/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Pindsvin brændes levende.
Fra : ebg_888
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 23-06-08 03:27

Sankt Hans aften brændes tusinder af pindsvin levende, når der sættes ild til bålet. Det hjælper ikke at rode med et haveredskab i affaldet, inden der sættes ild til, for pindsvinene putter sig. Hvis du ønsker at skåne pindsvinenes liv, skal du blot flytte bunken nogle få meter inden antændingen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-08 04:39

Fint...men hvad er spørgsmålet??

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-06-08 06:30

Spørgsmålet er vel, om vi husker at flytte bunken formentlig...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-06-08 06:30

Ja det sku nok havde været et tip.

Men er mening med sankthans ikke at mange skal brænde nogen levende så alt er jo som det plejer.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-08 07:50

ebg_888

jeg synes det er fint at du skaber opmærksomhed omkring pindsvinene

så jeg kan klart tilslutte mig at folk ...

FLYTTER DERES BÅL NOGLE METER
så kvasbunken er "pakket om"
og man er sikker på at der ikke gemmer sig pindsvin i bunden
inden man sætter ild

skulle det gå galt og man står med et nødstedt pindsvin
er det altid GRATIS at kontakte pindsvine-hjælperene landet over
DØGNET RUNDT
der tager sig af alle former for problemer...

her hos fx. PINDSVINEVENNER I DANMARK .....
http://www.pindsvin.dk/page_1187153006484.html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-06-08 09:09

Gad vide hvordan stegt pindsvin smager mon det er ligesom ..børn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-08 10:05

Med indbygget tandstikker

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 10:10

fyyyyyyyyy sune sådanne noget må man slet ikke sige !!!!!!!!!!!!!!!

men et gæt på smagen af stegt pindsvin er at det IKKE smager godt !!
de er jo ikke vegetarer - og kødspisere smager normalt ikke godt

børn derimod - mener du små marcipangrise ???
de kan da være lige til at bide i

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-06-08 10:14

Især hunnerne når de blir modne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-08 10:16

MissBe.

Hvad du skriver er nu ikke helt rigtigt. Alm svin spiser af og til kød, hvis de kan få fat i det, dvs de som går i løsdrift. Der smutter både snegle, orme og et lille lækkert fuglekadaver, og de smager da udmærket. Jeg har engang for nogle år siden fået røget grævlinge lår. De er afgjort heller ikke vegetarer, men det smagte mere end godt

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 10:28

klumme
så må jeg bøje mig for erfaringen

men helt generelt har jeg hørt
at rovdyr smager trandet og væmmeligt

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 23-06-08 10:30

sune
det at bide i de voksne hunner har jeg så ikke liiiige prøvet
men
det er da meget grundlæggende...
selv min gamle misse-kat dååååå
han bliver helt som killing og pjattet
når jeg stikker hele krydren ned i pelsen og siger knurrelyde og bidder i ham

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-08 10:40

Det er ikke forkert MissBe... dog ikke trannet. Det er så vidt jeg ved og har prøvet, pattedyr som lever af fisk. F.eks Edderfugle synes jeg er uspiselige, fordi de er så trannede, og selvfølgelig hval og sæl, men det er vel ikke det der går mest af i København. HEHEHE

De dyr som der kan være tale om, er vel egentlig kun hund og kat, og jeg har ikke smagt nogen af delene. Men jeg ved de æder katte i Grækenland med stor fornøjelse og i Kina - Asien - spiser de rottekød

Under et kan man sige, at hver race inden for landpattedyr har sin specielle smag i kraft af fedtet. Det er i fedtet den karakteristiske smag sidder. Hvis du f.eks. "afbarker" lam, så der ikke er et gram fedt på det, kan du ikke smage hvad det er.... kylling, kalv... En hestebøf som i struktur og farve mv minder fuldkommen om ko, smager en anelse anderledes - lidt sødligt - men ellers som en ko. Det siges at menneskekød smagsmæsigt minder om hestekød, men denne oplevelse har jeg dog endnu tilgode.

Kunne ellers godt forestille mig lidt inderlår fra en ungpige... lige vendt på panden..... altså på komfuret ville smage rigtig godt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-06-08 10:42

Citat
når jeg stikker hele krydren ned i pelsen og siger knurrelyde og bidder i ham

Gør du det???? Du kysser vel ikke nogen lige bagefter??

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 23-06-08 16:31

Citat
Men jeg ved de æder katte i Grækenland
?

Er det mon rigtigt?

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-06-08 09:38

http://australianetwork.com/guide/img/00001195_l.jpg
,,,, se lidt fjernsyn på fredag kl. 20:00 tv2

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-06-08 09:53

Personligt vil jeg ikke spise hverken kat, hund eller rotter, men for de som har de lyster og kan li det, synes jeg det er 100 % i orden.

Så har man både hund og kat, og måske et par undulater, har man jo altid lidt mad i huset, hvis der skulle komme uventede gæster

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 06-07-08 02:15

Tak for svaret MissBe.