/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Acer
Fra : tovelizzie
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 23-06-08 20:06

Hejsa til alle
jeg har en Bærbar pc , Acer TravellMate 5512A WLMi med Vista premium , spørgsmålet lyder -
kan man formatere den og i stedet indsætte XP.
på forhånd Tak , tove

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-08 20:37

Ikke umiddelbart - men måske kan du være heldig....

Har du en motherboardCD til maskinen eller kun resqueCD/DVD ????

Du kommer jo til at mangle drivere til ALT....

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-06-08 20:43

takker for dit svar - mvh tove

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 20:45

Kør bare på med Vista Du bliver glad for den. Jeg tænkte på det samme med valgte Vista.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-08 20:57

Seføli kan du formatere hardisken og købe og indstalere win XP.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 21:00

Citat
Seføli kan du formatere hardisken og købe og indstalere win XP.

Ja hvis man ellers har det der skal til

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 21:03

Citat
Seføli kan du formatere hardisken og købe og indstalere win XP.

Nærmere forklaring TAK. Det vil jeg da også gerne vide.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-08 21:21

Jeg mener jeg har læst et sted hvordan man gør. Prøver at finde et link.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-08 21:31

Her var det jeg læste om det:http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=411968&fid=14
alimak

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 21:46

Du starter ellers med at være meget skråsikker på at det kan lade sig gøre.

Citat
Seføli kan du formatere hardisken og købe og indstalere win XP.

Og så denne ørkenvandring til genvej Du satte ind.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-08 21:53

Ok, sorry for det. Men det jeg vil frem til er at det kan lade sig gøre.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 21:57

Der er IKKE nogen der har påstået andet.....

Men det kræver en del know how af brugeren....

Og så er det ikke engang sikkert det er muligt at få til at køre ordentligt....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-08 21:58

Uden drivere til computeren ...................................ingen ordentlig kørende XP

Ps. Den kan da køre - men det bliver halvgående uden de rigtige drivere.

Nogle computerfirmaer laver ikke drivere til XP på deres nye comp.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-06-08 22:02

takker jer alle sammen for svarene
mvh tove

Godkendelse af svar
Fra : tovelizzie

Dato : 23-06-08 22:05

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:05

Bliv du bare ved Vista - den bliver bedre og bedre når bare du holder den opdateret....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:05

Selv tak....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-06-08 22:14

Og så lige en brugsanvisning. Læg CD'en i og forsøg at få den til at formatere ved installation. Lige når den er færdig med at formatere så slukkes der for CD'en, og den tages ud. Sluk for PC'en og tænd igen med XP CD'en i drevet. Og installer så XP.

Men det er lige det med at få den formateret.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-06-08 22:21

refi, har du undersøgt om der er XP driver til maskinen inde du helst afskriver muligheden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 22:32

Nej - og jeg har HELLER IKKE afskrevet det - LÆS hvad jeg (og andre) skriver....