/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Akkompagnement
Fra : yearhouse
Vist : 1128 gange
300 point
Dato : 22-06-08 17:47

Måske lidt "teknisk"?...men jeg forsøger:

Jeg vil gerne finde et program...gratis eller ugratis....som er i stand til at udføre akkompagnement...Og udelukkende akkompagnement...med rytme, bas, stryger etc.

Faktisk på samme måde som et Single-keyboard:

Vælg en rytme..
sæt tempo m.m....

og så kører halløjet således at jeg kan definére akkorderne på tastaturet...

Jeg skal bruge det til solo-optræden, således at jeg kan koncentrere mig om et "rigtigt" instrument.

Måske der findes noget på dansk, men ellers pyt.....bare det ikke medfører en masse forprogrammering..... Altså en slags Hér & Nu--løsning.

Mange hilsner

TOM

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 22-06-08 17:49
Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 22-06-08 17:50

ellers er der også guitar pro. Men det er i midilyd. ska det være rigtige lyde så skal det nok være garageband

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-06-08 18:07

Heijj Boibbo

Det lyder spændende, men er vist kun til Mac. ?

Kan man/du forestille dig et keyboard med rytme-akkompagnement ? ? ?
Det er simpelthen bare "venstre" side, jeg har brug for.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-08 18:16

gør det noget det er i midi ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 18:18

Et keyboard er da nemmere at slæbe rundt på end en komputer med lydudstyr.....

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 18:22

Band In A Box er et program, som jeg ofte benytter til at øve til, men du skal taste akkorderne ind på forånd. Til live brug er et rigtigt arrangementskeyboard langt at foretrække.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 22-06-08 18:34

http://www.anvilstudio.com/index3.htm prøv lige at tage et kig på det her lille freeware program - det kan også gøres bedre i købeversionen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 18:40

Band in a box som myg skriver. Ellers ville et arrangerkeybord være at foretrække. Eller et midiplayer keybord, f.eks a´la Discovery fra Roland. Midi files i temmelig god kvalitet kan købes og nogle kan frit downloades i ganske superb kvalitet. Og med f. eks Discovy'en er det legende let at fjerne hvad man ikke skal bruge. Fikse resten lidt hvis man ikke synes mikset og instrumentvalget er som man selv ønsker. Discovery'en har faktisk også en hæderlig kormaskine indbygget!!!!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-06-08 20:19

Der er utallige muligheder,
Hvor meget skal du bruge,. ?
Trommer,. ?
Bas,. ?
Eller et helt band,. ?
Må det koste penge,. ?
Hvor meget må det koste,. ?

Her er et par gratis prøve programmer

http://www.download.com/FL-Studio/3000-2170_4-10030774.html?tag=lst-1&cdlPid=10828311

http://www.download.com/Groove-Maker/3000-2182_4-10211529.html?tag=lst-6&cdlPid=10211528

http://www.k7sounds.com/?gclid=CI2J-qLRiJQCFRuD1QodCBVcWg

du kan også låne gratis på biblioteket,..!
f.eks. music maker

https://www.bibfolk.horsens.dk/sites/WWW/pub/search.html

skal det være lidt mere avanceret, så du kan indspille, optage + brænde det færdige musik
ud på cd/dvd skal du nok investere lidt penge, se f.eks.

http://www.qxl.dk/Article541102690/Musikinstrumenter_&_Udstyr/Lyd-_Studie_Diskoteksudstyr/Diverse/cubase_le_bonus/C21165/P/0/1/0/1

”til solo-optræden, således at jeg kan koncentrere mig om et "rigtigt" instrument”.
vil Cubase eller Cubasis være helt perfekt,
Se denne : http://www.youtube.com/watch?v=BHCmNg2IjTY

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-06-08 23:04

Weeee....

Jeg er en årgang 1955 med gammelt "Hammond B3" i blodet...og ellers er jeg pianist. Alle de tekniske udfordringer har jeg squtte mod på....(måske dovenskab).

Det er noget ganske enkelt jeg søger....UDEN for meget programmering.

Men syntes ellers at Cubase ser mægtig smart ud..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:13

Det ER fedt!

Så til min gru at discover'ne kostede grusomt igen (15 - 17 000,-) Den kan jeg ellers anbefale. Nemt og behageligt. Og der findes enorme SMF-arkiver. Og der får du altså et rigtig godt backin-band (der aldrig spiller forkert). Al manipulation sker nemt via touch display. Desværre kan du ikke "klippe" og lave dine egne numre. Så skal du på Cubase eller lignende. Men du kan tage pre-inspillede numre, fjerne det du selv kan spille. Mikse og fikse resten. Bruger det selv når jeg skal have afreageret. Og min Discover fik jeg mens Åge og Eskildsen kørte priskrig formedelst vistnok 4 995,-

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:18

Glemte lige - selvfølgelig ændre toneart osv...........

Har iøvrigt oplevet flere "Suppe-steg-og-is'er" der anvender den, og lignende keybord's. Selv spiller de så klaver mv og synger. For mit eget vedkommende har jeg brugt det flere gange sammen med guitar. Og når du har et rigtigt "analogt" instrument med lyder det ikke så tosset. Og f.eks http://www.midicenter.com/ har masser af numre der lyder helt ok, gennem et SMF keyboard.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:21

Er også både gammel og med Hammond i blodet, men jeg har overgivet mig p.g.a. bevær med at slæbe det tunge grej, og er gået over til "fjenden" og købt Nord. Selv om det ikke helt står mål med originalerne så kan jeg sige: "Det' nu ik' så ring' endda"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:22

Og ellers kan pakker købes, blandt andet fra blandt andet BackBeat Studio's. Disse er meeeget gode. Ellers sidder der en del nørder og fabrikerer ret fede potpourier, og alt hvad hjertet iøvrigt kan begære.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:23

Korg, mener du vel Myg?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:24

Nope - Claiva Nord Stage

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:25

....men en rigtig HÆSLIG, kan ikke eftergøres!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:25

De der skrigrøde tingester????????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:27

Lyder iøvrigt ikke åndsvage. Faktisk rigtig godt!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:29

Ja, de er svære at skjule med den kulør, men til gengæld er det svært for langt de fleste at høre forskel på den og den ægte vare. Det kræver, at man er entusiast

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:31

LOOOL

Kom igår til at købe en VOX pedal, med rør i. Allerede efter de første lyt, er man ikke i tvivl om slægtskabet med AC30. For hunde den lydere godt. Men er kun lige påbegynt legeriet!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-06-08 23:32

Nåååå jamen så er du jo knapt ”tør” bag ørerne endnu,.
men ellers kan jeg da hjælpe dig med at komme i gang,
jeg har en del forskelligt software liggende, det er såmænd ikke
meget værre end et gl. hammond, m/indbygget casettebåndoptager,

og så er det betydeligt sjovere, og langt mere interessant, +
det er langt billigere end alt det gamle analog, og så fylder det intet,

men ellers er det måske sådan noget , du ska’ ha’ fat i,. ? http://www.qxl.dk/Article541041046/Musikinstrumenter_&_Udstyr/Lyd-_Studie_Diskoteksudstyr/Diverse/retro_korg_ddm_110_trommemaskine_fra_1980'erne/C21165/P/0/1/12/1

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:33

Er det den guitarpedal til ca 2,5 kilo med expression og div effekter i ?????

Jeg har kigget efter den længe, men været meget i tvivl om hvordan lyden er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:34

...og så har man lige puttet en ret fed kompressor i, og en uhyrlig ok ekkomaskine med ping/pong ecko OG DUCKING. Det duer. Men chorus/flanger er jeg laaaangt fra blevet venner med. Men har da kreeret et par fede upset's IIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOUHHHHHHHHHHHHHHHHH

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:37

3773 hvad er der galt med chorus ????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:38

Ja den vejer af røven til. Sej Wah iøvrigt. Men skal lige lege lidt mere inden jeg giver den fuld anerkendelse. Men lyde som en AC'er der får bank, det kan den (du kan næsten lugte rørene). Du kan gemme en uhyrlig bunke presets, såeehhh.........

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:40

Der er sikkert intet galt. Min gamle lød bare bedre, eller var nemmere at få til at lyde!

VOX dimsen er på grovtilbud hos Åge/Eskildsen i tiden (derfor røg der lige lidt i kurven igår).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:41

Skal lige lege lidt mere som sagt!

Den der Clavia, ka' også klaver og sådan, ikk'?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-06-08 23:42

Åhh ja ja.. Nostalgi

Jeg har haft tre orginale mega-tunge Hammond og to gl Lesley 760
Som en "teknisk" udvidelse fik jeg en Hohner D6 som jeg fyrede igen en Binson Ekko, som også udgjorde PA-anlæg....

Det var tider

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:43

Yep - men det store grand piano skal downloades, og der er jeg ikke nået til endnu. Der er et pa alm. "husmandsklaverer" samt både Rhodes og Würlitzer.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 22-06-08 23:45

for den pris en god effektpedel koster, kan du købe f.eks. Cubase 4
med det på PC’en har du et komplet topproff, musikstudio, med ubegrænsede muligheder

læs lige dette
http://www.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=18715

har du først prøvet det, og ikke mindst hørt/oplevet det,
vil du aldrig drømme om noget så simpelt som en guitarpedal,..
uanset hvilken,

und dig selv et besøg hos din nærmeste musikforhandler, for en demo,

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:46

Der er mere spark i 760'eren, men jeg var mere til (havde) 147'eren. Den havde efter min mening en bedre lyd - men det er jo en smagssag. Desværre er den ikke til at betale sig fra i dag. Skulle have beholdt den dengang

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:48

århhhhhh Binson ecko.........SUUUUK

For os guitarister var Schaller eller Dynacord sagen. Senere Roland Space.

(og leslie'erne noget gruopvækkende lort at slæbe på). Men de lød godt. For år tilbage var der i Horsens et fusionsorkester, hvor tangentstampereren stædigt svor til analoge instrumenter - lettere modificeret. For satan han kunne lave lyd.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-06-08 23:54

Jeg er måske éen af de få, som har haft MELOTRON ? ? ?

Og da jeg begyndte for maaaaaange år siden, var det klaver...og en Claveoline som man spændte på klaveret (lød a´ helved til)..

Med stadig nostalgi...især når der skulle hentes nye EL-34 rør til Vox´en

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:55

Tørner ind nu - 3773 håber at høre mere om din Vox pedal senere. Kan være jeg laver en "spørge-tråd" om et par dage.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-08 23:56

Vi tales..........

Kommentar
Fra : myg

Dato : 22-06-08 23:57

Ja EL-34'ere De sad også i min gamle Selmer Zodiac - og den var på 50W så der kunne Vox'en bare gå hjem og lægge sig. Den skulle jeg heller ikke have solgt

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 23-06-08 00:00

Ak ja.....Alt mit gear blev omsat i flydende elementer

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 23-06-08 10:40

Det er da bare denne side du skal ind på.
Her er alt musikken undtagen guitar tracket og sangen

http://www.guitarbackingtrack.com/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-06-08 11:16

Checkede den lige ud Coincident. Og mine SMF'ere er noget federe (og mixbare) end dem jeg lige checkede. Men ellers en skæg side. Og masser af numre. Synd de ikke ligger som midi også. Det ville gøre dem mere brugbare.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-08 11:51

coincident

rigtig godt link,… takker
(selvom det ikke var til mig)

kan du ikke bare konvertere dem til midi,. ?
der findes da masser af muligheder, eks. :

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_daDK267DK268&q=convert+mp3+to+midi

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-06-08 12:39

Muligvis. Har ikke prøvet at konvertere og kender ikke anvendeligheden af konverteringsprogrammerne. Har en samling på adskillige tusinde SMF filer i forskellige kvaliteter. Så mangler umiddlebart ikke noget at give mig til.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 15:18

Har pillet lidt mere ved VOX'en

Ok chorus/flanger er klart brugbare. Nulrede lidt med at finde min "favorit-chorus" -> Meget langsom, ringe dybde = udelukkende for at lave stereo. Duer ok. Ligeledes kunne flangeren bruges. Phaser bryder jeg mig ikke om. Rummene er lidt halvlamme og min Quadroverb er langt federe. Derforuden er der en række fuzz og overdrives jeg IKKE kommer til at bruge. Ejheller er jeg specielt begejstret for oktaver'en. Wah'en er sej nok, kompressoren kan jeg rigtig godt lide. OK noisegate. Eminent forstærker emulering (med mulighed for noget federe overstyring en det andet). Rigtig sej ecko. Chorus (mm) der kan det jeg skal bruge. Klart ok pedal. Virker vanvittig solid. Korg'en degraderes fremover til western guitar-brug!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 17:24

Den Vox skal jeg vist lige se nærmere på - bare det men, at jeg lige har købt Nord og derfor tømt pengepungen Tak for "testen" 3773

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 18:13

Altid til tjeneste Myg.........

Skal vist have demonstreret den der Nord, næste gang jeg besøger min grejpusher!

Fik i iøvrigt leget med stereo på leslie'en ??? (Snakkede vi ikke om det?).

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 20:06

Jo. Vi eksperimenterede lidt med vinklingen af mics. og fandt ud af, at det var absolut ikke lige meget hvordan de stod. Det endte med at vi placerede den ene ud for den faste rumklangshøjttaler, han har monteret i toppen af Leslien (fordi M3 ikke har rumklang som standard) og så den anden i en vinkel på 90 grader herpå. Det passer så med hver sin side af åbningen. Hvis man placerer dem i en vinkel på 180 grader giver det en urolig lyd, synes vi. På basrotoren kører vi kun med en enkelt mic. så placeringen her er underordnet. Vi har kørt det hele i mono over PA'en. Det kunne jo være at resultatet var anderledes, hvis man kørte i stereo, men det havde vi ikke mulighed for.

Har du for øvrigt et bud på en midi-merger? Jeg skal køre et keyboard + en fodpedal (Roland FC200) ind i mit Nord, men der er kun en midi IN Jeg ville godt have en der kunne tage 2-3 midi IN samt have et USB stik og ekstern strømforsyning. De andre med USB jeg har set bliver strømfødt via USB, og så er der et problem, når man kører uden comp.

Yearhouse -> Er du træt af os, så sig til og vi laver en ny tråd, men jeg tror du selv interesserer dig lidt for disse ting.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 20:39

Beklager - er ikke skarp i midi og klaveturer. Er mere til PA og guitar!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 20:46

PS Kan huske at mic-tricket på leslie - udpanoreret helt var ret sejt. Mener bare vi endte med 90 grader mellem mics.

PSPS Kører i monopult? Eller mono amp?

PSPSPS Æææælsker bred stereo. Og bruger derfor rum, chorus (som ovenfor beskrevet) og lignende tricks. Ved recording gamle "Abba" tricks som multidubbing - helt udpanoreret. Og det samme trick på kor. Har eksperimenteret med kopiering af helt enslydende spor og tidsforsinket det ene, men det lyder lamt og duer ikke.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 20:50

Ellers sig til! Er i inden for geografisk rækkevidde kan vi øve os i mulighederne en dag. Har da rimelig meget grej vi kan øve os med (og finde ud af hvor en eventuelt investering kunne give pote).

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 20:51

Vi kører i trad. mono setup, men kunne sagtens forestille mig, at stereo var godt. Har i det små leget med det via en gammel guitareffektpedal. El-piano lyder også "større" i stereo.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 20:52

Er midtjylland indenfor din geografiske rækkevidde ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 20:59

Ikke så fjernt endda. Har en oldgammel 16 ch (stereo og parametrisk eq) til salg. Er formidabel at lave trommer på. Alle stik er dog XLR. Denne kunne udlånes til opgaven. Kræver dog i har amp's i stereo. Men for en simpel test kunne jeg medbringe det hele. Amps, speakers, effekter, pulte (har vist 3).

Det skal vi vist have en snak om senere. Lige i tiden har har stinkende travlt på jobbet.

PS Ellers må jeg gå Fotowig i bedede og søge et lydmandsjob hos jer!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 21:03

Ikke for på nogen måde at forklejne dig, men vi har faktisk en ganke udmærket roadie/lydmand, så det mangler vi ikke.
Vi er ved at holde sommerferien nu - en fast årlig tradition byder os at holde fri i juli måned (så vidt det kan lade sig gøre).
Vi kan jo evt. vende tilbage til det i august

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 21:12

LOOOL Bare rolig. Det var en joke. Gider ikke slæbe rundt på alt det lort mere, og har ikke kondition til at ryge de 80 smøger, et godt gig fordrer. Har heller ikke tiden der skal til. Men kigger gerne forbi og lytter og lærer. Kan jeg så endda give jer et par fif og lidt inspira, vil det bare være fint.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 21:15

Husker i mine unge dage, hvor vi kun tre mand skulle køre en halv-scania-fuld baggear ind på scenen og lydchecke på mindre end 15 minutter (festival). Det er simpelthen for hårdt, og antagelig årsagen til min dårlige ryg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 21:31

....eller stable modularhorn på modularhorn. Og løfte soundcraft 32/16/2 pulte på halvandet hundrede kilo......Alt sammen afskyeligt tungt.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 21:35

Heldigvis har jeg ikke været involveret i slige udfoldelser, men jeg har slæbt rundt på 150 kg Hammond i fullsize flightcase og Leslie i mere end en menneskealder - dels mit eget og dels som orkestermedlem i anden sammenhæng. Har sågar rejst rundt med et piano - inden de elektriske kom frem i god standard. Har været med til at løfte et flygel op på scenen engang også, så det er trods alt ikke helt ukendt!!!
Så HURRA for mit Nord

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 25-06-08 21:50

Hej Myg

Jeg vil squtte lukke denne tråd endnu....Nostagi !

Det sidste orgel jeg kørte med, var et finsk WLM....uhyre praktisk til transport ... og så var der plads til D6´eren ovenpå.
Til min højre hånd, havde jeg et gaaaaaammelt KORG 1 manual m/drawbars.... Det sparkede sq

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 21:55

Flygler er klart det ondeste. I starten slæbte vi (som knægte) på et opretstående Hornung og Møller klaver, når vi var så heldige at have fået et gig. Så kender følelsen. Til gengæld var det sanganlæg vi havde dengang ganske nemt at flytte rundt på. Langt ondere blev det med tiden, med "krav" om mic's på alt og deraf følgende masser af speakers (helst horn, for at opnå tilstrækkelige lydtryk). Idag er det nemmere, idet fremkomsten af betalbare amps med switshmode strømforsyninger og klasse D drift, giver fjerlette amp's med kollossale effekter. Så kan man pludselig anvende reflekshøjttalere med stor vandring og nærmest vanvittige belastbarheder - spille højere end nogensinde - med det halve antal kasser OG halv antal forstærkere der vejer en femtedel af de gamle. Ikke at forglemme heavybands'ene i firserne, hvor det drejede som om at ligne idolerne - dvs stable alt det Marshall man kunne skaffe og låne, sammen, og så fylde en helt scene med det lort. Umuligt at lave lyd på, iøvrigt, idet man spillede så højt på baggearet at det nærmest var umuligt at styre (men det så "sejt" ud.).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 21:57

Uhhhh sorry Yearhouse at vi sådan "sviner" din tråd med uvedkommende nostalgisk pladren. Men vi kom lige så godt igang!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-06-08 22:00

Det er næsten bedre end at høre på gamle soldaterkammerater

Men alt godt har en ende, så jeg hopper af nu. Vi mødes igen på en anden tråd

Ha' det!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-08 22:01

CU

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 25-06-08 22:18

Tak for svaret miritdk....Og tak til jer andre "nørder"...Vi snakkes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-08 01:14

sikke en sladretråd - velbekomme