/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Stakkels hund!
Fra : jysch
Vist : 1245 gange
100 point
Dato : 07-03-03 18:03

Har lige læst denne artikkel i min avis.:
Nørre Djurs: Lady løs i en måned

Man kan ikke sige, at den lyder navnet Lady, for det er faktisk lige præcist det den ikke rigtig gør for tiden, den hund, som nu i en måned har været løs i Stenvad, så bange og skræmt, at det er mere end vanskeligt at indfange den.
Formanden for Dyrenes Beskyttelse i Nørre Djurs, Birgit Danielsen, opfordrer nu borgerne i og omkring Stenvad til at hjælpe med at få hold i Lady, som den cocker spaniel lignende hund hedder, selv om den har navnet Gizmo stående på sit halsbånd.
Ejeren af hunden, Eva Brønd, købte hunden i Aalborg for to måneder siden, men efter en måned forsvandt hunden, og den har siden bevæget sig rundt i Stenvad-området og er også set i Ramten. Den er blevet meget sky, som tiden er gået, og også noget forkommen i det hårde vejr.

Eva Brønd har flere gang haft kontakt med hunden, blandt andet ved madskålen om natten udenfor huset, men når den skal det sidste stykke over dørtærsklen, så forsvinder den igen. Der har været kontakt til politiet, men det har ikke de store muligheder for at agere hundefangere.

Hunden er ikke aggressiv, men sky og bange, og opfordringen fra Birgit Danielsen går nu på, at lokalbefolkningen skal hjælpe med at lukke hunden inde i en have, et udhus, eller hvad der nu er muligt, hvis man får kontakt til den, så den kan komme tilbage til sin ejer.

Ejeren Eva Brønd, der bor på Stenvad Bygade, har telefonnummer 86 38 15 73.

http://www.stiften.dk/artikel:aid=104864

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-03-03 19:09

stakkels kræ - håber dens strenge, kolde færd snart er overstået .....
jysch, lad os endelig høre mere om sagens udvikling - kan desværre ikke selv hjælpe.

Håber på vovsen snart er der hvor vovser hører til nemlig i en varm stue hos de mennesker den deler sit lille vovseliv med ....... *kigger lige på min egen Cocker Spaniel* Heldige asen !!!

og så i en måned !!! skrækkeligt - øv bliver helt ked af det!!!

Fnoller og hendes Cocker Spaniel Kuller ( ja det hedder han altså )

Kommentar
Fra : salli

Dato : 15-03-03 21:53

En hund der strejfer væk fra sin ejer, er helt sikkert blevet skæmt af ejeren selv, så nytter det ikke noget at tilbyde madskål med mad. Desværre er mange mennesker ikke klar over hvordan en hund virkelig kan blive psykisk frustreret pga. den måde folk styrer hunden. stærkt gjort at den hund løber væk fra sin ejer. hilsen Salli(håber nogle afleverer den til et internat de ved hvad der er galt med hjemmet)

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 15-03-03 22:29

Hej Salli og Fnoller!
Tak for jeres kommentarer - ja jeg håber også at der er nogen som finder den og evt. får den hjem til opdrætteren, for jeg tror også at der har været noget galt - man reagerer ikke først efter 1 måned, hvis ens hund løber væk.

Desværre bor jeg ikke i området, for så ville jeg have forsøgt at komme i kontakt med den.

Hilsen Jysch og mine forkælede "børn" Snubbi og Charly

Kommentar
Fra : MarenDK

Dato : 18-03-03 08:28

puha stakkels lille vaps.

Noget nyt om hvordan det går med den?

Kommentar
Fra : sneholm

Dato : 22-04-03 15:29

Har du overvejet at lægge noget mad ud med noget sovemedicin i?

Jeg har selv mistet en hund på tilsvarende måde, den klarede sig på egen hånd fra marts til december, hvor den så dødede. Jeg nåede selv aldrig at se den i den periode.

Kærligst
Max

Kommentar
Fra : ZnoWmAN

Dato : 24-04-03 20:34

Jeg har Golden Retreiver(Walther), han løber ind imellem væk, men jeg ved altid hvor jeg ska gå hen for at finde den. Et lille stykke væk fra hvor jeg bor er der en indhegning hvor man kan lade sin hund gå fri. Han sidder næsten altid dér når han løber væk. Er det bare fordi han trænger til at løbe en tur eller fordi han er bang eller måske noget helt tredje...??

Har du noget nyt information om Lady...?? Man kan næsten ikke lade være med at tænke på den efter den annonce :.(

Hilsen
ZnoWmAN

Accepteret svar
Fra : vlaursen

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-03 19:56

Jeg synes godt nok Salli er noget hurtig på aftrækkeren.
Eva Brønd kan da (og har forhåbentlig) gjort mange forsøg på at finde hunden i den måned der gik, før avisen skriver en artikel. De spidser altså ikke blyanten fordi en hund har været væk i nogle dage/uger.
Desuden synes jeg at kunne læse, at det er i perioden, hvor den har været væk, at den særligt er blevet sky - den har nok også set mere, end hvad der er sundt for en hvalp! Og det er altså ikke sikkert, at det er ejernes skyld at en hund løber væk. Kan den så ikke finde hjem igen og skal den klare sig på egen hånd i en stor og grum verden i ca 1/4 af levetiden sætter det vel sine spor. Så kan den ene måned med Eva ikke få den til at føle tillid til hverken hende eller andre igen (sådan lige med det samme).

Men som de andre - hvordan er det gået for Eva og Lady/Gizmo?

Hilsen
Vibeke

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 07-05-03 20:57

Desværre har jeg intet hørt endnu. Jeg har forsøgt at få en kommentar fra avisen, men har ikke fået svar fra dem, men jeg har hørt fra andre at de mener at de har opgivet at få fat i den; men jeg ved ikke noget med sikkerhed.

Jysch

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 11-05-03 13:15

Jeg har idag ringet til Eva for at høre om hunden.

Hun fortalte mig at Lady var 2 år da hun havde købt den (sikkert ved en hundehandler) i Silkeborg, og det eneste han vidste om den, var at den aldrig havde været inde i en stue - det var en gammel mand som havde haft den. Den havde åbenbart været hele tiden bare rendt rundt selv.

Hunden er blevet aflivet.

Jysch

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-05-03 14:45

Hej jysch - ja måske det osse var det bedste der kunne ske .....

Fnollerpige

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 11-05-03 14:51

Tak for svaret vlaursen.

Kommentar
Fra : vlaursen

Dato : 12-05-03 19:30

Det er jeg ked af at høre, men som fnollerpige skriver kan det være, det var det bedste for hunden.