/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Elpriser
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 728 gange
200 point
Dato : 23-06-08 21:18

Hvad er ca prisen på en KW time

Kommentar
Fra : me67

Dato : 23-06-08 21:26
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-08 21:29

Priserne varierer meget, men undersøg det her

http://www.elpristavlen.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-08 21:33
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-06-08 21:36

Men søg her, jeg ved ikke hvor i landet du bor eller søger oplysninger fra

http://www.google.dk/search?hl=da&q=el%2Bpriser%2Bkwh&meta=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 21:42

Hvis jeg lige har læst et tidligere spørgsmål rigtigt er du fra dette område

http://www.nrgi.dk/sw1287.asp

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-08 23:20

Ca. 2 kr

Tjah - der blev spurgt om cirkapris. Og da jeg selv fulgte jeres links så blev jeg næsten mere forvirret over alle de forudsætninger der var. Men selvfølgelig er det jo mest nøjagtigt.

Men som sagt - ca. 2 kr. koster det plus minus.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-06-08 06:25

Det kan man ikke svare på.
Prisen afhænger af hvor du bor i landet og hvilke aftaler du har med din leverandør.
De første mange KW betaler jeg en pris for og derefter en lavere pris på resten af forbruget. Det er fordi jeg er miljøvenlig har bruger en varmepumpe til opvarmning af huset.
Det bedste du kan gøre er at se på din sidste el-regning eller ring til din leverandør.
Der er en rå KW pris, afgifter, moms, m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-06-08 09:49

Det kan også være forbrugsafhængig, bruger du meget el, kan du lave en kontraktprisaftale, med et el-selskab. Jeg har i øjeblikket en etårig kontrakt med Energinord, 40 øre pr. kwt. (Forbrug ca 30.000 kwt) dertil kommer så de sædvanlige afgifter, incl. distributionsafgiter til det selskab der har monopol i dit område. Hos mig er det Dong)

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-06-08 16:27

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-07-08 10:54

Det var så lidt. Men som de andre nævner er det jo meget varierende. Jeg betaler godt 1.8 kr/kWh har jeg lige checket. Jeg troede jeg havde svaret helt forkert, men da jeg lagde alle afgifterne sammen så kom det derop. Det er lidt ligesom ÅOP hos banken. Det lyder så billigt, men træerne gror ikke op i himlen Desuden er den del af elafgiften som der faktisk er konkurrence på en ret lille del af den samlede afgift. Så jeg synes ikke man kan sige at markedet er helt frit.

- hvilket iøvrigt var en af grundene til at min gamle arbejdsplads afgik ved døden for nogle år siden - vi lavede superledere, sådan nogle hvor der ikke er modstand i kablerne. Men det "fri" elmarked gjorde at elselskaberne ikke ønskede at investere i forskning. Desværre.