/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Når chefen stjæler!!
Fra : ttyve
Vist : 1210 gange
20 point
Dato : 23-06-08 22:13

Er der nogen her, der kan fortælle, hvordan man kan forholde sig, når ens chef misbruger sin stilling og stjæler.

Vi er 8, der sidder i en lille afdeling på Fyn. Hovedkontoret (personale- og økonomiafdelingen) i København. Vi ved alle, at chefen bestiller ting til hjemmebrug og det kan dokumenteres.

Hvad gør vi? Hvad siger loven; har vi ret til at anmelde TYVEN?

Vh
en desparat medarbejder

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 22:17

Send et brev til Direktøren for firmaet hvis i ikke har mod til at konfrontere jeres chef direkte.
I kan også henvende jer til jeres tillidsmand og tage sagen op derfra. Det forudsætter selvfølgelig at i alle er med i en fagforening.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-06-08 22:20

I har da pligt til at anmelde ham. I skal kunne bevise det ellers er i påen - så bliver det kaldt falsk anmeldelse og det er strafbart.
gå til hans og jeres øverste chef - eller politiet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:21

Hvis ALLE 8 er enige burde i tage en snak med pågældende i samlet flok......

Ingen grund til at gå FOR drastisk til værks i første omgang - det KUNNE jo være en misforståelse....

Men det SKAL være i samlet flok - så der ikke er diskussion.....

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:24

Glemte at fortælle, at han er direktørens (bedste) ven. vi er medlem af fagforening.

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:26

Vi ved alle, han stjæller men jeg vil tage kampen op alene og når sagen kommer i højere gear så vil jeg bruge mine kollegaer, eller hvad..

hvordan kan jeg starte?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 22:26

Så må i snakke med jeres tillidsmand, for der kunne jo være en skjult aftale mellem venner om at der måtte købes ind privat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:30

Citat
men jeg vil tage kampen op alene og når sagen kommer i højere gear så vil jeg bruge mine kollegaer, eller hvad..

NEJ

Samlet fra starten - ellers r der ALTID nogen der bakker ud...

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:33

jeg fortalte vores økonmichef (sidste Julefrokost,da jeg var lidt skæv). han blev sur/overrasket rystede hovedet og gik sin vej. Fortalte dagen efter, at han ikke skulle sige det til andre, var lidt bange. Men det er jeg ikke nu. Mine kollegaer vil ikke tage action.

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:36

Hej alle, takker...

Der er en ikke skjult aftale mellem venner, ellers ville han ikke fifle med fakturaerne. (blander arbejdsrelaterede bestillinger med private)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:36

Tja.....

Så syntes jeg heller ikke du skal - eller håber du på forfremmelse (måske misundelse)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 22:38

Ved du hvad, hvis du være sikker på at beholde jobbet, så må nu nok se den anden vej. Og bide forargelsen i dig.

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:40

refi.. misforståelse.. venner=direktøren og chefen, jeg ved, at der ikke er særlig aftale mellem dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:43

Citat
Vi ved alle, at chefen bestiller ting til hjemmebrug og det kan dokumenteres

Det var din START - nu er du pludselig alene......

Da det ikke går ud over din løn har jeg svært ved at se HVORFOR du absolut vil "knalde" ham....

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:44

granner01....den er stået i 2 år og nu kan jeg ikke mere.
Er der nogen, der ved hvad LOVEN siger. har forgæves google'et

Kommentar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:46

Jeg vil knalde ham fordi han også er en meget dårlig chef.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 23-06-08 22:48

Politiet kan ikke gøre noget før de får en anmeldelse og jeg tror ikke de vil tage en anmeldelse fra dig alene alvorligt. De vil nok sige at du skal henvende dig til direktøren og få ham til at anmelde det.

Så du har ikke så mange muligheder, men prøv at snakke med din tillidsmand, snak med din fagforening, de er der for dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:49

Der er IKKE tale om tyveri - højst skatte-/regnskabsfusk...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:50

Aller bedste bud....

Puds revisoren på ham...

Godkendelse af svar
Fra : ttyve

Dato : 23-06-08 22:54

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 23:15

Selv tak, gør noget ved problemet, du har det jo ikke godt med at det er som det er.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-06-08 12:08

Jeg ville kontaktet bestyrelses formanden i firmaet og sagt det til ham.Måske anonymt.
alimak