27

Med andre ord granner01: Du projekterer dine egne sociale kompetancer over på hobitkvinderne og sublimerer dermed din egen opfattelse af virkeligheden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-08 23:29

Hvis hobitkvinder ville ha' helte, så havde de nok kastet sig over ....Lucky Luke !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-08 00:17

Jamen Mono
Har du læst psykologi i skolen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-08 01:18

Jada ..blandt meget andet ..og jeg besidder den sære og sjældne evne ...at ku' huske det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-08 13:14

Tja jeg kan måske undskylde mig med at jeg har glemt en del. Måske p.g.a. alder

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 09-07-08 19:20

Tak for svaret ramram.

Citat
Vil du have filmene:_________??

HOOOOOOOOOOOOO er Frode_?

Ville hellere SE på den LILLE ? tegenede djævel
der fulgte han/ dem_han lihnede noget fra en anden WERDEN

das wa donJA

Naaaj Golom
dr.dem