/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mikrofon duer ikke???
Fra : ivanovic1
Vist : 600 gange
50 point
Dato : 24-06-08 12:06

Jeg sætter min mikrofon i stikket, intet sker. Jeg tjekker optagelsesenheder i fanen "Lyd", intet at finde der. "Ingen enheder installeret"

Nogen som kan hjælpe med dette? Jeg benytter VISTA.

Mvh.
IVANOVIC1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-08 12:09

Er der en kontakt på ledningen, som du kan afbryde ? Er den tilsluttet det rigtige stik ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 24-06-08 12:15

Du går i kontrolpanel
Lyd
Faneblad optagelse...

Er der vist microfon ?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 24-06-08 12:16

Nej ingen mikrofon at se??

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 24-06-08 12:18

Jeg har lyd i headsættet men ingen mikrofon kommer i optagelsesenheden..... Jeg ved ikke hvorfor den ikke kommer frem? Kan det have noget at gøre med at vista ikke kan finde den, men hvorfor??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 12:19

Så højreklikker du (i det faneblad) og sætter hed ved "vis deaktiverede enheder"

Så skulle den gerne komme frem....

Derefter højreklikker du på DEN og aktiverer den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 12:19

sætter hed = sætter v - sorry

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 12:21

Kommer den ikke frem er det fordi dit lydkort IKKE understøtter optagelse med micro (gør dog 99%)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 17:05

Du skal du høre hvad du skal gøre.

Udvid dine process ikoner, har du et højtalerikon så højreklik på det, der vælger du så "Åbn indstillinger for lydstyrke". Der klikker du så på "Indstillinger", først klikker du på "Egenskaber", her får du en liste hvor du kan sætte flueben, find "Microphone" og sæt et flueben der, klik "Ok". Så vælger du "Indstillinger" og klikke på "Avanceret Indstillinger" så der kommer et flueben ved siden af. I dit "Volume Control" vindue vil du nu se at der er kommet en sektion der hedder "Microphone" og nedenunder er der en knap der hedder "Avanceret" klik på "Avanceret" og i det nye vindue der åbner sætter du et flueben ved "1 Mic Boost". Luk det hele og nu skulle din microfon virke.

Har du ikke et højtaler ikon i processlinjen så gå ind i "Kontrolpanelet" og gå ind i "Lyde og lydenheder" på fanebladet "Lydstyrke" kan du sætte et flueben ved "Vis ikonet Lydstyrke på proceslinjen", vil du ikke have ikonet i proceslinjen så bare klik på "Avanceret" og følge vejledningen ovenfor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-08 22:09

Blop blop....

Vi taler VISTA

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-06-08 22:40

arg sorry, det havde jeg fyldstændig overset scratch min kommentar......

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-06-08 11:06

Vil gerne benytte skype, men kan ikke få mikrofonen til at virke, jeg har taget nogle print sreen, måske i kan se hvad der er??? Til info har jeg forsøgt med en anden mikrofon :)

Link til print screen
http://img204.imageshack.us/my.php?image=lydqb1.jpg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 11:11

Nej for du har IKKE aktiveret din micro....

Gør nu som jeg skrev...

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-06-08 11:20

Har gjort det hvis du ser på billede nummer 2 på linket jeg sendte, der er hak i både "hvis deaktiverede enheder" og "hvis afbrudte enheder"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 11:32

Hvor ser du de hakker ?

De fremkommer kun ved højreklik....

Du har alt for lidt iconer

Enten kan du IKKE optage med det lydkort (hvad jeg betvivler) eller du har IKKE højreklikket og vist din micro....

Kan DU se en mikrofon eller blot ordet mikrofon nogen steder ?

At billedet VISER en micro kommer ikke sagen ved... (det gør aux også)

Ser du længere nede i dine billeder er det også KUN højtalere på den enhed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 11:36
Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 26-06-08 18:10

Jamen enhederne kommer ikke frem selv om jeg har sat hak i både "hvis deaktiverede enheder" og "hvis afbrudte enheder"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-08 19:28

Så kan du ikke optage med micro.....

Hvilket lydkort har du ?

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-07-08 09:38

Fik løst problemet ved at købe en mikrofon med usb :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-07-08 09:38

Tak for svaret refi.