/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Opsætning af hjemme-lydstudio?
Fra : LouiseMia
Vist : 853 gange
20 point
Dato : 24-06-08 15:46

Hej allesammen :)

Jeg har brugt købt tilbehør til at lave et hjemmestudio og jeg er ikke helt skrap til de ledninger, inputs, outputs og hvad har vi ikke! ;)

Jeg vil nu høre om der er nogle genier derude som kunne have løsningen på hvordan jeg "samler" det hele? Hvad skal forbindes til hvad, og hvordan?

Også hvad computeren skal indstilles til?

Jeg er næsten fortabt og håber nogen har lyst til at hjælpe mig :)

Her er hvad jeg har:

- Maya44 USB lydkort (http://www.audioframe.com/cubecart/images/uploads/maya44usb_m.jpg)

- Cubase LE software

- Shure SM58 mikrofon (http://i2.iofferphoto.com/img/1158994800/_i/14293483/1.jpg)

- MD-4300 hovedtelefon

- XenyX 1204 FX mixer (http://de.woodbrass.com/images/woodbrass/BEHRINGER+XENYX+1204+CONSOLE+USB.JPG)

- U-control UCA 200 (http://www.synthtopia.com/news/06_01/images/UCA200_Front_Iso_IC.jpg)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 16:17

Det skal "laves" on location.....

Det vil være komplet umuligt at give dig en "guide" via et chatboard....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 16:19

Hvad mener du iøvrigt linkene skal bruges til - de er ubrugelige......

Kommentar
Fra : LouiseMia

Dato : 24-06-08 17:55

Refi

Linkene er til folk som gerne vil se hvad det er for noget udstyr.. Hvilke porte der er mm..
Der bliver klaget hvis der er for lidt info og der bliver klaget når der er for meget info.. Det er sgu ikke nemt :/

Håber andre vil hjælpe mig over nettet .. Det må kunne lade sig gøre af folk som har forstand på sådanne udstyr....

Du skal have tak for dit svar..

Kærlig Hilsen
LouiseMia

Kommentar
Fra : LouiseMia

Dato : 24-06-08 17:57

Refi

Nu kan jeg se at linkene ikke virker.. Det gjorde de da jeg testede dem iden .. Ja, så er de ubrugelige :/

Kærlig Hilsen
LouiseMia

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-06-08 18:02

LouiseMia - fejlen ved dine link's er, at du har sat parrentes om dine link's.
De skal altid stå af lene - d.v.s. uden (, ), og punktum og hvad folk eller kan finde på.

Kommentar
Fra : LouiseMia

Dato : 24-06-08 18:15

IBM760

Okay, så er jeg med :) Så kan man måske bare kopirer linket til adresselinien..

Kærlig Hilsen
LouiseMia

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-06-08 18:24

Hvis dine link's er sat rigtigt ind, kan man bare klikke på dem - så virker alt!

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 10 point
Dato : 25-06-08 03:55

Det var jo smart hvis du fortalte hvad du vil bruge det til,
(ud over musik),..er det ”bare” til sang, ?
skal der bas trommer guitar piano osv. med på lydsporene, ?
du kan f.eks. lave en komplet melodi, udelukkende ved hjælp
af et gl. keyboard,.. (m/midiudgang, som tilsluttes lydkortet) !

i Cubase er der rigtig mange muligheder,
du kan f.eks. importere karoke (og ”bare” synge til)
importer div. bas, tromme, guitar loop/samples,..
og du kan brænde “resultatet på cd,

fungerer Cubase LE + lydkortet (Maya44),. ?
indstilling af lydkortet gør du i ’options’ (øverst i Cubase- ’audio setup’)

når du har Cubase indstalleret på din PC. (og det virker)
kan du ”spille” ALLE instrumenterne ved hjælp af keyboardet,-
(tilsluttes lydkortets midi indgang ved hjælp af et midikabel)
hvis du også vil synge, skal du tilslutte din mikrofon til
mixeren (XenyX 1204 FX),. for at tilpasse mikrofonen,.

U-control UCA 200,.. er mest til at tilslutte “rigtige”instrumenter,-
Guitar, el bas. El piano o.lign.

Mixeren tilslutter du lydkortet,. (Maya44)
hovedtelefonen + mikrofonen tilslutter du mixeren (monitor) eller medhør,

men hvis det er en ”samlet lydpakke” du har købt,
bliver det største problem nok indstallering/indkøring af,..samt
lære at bruge Cubase LE,.. det kan sagtens tage temmelig lang tid,

der er dog en del hjælp at hente på nettet, især youtube,
’take a look’ :
denne er lavet udelukkende med et keyboard,. !
der er et utal af gode lærerige videoer:
http://www.youtube.com/watch?v=BHCmNg2IjTY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Px9w4_yM0Gw

http://www.sprawlingdelusions.com/Projects/Midi/MidiInstructions/Cubase_Setup_Instructions.pdf

normalt kan du lære en hel del (ret meget) på www.Cubaseforum.dk
men siden er desværre PT. under opdatering,… (er sikkert ok i morgen)

i øvrigt er der en stor ”indbygget” manual i din Cubase,
(ligger på din PC. under programmer)
den viser bl.a. flere opsætningsmuligheder af dit udstyr, (Engelsk)
(kan oversættes i programmet) http://translate.google.com/translate_t?hl=da

Mvh. EA_HS

Godkendelse af svar
Fra : LouiseMia

Dato : 25-06-08 15:31

Tak for svaret EA_HS.

Jeg har fået Cubase til at virke.. Det er mere div. ting som skal sættes sammen..

Jeg er sanger og sangskriver men har endnu ikke optaget i mit eget studie, kun ude, så ja det er til sang.
Jeg har søgt på youtube og cubaseforum, men vil da lige se på dine links :)