/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Microsoft DOM.
Fra : konsulenten
Vist : 617 gange
200 point
Dato : 02-03-01 11:37

Jeg er igang med at lave en parser, som kan parse et html dokument, det er en temmelig hård opgave, så det ville være smart hvis jeg kunne bruge Microsofts DOM component, til at trække samtlige link, image...osv ud af dokumentet.

Er der nogen som ved hvordan man kan initialisere dette objekt og samtidig trække f.eks. samtlige links ud på denne måde, uden at skulle bruge webbrowser komponenten?

På forhånd tak

Konsulenten.

Kommentar
Fra : pete

Dato : 02-03-01 11:44

Jeg tror du skal referere "Microsoft HTML Objedt Library" i dit project, det giver dig adgang til hele DOM'en...

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 03-03-01 14:10

Initialisering af dom er ikke særlig svær. Tilføj referencen til 'Microsoft
XML, vX.0'

og koden er følgende.

Dim oDom As DOMDocument
Dim ok As Boolean

Set oDom = New DOMDocument

ok = oDom.Load("C:\dokument.xml")

Problemet med den anden del af dit spørgsmål, er at man ikke kan regne med
at et gyldigt HTML dokument også er et gyldigt XML dokument.

- Niels

"konsulenten" <konsulenten.news@kandu.dk> wrote in message
news:HIKn6.13162$dD.613937@twister.sunsite.dk...
> Jeg er igang med at lave en parser, som kan parse et html dokument, det er
en temmelig hård opgave, så det ville være smart hvis jeg kunne bruge
Microsofts DOM component, til at trække samtlige link, image...osv ud af
dokumentet.
>
> Er der nogen som ved hvordan man kan initialisere dette objekt og samtidig
trække f.eks. samtlige links ud på denne måde, uden at skulle bruge
webbrowser komponenten?
>
> På forhånd tak
>
> Konsulenten.
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : konsulenten

Dato : 05-03-01 14:24

Tak for svaret Niels G.