/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Har slettet notesblok
Fra : atie
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 23-06-08 23:25

Jeg er virkelig kommet på den. Ved den fejl da jeg skulle slettet et program i fjern programmer er jeg kommet til at slette notesblok.. Notepad
Er der nogen der kan hjælpe, det er virkelig alvorligt da jeg bruger den meget. Den ligger ikke mere i tilbehør. Hvad søren gør jeg...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 23:34

Du kan installere (reparere) Windows igen, den ligger i selve Windows under tilbehør. Læg skiven i og når den starter vælger du reparer. Det skulle klare det.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 23:41

Find et reserveksemplar på denne sti \ServicePackFiles\i386 (eller søg efter Notepad)

Kopier den over i C:\WINDOWS og C:\WINDOWS\system32

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-06-08 23:43

Ups, fik vist klippet . Find den her C:\WINDOWS\\ServicePackFiles\i386

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 24-06-08 01:03

ÅBEN EN AF DINE ANDRE NOTEPAD FILER, OG SÅ SKRIV DET VIA DET PROGRAM ;)
DU KAN UMULIGT SLETTE DET HELT FRA COMPUTEREN .. IMPOSSIBLE.
ÅBN ET DOKUMENT DER ALLEREDE ER GEMT, OG SKRIV DERFRA ;)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-08 01:05

Caps lock

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-08 01:08

stl_s HAR givet det rigtige svar !

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 24-06-08 01:17

sorry

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-08 09:11

Hvis du har slettet et program for nylig, burde det være til at finde i papirkurven. Der kan det geninstallere3s fra.
Åbn papirkurven peg på filen , højreklik og vælg genskab.

Formentlig er det endda slet ikke programmet med en ligegyldig ikon med genvej til programmet, som du har slettet.

Prøv at se under alle programmer, tilbehør, om det er det. Hvis det er kan du nemt lave en ny genvej, som du kan placere hvor du vil.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 24-06-08 09:56

Jeg har prøvet som stl_s har foreslået, men jeg kan kun finde det her, se et print Screen her..

http://www.hld.dk/notepad.htm
og så ved jeg ikke hvad jeg så skal gøre med disse oplysninger

når jeg søger.. Kan ikke finde noget i papir kurven. Jeg kan hvis jeg åbner et af mine andre notepad filer skrive, men det er ikke tilfredstillende.
Kan man ikke hente Microsofts service pack 2 igen, ligger den ikke deri??... det er da også noget møj, jeg forstår slet ikke hvordan det kan være sket, jeg fik et indtrængende i min pc efter jeg havde downloadet et program, så gik jeg og slettede programmet igen og tog så lige nogle andre med som jeg ikke brugte eller kendte, så må jeg også have valgt notepad.. man kan da være en torsk va.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-06-08 10:08

Tag den der ligger i C:\WINDOWS\system32 og højreklik på den "Send til -> Skrivebord". Så har du en genvej på skrivebordet. Den kan du så trække ind i Start/Programmer hvis du har lyst.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 10:36

Prøv at hente denne,fra mit xp-pro system

http://manse9933.dk/test_info/notepad.exe

og læg den ned i>>>>>
C:\WINDOWS\system32\

så stien ser sådan ud>

C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
Højreklik på den og>send til>Skrivebord (opret genvej)
Det kan også være den normale genvej virker igen,ellers kan du trække
den op i start menuen eller i start>alle programmer>tilbehør.
direkte fra mappen C:\WINDOWS\system32\ eller
fra skrivebordet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 10:37

genstart bagefter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 10:42

notepad.exe kan faktisk kører nige meget hvor man lægger den på pc'en,men det er mærkeligs af fil beskyttelse ikke har genoprettet den automatiskt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 10:43

lige,at

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 10:49

Hvilket andet program åbner dine txt filer nu??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-08 10:58

Når du kan åbne txt filer i notepad, har du også notepad programmet på din computer.

Det er altså bare en genvej ( et ikon ) til programmet du har slettet. Ikke selve programmet.

Derfor er der ingen fornuft i at rode rundt efter en ny programfil et andet sted på nettet eller hos andre. Det giver kun risiko for at få lavet ged i systemet.

Du skal bare have genetableret en ny genvej.

Det lyder som om du ikke er så trænet i at jonglere med den slags. Så det bedste er nok at få en kyndig ven til at gøre det for dig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 11:15

Sådan en gang vrøvl,genvej ok,vis programmet er der,det kan sku da ikke skade noget som helst,du aner ikke hvad du snakker omdet er gjort før.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 11:21

Det kan være et andet program har overtaget associationen til en txt filer.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 24-06-08 13:52

Hold da op, hvem skal jeg nu rette mig efter?? I er søde alle sammen og det er dejligt i vil hjælpe, nu tror jeg lige jeg prøver det som Manse har skrevet.. Sjov og se om det virker, så vender jeg tilbage

Kommentar
Fra : atie

Dato : 24-06-08 14:08

Hej til Manse.. Det virker sku gør det sørme,,, gjorde som du fortalte oprettede så genvejen i start, den eneste forskel er at nu hedder genvejen notepad i stedet for noteblok, men det er det samme,,
Hentede den ned lagde den ind i windows system 32 og vups , genstartede maskinen og nu ligger den der og ser så sød .. ud
tusinde tusinde tusinde tak... Jeg prøvede ellers at sætte min cd i som jeg har fra Dell der hedder system restore men det hjalp ikke. Jeg ved godt man ikke skal hente så meget fra nettet der ikke er sikker, men Manse jeg har jo talt med dig før og ved godt du ikke ville råde mig til dette hvis ikke det var i orden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 14:14

Højre klik på den (genvej)>omdøb,vis du vil have original navn,jeg kunne aldrig finde på at opfordre nogen til noget vis jeg ikke havde afprøvet det selv.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 14:18

Så fjerner jeg notepad.exe fra min server igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 14:24

vis programmet ikke har association til txt filer så højreklik på et txt dokument>egenskaber>skift,er det ikke i vinduet så<gennemse og find det.