/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Tunebite? - Lydkort? - HJÆLP!
Fra : Technotang
Vist : 1000 gange
100 point
Dato : 23-06-08 22:17

Mit spørgsmål er , jeg tror ikke jeg har et lydkort , kan ikke helt finde ud af det.
men har hørt at Tunebite skulle optage lyden gennem lydkortet. Og jeg kan SAGTENS bruge tunebite, hvis jeg prøver at afspille en sang i media player, så melder den fejl... og hvordan kan jeg nemt tjekke om jeg har et lydkort i, udover at kigge inden i selve computeren. er ikke den store tekniker
..

HÅBER VIRKELIG PÅ HJÆLP :)

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:23

Hvis der kommer lyd ud af dine højtalere har du lydkort

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 23-06-08 22:24

Kan jo som sagt ikke afspille lyd i Media player da den melder fejl, men finder lige et par højtallere ude i garagen og prøver lige noget youtube, MEN er det ikke mærkeligt at tunebite kan konvetere en fil uden at bruge lydkortet , hvis jeg ikke har et ..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:27

Nej - konvertering har ikke indflydelse på om det kan afspilles..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:28

Men med mindre din komputer er fra 80erne HAR du lydkort - muligvis blot integreret.....

Men uden højtalere kan du af gode grunde ikke høre noget....

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 23-06-08 22:29

har hentet et par højtallere, og har sat dem til. INTET lyd, ud over lidt skrat da jeg sat dem i . og de virker fint på min brors pc. har bare hørt at tunebite konvetere gennem lydkortet.

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 23-06-08 22:32

http://www.eksperten.dk/spm/828381

Læs indlæget fra " gurly"

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 23-06-08 22:35

jamen kan jeg på en eller anden måde få bekræftet at jeg har et lydkort ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:38

DET HAR DU....

Men det er jo ikke ensbetydende med det virker....

Gå i kontrolpanel - lydindstillinger....

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 23-06-08 23:16

ja og så ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 23:35

Du virker som om du ikke aner hvad du har med at gøre....

En PC kyndig hjælper ved din side ville gøre det hele lidt nemmere....

Der kan jo være 1000 ting i vejen....

Det er "rent" gætteværk ud fra de oplysninger...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-08 03:21

Klik på Start og højre klik på Denne computer, gå ned og klik på Administrer klik på Enhedshåndtering i venstre menu, så åbner Enhedshåndtering i højre menu, der klikker du på det lille + ud for højtaler ikonen, hvis du så har et billede nogenlunde som du ser ved at klikke på linket her: http://peecee.dk/upload/view/120588 så har du et lydkort, min hedder Realtek High Definition Audio, og den er indbygget på bundkortet, din kan hedde noget andet, hvis du har gule spørgsmåls tegn som jeg har på billedet, så mangler du en eller flere drivere, jeg kan så tilføje at jeg kan spille YouTube og lydfiler og CDer på computeren, der kommer fin lyd ud af højtalerne, men jeg kan ikke optage fra lydkortet som man ellers kan med de fleste comutere, jeg har prøvet flere optage programmer, enten kommer der en fejl med at den ikke kan finde lydkort eller den optager uden at at optage en eneste tone, så tag det ikke for givet at selv om du kan afspille og høre lyd, så er det ikke sikkert at du kan bruge et optage program, jeg ved godt at min computer er en af de mere sjældne, men det er fakta

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 25-06-08 21:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-08 03:53

Nu må amatøren lille mig stå af dit billede forvirrer mig total, jeg har ikke Tunebite installeret, men har et andet lydoptage program, faktisk flere forskellige og ingen af dem er synlige i Enhedshåndtering, heller ikke på de computere som kan optage, ud fra det som vises i din Enhedshåndtering, så kan jeg ikke se et lydkort, men jeg er amatør så tag ikke mit svar som det eneste rigtige, et lydkort er noget af det billigste computer hardware, du kan jo købe et og sætte i

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 27-06-08 00:31

okay tak