/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar skærm sort
Fra : annette01
Vist : 1092 gange
500 point
Dato : 24-06-08 17:28

Jeg har købt en bærbar pc. Jeg har aldrig haft sådan en før og jeg har ingen manuel, men kan man slukke for skærmen lige som på en stationær selv om programmet kører på Pc. Jeg ved ikke om det er det jeg har gjort, for min skærm er sort.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 17:37

Tryk kort på startknappen igen, den er gået i dvale.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 17:39

Nej det kan man ikke, men man kan slukke for skærmen under skærmindstillingerne. Har du helt sort skærm når du starter computeren?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-06-08 17:43

Gu' ka man da sluk for skærmen.
Det ka' jo være den er i dvale som peet49 siger og på min kan jeg med FN taste+F5

mvh klaudi

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 17:51

Ja, jeg har helt sort skærm

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 18:35

Er den sort, når du starter PCèn??

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 18:38

Ja skærmen er sort når jeg starter min bærbar

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 18:53

Tag batteriet ud, sæt laderen til, tryk på startknappen og hold den nede i 10 sek. sæt strøm til laderen, og tryk på startknappen, se så om ikke det virker, gør den det, så tag lader fra, sæt batteriet tilbage, og prøv igen.

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 19:02

Det var da et udmærket råd som jeg også fulgte, men der er stadig sort skærm. Trist

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 19:21

Så er jeg næsten sikker på, at backlight er defekt, er det en fabriksny PC, har du garanti på den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 19:24

Citat
Gu' ka man da sluk for skærmen.

Spørgsmålet:
Citat
men kan man slukke for skærmen lige som på en stationær selv om programmet kører på Pc

Der er ikke nogen knap hvorpå man kan slukke skærmen på en bærbar, som man kan på en "alm." skærm.

Citat
Tag batteriet ud, sæt laderen til, tryk på startknappen og hold den nede i 10 sek. sæt strøm til laderen, og tryk på startknappen, se så om ikke det virker, gør den det, så tag lader fra, sæt batteriet tilbage, og prøv igen

Kan du forklare hvad det skulle gøre godt for?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 19:28

Det reesetter bundkortet. Desuden behøver jeg ikke forklare dig noget webnoob, du er ikke spørger, jeg har flere års erfaring med PC, som mange har i alder her på kandu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 19:31

LOL..... det har jeg sgu' aldrig hørt om..... det må være mange års erfaring du har. Men hvis det virker for dig så fred være med det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-06-08 19:33

Det er ellers standard, så du hører ikke så meget.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 24-06-08 19:56

Har du prøvet at sætte en extern skærm på ???

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 20:10

Nu har jeg lige prøvet og det flimrede meget på den anden skærm og så gik billedet væk, nu kan det vel ikke være andet end harddisken.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 20:23

Jo det er nok grafikkortet.

Er det en helt ny maskine?

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 20:31

Nej, den er ikke ny og pudsigt nok skete det at jeg ville have en mus tilsluttet ligesom min stationære pc, det kunne jeg ikke og fik meddelse fejlkode 10, så jeg slukke for bærbaren og en halv time efter tændte jeg for den igen og så har der bare været sort skærm når jeg tændte. Ærgeligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 20:43

Får du OVERHOVED ingenting på skærmen under opstart? Hvis nej, så er det nok, som en allerede har skrevet dit grafikkort som er stået af.

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 20:52

Nej, jeg får ingen ting. Så jeg tror på grafikkort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-08 21:32

1. Når du har slukket for comp..................er der ikke nogen lille lampe der lyser/blinker - vel.

Hos mig er det Fn+F4 der skifter skærmbillede.

2. Er der nogen taster med tegningen af noget der ligner en skærm.

3. Kan du høre at den starter op.

Kommentar
Fra : annette01

Dato : 24-06-08 21:54

Der sidder nogle lamper og blinker når jeg tænder computeren på knappe F3 skærm med X
F4 skærm med måne F7 skærm sam com. F12 med pil til batteri og ja, jeg hører den starter op.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 24-06-08 21:55

Tag batteriet ud, og lad den stå natten over.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 23:01

Du kan prøve alle de råd du får og hjælper det ikke må du til en fagmand og få skiftet grafikkortet.

Er det helt umuligt at lade købet gå tilbage, der har måske været problemer med skærmen før, det var måske derfor den blev solgt.

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 25-06-08 07:24

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-08 07:39

Selv tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-08 07:43

Nu kan vi jo ikke på afstand se om maskinen vitterlig starter op og det "kun" er billedet der mangler.

Men det er der noget der tyder på siden du kunne få et flimrende billede på en anden skærm.

Uden en resquecd eller andet opstartmedie er det næsten umuligt - men et eller andet har du vel fået med..

Jeg tror nemlig mest på du blot har lavet "ged" i registreringsdatabasen (drivere) med den mus og derfor kan den ikke vise noget.

Så fortæl lige HVAD du har af andre opstartmedier og om en evt. resque STADIG ligger på harddisken....

Hvor gammel er maskinen og hvilket styresystem ?