/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med e-boks
Fra : diannapilegaard
Vist : 1452 gange
130 point
Dato : 22-06-08 18:22

Hej alle I kloge hoveder.
Jeg har tidligere fået rigtig kvalificeret hjælp herinde, så nu prøver jeg igen.
Jeg skal meget gerne ind på min e-boks, for at hente min lønseddel, men det driller mig lidt. Jeg vil gerne logge ind vha. min netbank, men jeg kommer aldrig videre fra netbanken og til e-boksen. Jeg kan sagtens logge ind på netbank.
Jeg kan ikke se, at der er blokeret for nogen pop-up-vinduer (ofte står der jo sådan en advarselslinie øverst på skærmen - lige under fanebladene, men det er ikke tilfældet her...).

Hvad gør jeg? Det er ret akut, da jeg gerne skal bruge nogen lønoplysninger i morgen... HJÆLP!!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-06-08 18:26

Jeg mener ikke du kan andet end se din netbank når du logger ind på den måde.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-06-08 18:30

Di kan sagtens logge dig ind via din netbank, det kan ikke være problemet...

nogle banker kræver

Java... et forsøg værd

http://www.java.com/en/download/index.jsp

prøv at hente den her, den er gratis

/ henrik

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-06-08 18:54

Jeg ved ikke hvilken bank du bruger, men hvis du har muligheden skal det da også virke via netbank. Det gør min via Danske Bank.
Du har også fået et direkte log-in til e-boksen, som du kan bruge, hvis du ellers kan huske det.
Hvis du har et Digital Signatur så vil du kunne få adgang til det hele, både bank, e-boks og diverse oplysninger i pensionselskaber, samt told og skat.
Har du et sådant, så prøv det direkte til din e-boks!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 20:29

Man har ikke adgang til bankoplysninger som konto opgørelser o.l. i E-boks via digital signatur, medmindre man har oprettet egne mapper derinde, man skal gå via netbanken, som i dette tilfælde har mistet forbindelsen...

Bankerne undskylder sig med dårlig sikkerhed, men læser man historien er det nærmere et udtryk for at bankerne ikke kom i betragtning da udstedelsen af digitale signaturer kom i udbud, det blev nemlig TDC.
Et direkte spørgmål fra mig til Danske Bank gav et svævende svar som bekræftede ovenstående.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 20:34

Hold "Ctrl" nede medens du logger ind - det er fordi den forsøger at åbne et NYT vindue.....

Altså i din netbank holdes den nede når du ytykker på linket...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 20:35

ytykker

Det var ikke tyrkisk - trykker skulle der stå

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 22-06-08 20:59

Tak for alle Jeres hurtige tilbagemeldinger...

- Jeg har Java - så det kan ikke være problemet, men tak for buddet.

- Jeg har Danske Netbank, og ingen problemer med netbanken i øvrigt - joh, altid for lidt penge på kontoen, men ellers ikke...

- Jeg kan ikke huske mit direkte log-in til e-boks, og har desværre fået smidt mit brev væk, og jeg har heller ikke digital signatur.

- Jeg kan altså slet ikke finde noget link til e-boks, når jeg logger på ad denne vej. Måske en venlig sjæl kan fortælle mig, hvor jeg finder dette link (jeg trænger måske til briller...?)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-06-08 21:22
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 21:23

Det er forskelligt fra bank til bank.....

Men har u ikke noget der hedder earkiv eller lignende....

PS.

Hvis ikke du har dit kodeord til e-boks - hjælper altsammen IKKE - så kommer du ikke ind....

Citat
Jeg kan ikke huske mit direkte log-in til e-boks

Det er blot dit personnummer og en kode - har du ikke koden kommer du heller ikke ind via banken.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 130 point
Dato : 22-06-08 21:37
Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 22-06-08 21:53

Sørens også.... Jeg troede, at man kunne logge ind via netbanken i stedet, og dermed spare balladen med at få tilsendt en ny kode. Øv bøv! Og jeg, som skulle bruge nogen lønoplysninger til en jobsamtale i morgen - hvor velforberedt har man lov til at være!?!?!

Jeg undskylder ulejligheden mange gange så, og takker for Jeres hjælpsomhed...

Godkendelse af svar
Fra : diannapilegaard

Dato : 22-06-08 21:55

Tak for svaret refi. Du løb med point´ene, da du har været mest flittig i dine besvarelser, og svaret, så en uteknisk mongol som jeg kunne forstå det, og dertil tilføjet præcise links. Mange tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 22-06-08 22:00

Tja, nogle gange er detb de mest utenologiske forklaringer der er de rigtige...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-08 23:49

For at se e-boxen via banken, skal man ikke have en speciel kode, når blot man først er logget på banken. Men før det virker skal ens bankforbindelse være tilmeldt e-boks. Det kan man gøre på et øjeblik online. Det, der mangler, er kun at man accepterer bankens betingelser. De er det sædvanlige med at alt er din skyld, og banken er ansvarsfri, hvis der er fejl. Den slags kan man roligt accepterre, for det holder alligevel ikke i byretten.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-06-08 00:02

Danske Banks netbank er ikke helt logisk.

Du skal stå i hovedmenuen på netbank og så vælge "udskrifter " i menuen ude til venstre. Derefter e-boks.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 07:30

Det er så tilsyneladende forskelligt hos de forskellige banker

Jeg forsøgte netop via vores Sydbank konto....

Den var heller ikke nem at finde og lå under earkiv....

Men for det første skulle popup accepteres dernæst skulle kodeord til e-boks indtastes

Så der er tilsyneladende forskel...