/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trådeger fælge
Fra : Alte
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 22-06-08 15:36

Jeg har købt en gammel Triumph TR6 med trådeger fælge. Desværre er fælgene blevet skæve med tiden, og så vil jeg gerne vide, om det er muligt at justere på egerne, så fælgen bliver lige igen. Hvormeget kan egerne tåle at blive strammet, eller er det bedst at løsne. Er der et bestemt moment der er retningsgivende ?

Hilsen Alte

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 16:25

Selvfølgelig er det muligt, men hvis Du aldrig har prøvet at justere eger før ender Du med en endnu skævere fælg.
Man skal dreje hjulet flere gange i minuttet, stramme møtrikken i den ene side og løsne modsat, og huske hvilke eger der sidder hhv til højre og venstre på navet, have et stykke kridt i den ene hånd og være pinligt ædru samt lukke katten ud da den ellers risikerer et spark.

Tal hellere med en rutineret cykelsmed, han klarer det på tyve minutter medmindre nogle af egerne er rustet fast.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-06-08 16:40

Det er job for de der har gjort det før.Altså professionelle.
alimak