/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Pinnacle 11 plus
Fra : atie
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 23-06-08 17:19

hej
jeg arbejder meget med Pinnacle, ( skal lave en wma film, )men nu har jeg pludselig fået et problem.
Jeg har optaget film i 16.9 format ( mpg2) og vil så sætte tekst ind i start. Vælger fuldskærms tittel. Så sker der det at fuldskærm tittel formatet pludselig bliver 4.3 format. Det er ikke hver gang det sker, og det er noget nyt, jeg har ikke haft problemet før.. Men nu sker det næsten hele tiden.. er der en indstilling der kan rettes på??????
jeg vælger alligevel at fremstille film, og når jeg nu ser filmen i Windows Medie Player, så bliver hele filmen vist i 4.3 format, således at alle bliver flotte slanke, men det ser fjollet ud...
Så jeg søger lidt hjælp.
Hvis jeg sætter titteloverlæg er der ingen problemer med filmstørrelsen så forbliver den 16.9 format når den bliver fremstillet til wma film.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-08 06:32

Du kan prøve, at geninstallere den menu du bruger. Jeg har erfaret, at når noget ikke virker, har jeg slettet/afinstall. den del af programmet og så geninstall. det har næsten altid løst problemet!

Godkendelse af svar
Fra : atie

Dato : 24-06-08 14:29

Tak for svaret alka.
Jeg har prøvet hvad du foreslog. Men det hjalp ikke.. Men senere har jeg fundet ud af det. Det er hvis man starter med at sætte teksten ind som start på filmen, og så bagefter sætter sine optagelser ind, så går der ged i den.. Man skal først sætte alle de scener ind man vil bruge, derefter lave overgange lyd og tilsidst fuldskærms teksten i start. Så sker det ikke, nu er det et stykke tid siden jeg har lavet noget i Pinnacle, og denne gang var det et klip på 4 min i kun en scene, derfor så hvis man satte fuldtittel ind, så er der jo ikke flere end det ene klip, men så må man dele klippe op i 2 eller 3 klip så virker det..
Faktisk skal man i princippet skrive alle de små ting ned man finder ud af med hensyn til problemer, så har man det en anden gang, det er ikke til at huske på det hele... Jeg har sikkert været ude for det før men kan ikke huske det..
Så jeg giver alligevel dig point,, med dit genstart råd.. Har faktisk brugt alle mine poient du får hvad jeg har pyt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-06-08 17:06

Jeg havde ikke forstået dit ? rigtigt atie. Det er korrekt, at ALT skal være "kørt på plads", tekster, scener osv. og det aller sidste er, at køre menuen ind, med opdelte scener. Jeg har selv prøvet med en hel DVD, gennemse, brænde osv. men menuen glemt = forfra igen igen. Godt du fik det løst atie.