/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hakkende spilafvikling (redalert2)
Fra : bangco
Vist : 413 gange
200 point
Dato : 07-03-03 12:34

Spillet afvikles som normalt bare med denne hakkende rytme, der ses tydeligt når køretøjer og musens pil flyttes.
Pc'en er en Compaq 7000 (xp pro) med geforce 2 nvidia grafikkort.
Grafikkort har jeg kørt en diagnose på og det er fejlfrit, jeg har netop installeret direct x 8.1
uden at det hjalp spor. Jeg har nedsat hardware accelerationen uden at dette havde nogen effekt.
Ved nedlukning af spillet minimeres tapetet, selv om det var maximeret da spillet startede.
Mens spillet kører har jeg prøvet at trykke alt/ctrl/delete og valgt job liste og der er ikke
andre programmer der kører end spillet.
Spillet her kørt tilfredsstillende i lang tid, det eneste jeg kan komme i tanke om der er ændret er at der er kørt en defragmentering.
HJÆLP, ER DER IKKE NOGEN DER HAR ET RÅD ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 07-03-03 12:40

installere directx 9.0

Kommentar
Fra : permann

Dato : 07-03-03 12:52

DET KAN OGSÅ VÆRE DIT LYDKORT DER ER SAT FOR HØJT OP I DETALJER DET KAN GODT FÅ ET SPIL
TIL AT HAKKE. PRØV AT SÆTTE DIT LYDKORT SÅ DET IKKE FOR ALLE DETALJER MED.

HEJ

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-03-03 13:31

opdater dine drivere..!

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : cad

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-03 15:03

det hjælper mange at indstallere detonatordrivere ; se denne side ; http://www.tweak.dk/nvidia-w2k2.php
men det kan nemt være et ram- eller et cpu-problem .......... er det noget du har tastet på ?????????

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-03-03 17:35

En anden her på kandu havde et noget lign. samme problem. og gjorde stort set alt hvad der blec foreslået her. uden forbedring

Det hjalp ham/hende at reinstallere sin maskine..!
så kører det som det skal igen

Håber jeg da har i hvert fald ikke hørt noget fra ham/hende siden han/hun skrev at den kørte perfekt igen efter reinstallering.

Held og Lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-03-03 17:46

det lyder som enten et dirextx problem eller et defrag problem. Jeg havde performance problemer med spil efter jeg upgraderet directx. Det løste jeg ved at geninstallere nvidea driverne. Prøv at download 3d Mark på http://www.futuremark.com/products/ og kør en test før og efter du installerer nvidea driveren. Det kan osse være din defrag og her er xp's indbyggede ikke meget bevendt. Du kan downloade en 30 dages version af et virkeligt godt defrag program på http://www.diskeeper.com/diskeeper/dkvsxpdefrag.asp . Denne kan defragmentere din pagefile som osse godt kan være løsningen på dit performance problem

Kommentar
Fra : Nexuz

Dato : 07-03-03 22:25

Tedd's forklaring er nogenlunde samme som min. Men det er ikke altid det virker. Hvis det ikke gør, så prøv noget mere simpelt, som at reinstallere spillet.
Til Melander: Der er ikke den store forskel på DirectX 8.1 og 9.0. 9.0'eren er bedre, men det vil ikke ændre spillets drift.
Og det lyder ikke rart at geninstallere sit styresystem.
Men god forklaring Tedd!!! :D

Håber du kan bruge det til noget Bangco

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-03-03 23:54

Nej der lyder ikk rart men nogen gange er det, det der skal til..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-03-03 17:56

ja måske en repair af xp,men der er osse nogle andre muligheder:
1.hvis din maskine kun er på 900 hz med geforce 2 er det ikke alle grafik krævende spil den kan trække.(se under computer - tryk windows tast+pause/brake - windows tast mellem ctrl og alt)
2.med denne måde kan du teste om der er for mange programmer der er årsagen
START-PROGRAMMER-TILBEHØR-SYSTEMVÆRKTØJER-SYSTEMGENDANNELSE
du skal gendanne til et meget tidligt tidspunkt,xp pro har direktx 8.1 som stardand så prøv efter dette at se om det hjælper(du skal nok indstallere det igen -redalert)hvis ikke så fortryd gendannelsen.
,mere om repair senere....

Godkendelse af svar
Fra : bangco

Dato : 09-03-03 10:14

Tak for svaret cad.
Det er ikke blevet helt iorden men det hjalp at installere detonator      Hilsen Bangco