/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
katte lort
Fra : peter1215
Vist : 2271 gange
500 point
Dato : 23-06-08 21:20

Hvordan slipper jeg af med at naboens katte går og skider i min have ?? Det skal være noget der virker. Det drejer sig "kun" om 5-6 katte.
Hilsen Peter

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 21:37

Spørgsmål
- Ubesvarede 7
- Besvarede 2
- Annullerede 17
- Slettede 0
Ialt 26

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-06-08 21:45

Hegn om haven ,Asfalter hele lortet ,Måske ultralyd holder dem væk, En Rottweiler m udendørshus ,varmelegmer der er over 50 grader , vandstrålespredere der aktiveres med sensor, Bare sig hvis det ikke er godt nok så finder vi sku på noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 21:46

Fang katten og aflever den til politiet.....

Når ejeren har fået bøder nok stopper det

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-06-08 21:49

Har du et ordentligt gevær?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 21:52

Sunowich har nok ikke mange katte rendende og sk....

Kommentar
Fra : birtheandersen

Dato : 23-06-08 22:27

hvis du kan ramme dem med en spand vand, ser du dem ikke mere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 22:29

Kan du prøve at vande din have med salmiak? I hvert fald der hvor kattene sidder. Ellers må i klage direkte til ejerne.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-08 22:54

Bed naboen holde sine katte hjemme hos sig selv, da du ellers vil sørge for at få dem indfanget og bortskaffet , og med sådan et krav har du loven bag dig.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattelovgivning

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-06-08 22:57

Skaf dig et jagt tegn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-08 00:07
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-06-08 00:15

Det skulle vel ikke være din nabo der skriver her : http://www.kandu.dk/spg123052.aspx

Et hegn lyder da rimelig godt men de jo gode til at hoppe katte men det kan da være de finder et andet sted. Du kan jo prøve med noget billig midlertidig plastik hegn og se om det har nogen virkning.

Ellers kan du dræbe dem det plejer jo at være effektivt. Se bare med jøderne.

Ku selvfølgelig også fange dem men så skal du jo også fange pindsvinene og regnormne og fuglene og myrerne og edderkopperne fordi de skider jo også over det hele.

ELLER....

Du kunne fortælle din nabo du er træt af hendes katte skider på din grund og sige det vil du ikke have. og skriv et brev så hun både har det verbalt og skriftligt.

Ja også har en hund jo aldrig været kattens bedste ven men så får du jo hundelorte.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-06-08 00:38

Scootergrisen, du skriver: "Ellers kan du dræbe dem, det plejer jo at være effektivt. Se bare med jøderne."
Besynderligt, at du skal benytte enhver lejlighed til at lufte din ubegavethed og dine racistiske holdninger.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-08 10:33

Lidt vandsprøjt af og til hjælper ikke i længden.

Hegn skal være meget specielt, for at en kat ikke bare klatrer over. Især unge katte holder meget af at klatre.

Til gengæld vil naturlige udekatte grave lorten ned, så den ikke generer, undtagen i børnenes sandkasse. Tror du ikke det er lort fra ræv eller pindsvin du ser ligge og flyde.

Der er kun fire effektive måder at holde katte væk på.

1 Anskaf selv en stor stærk hankat, som kan holde de andre væk.
2 anskaf en stærk ilter hund.
3 Dræb kattene. fælde , gift, haglgevær.
4 Sæt elektrisk hegn i kattehøjde.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 03-07-08 23:16

Du køber en mårfælde!!!

bagefter sætter du fælden!!!!!!

vente vente.................

Klap

Et stykke kat i fælden!!!

Tag så vandslangen......

så gir du katten som fortjent (du må gerne være rund håndet)

hold en lille pause!!

om nødvendigt kan katten få en tur mere

slip så katten ud

så vil der gå lang tid før du ser katten igen (hvis du ser den igen

kommer katten igen kan du sætte fælden på ny

mvh

ymot

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-07-08 23:42

Hvba så har du stadig katten i haven ????

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 04-07-08 00:12

Ymot, dit forslag lyder som det rene dyrplageri. Det er vel kattens ejere, man skal være efter, ikke katten, som jo bare følger sin natur.

Iøvrigt vil jeg foreslå, at man prøver at leve med naboens katte, og bibeholder det gode naboskab. Det er jo folks kæledyr, og mange synes, at det er synd at holde deres kat lukket inde. Man kan vel leve med de par lorte eller fjerne dem. Man kan jo heller ikke undgå lorte fra rævene, pindsvinene, fuglene. Sådan er det at være haveejer, det hele skal vel ikke være så sterilt.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 04-07-08 11:34

Så må katte ejerne hejne deres matr.nr!!!!!!!! eller holde den i snor som en hund vis de ikke har kontrol over deres kæledyr!!!!
så naboen ikke skal plages med kattelort i sandkassen og alle mulige andre steder.........(eller pisser inde i huset)

hvad ville du gøre vis det var hunde der sked i haven????

det er hunde/katte ejernes problem ikke naboernes!!!!!!!

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-07-08 00:25

Ymot, hvis hunde skider i min have, henvender jeg mig så vidt muligt til hundens ejer.
Hverken m.h.t. kattelorte eller hundelorte må løsningen være dyrplageri.
Som du jo rigtigt skriver, er det i sidste ende hunde/katteejernes problem.

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 05-07-08 14:25

det er såvidt jeg ved ikke der ikke nogen der er blevet SÅ våde at de ikke er blevet tøre igen!!!!!!!!!
der er ingen der lider overlast af en gang vand

hunde lort smider jeg ud på fortovet!!!!
så er der da en chance for når hunde ejerne næste gang de kommer forbi kan jokke op i deres hunde dej.
når andre mennesker kommer forbi stopper de op for at se den fohindringsbane af hundlort hen a tortovet går snakken om hvor ulækkert det er og hunde ejerne får noget at tænke på næste gang de går forbi