/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Play fra TDC
Fra : Frank322
Vist : 998 gange
50 point
Dato : 22-06-08 13:36

Hej Kandu'er

Der var for et stykke tid siden et indlæg om muligheden af at kopiere musik fra Play til computeren og så sende det videre til mobil o.l. Det er ikke muligt sådan bare lige, men der var een der havde et lille program som kunne fixe det.

Jeg har ledt i Kandu, men kan ikke finde det igen. Er I så venlige at hjælpe mig? Der er jo ikke noget forkert i at ville videresende det man henter via sit abonnement til en mobil, alternativt brænde det på en disk så man også kan høre musikken inde på det "store" anlæg i stedet for at partout skulle sidde ved pc'eren for at høre det.

På forhånd mange tak,

Frank

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 13:40

Citat
alternativt brænde det på en disk så man også kan høre musikken inde på det "store" anlæg

Det tillader TDC jo ikke, om det er muligt ved jeg ikke.
Jeg kører musiken på pc men hører den på stereoanlæget via ledning
fra lydkortet- line out.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-08 13:42

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=121952

Spørgsmålet er her, du skal dog købe svaret da tråden er låst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-08 13:43

Citat
Der er jo ikke noget forkert i at ville videresende det man henter via sit abonnement til en mobil
jo indtil videre siger TDC at må man ikke, senere kommer der vist mulighed for at kunne flytte PLAY musik filer, prøv at spørge i et pirat forum hvis du vil kopiere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-08 13:47

Du behøver ikke at købe det spørgsmål, der kom ikke en løsning, min kommentar
Citat
der er forskel på hvad man KAN og hvad man MÅ
blev accepteret som svar

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 22-06-08 14:21

O.V.N blev det virkelig accepteret som svar. Jeg mente det samme længere oppe i indlægget:

Citat
Ja det er muligt du KAN, ligesom det også er muligt at hente musik ned gratis uden at have TDC. Det er bare ikke lovligt.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 22-06-08 14:31

Ellers findes der masser af programmer til at fjerne beskyttelsen hvis du søger på google sådan her:

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=convert+drm&spell=1
eller
http://www.google.dk/search?hl=da&q=remove+drm&meta=

Der er bare nogle ting du skal være opmærksom på.
1. Det er IKKE lovligt. Og den diskution har vi som sagt haft her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=121952 Så det gider vi ikke gøre mere ud af nu!

2. Mange af de programmer du finder på google kan være snyd og fyldt med spam. Det synes jeg lige du skal være opmærksom på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-06-08 15:46

Man kan sagtens flytte de filer fra Play, brænde dem ud på CDer, men man kan kun afspille dem i computeren, da computeren kan håndtere WMAfiler, som jo er dem der hentes via Play.....problemet ligger i at få konverteret WMAfilerne til noget andet.....og jeg har hørt noget om, at et konverteringsprogram der heddert Tunebite skulle kunne klare det.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 16:11

Citat
Man kan sagtens flytte de filer fra Play, brænde dem ud på CDer,

Det kan man sagtens ikke dova.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 16:14

Man kan skrive DRM på google og se hvad der så kommer frem.
Information ca. 32 mill. sider.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 16:19

Citat
Denne guide viser hvordan du kan konvertere dine DRM-beskyttede WMA eller m4p filer til mp3 format, så du kan afspille dem for altid, på din computer, mp3-afspiller, cd-afspiller eller brænde dem osv. Du skal dog have rettigheder til at afspille filen, da denne guide ikke viser hvordan man cracker DRM-beskyttelse.

OBS!

Citat
da denne guide ikke viser hvordan man cracker DRM-beskyttelse.

http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-06-08 16:20

Dova er på tynd is, PLAY filer kan ikke brændes på cd

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 16:22

Og total forvirring da piratgruppen modsiger sig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 16:57

Det er IKKE det store problem at GØRE det....

Men TDC siger IKKE man ikke må....

LOVEN udtaler sig ikke på det punkt (det har ikke været prøvet endnu)

Play´s regler siger INTET om det er lånt musik - de siger bare det ikke kan lade sig gøre - OG DET KAN DET....

Det har været diskuteret til hudløshed og derfor vil TDC også ændre det så det bliver muligt (mod extra betaling ) dummere er de ikke....

Problemet med fildeling har jo ALTID eksisteret og det vil kræve noget decideret lov på området hvergang de "opfinder" den slags kundelokkemidler - TDC ved godt de har brændt næsen....

Du har lidt af det samme med "låste" mobiler Det var/er OGSÅ for at holde på kunderne....

PLAT

Er min mening....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 16:59

Man kan IKKE forære noget væk og derefter kræve det tilbage igen....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-08 17:05

Citat
Dova er på tynd is, PLAY filer kan ikke brændes på cd

Jov da, de virker bare ikke

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 17:14

Citat
vil TDC også ændre det så det bliver muligt (mod extra betaling ) dummere er de ikke....

De behøver ikke ændre noget, det ER muligt allerede nu.

Accepteret svar
Fra : r2d2me2

Modtaget 50 point
Dato : 22-06-08 17:14

Give Away Of The Day havde et d.14/6, Daniusoft Digital Media Converter:
http://www.giveawayoftheday.com/daniusoft-digital-media-converter/

Hold øje med denne side, det kan være at de lægger programmet på igen:
http://www.giveawayoftheday.com/

Der er jo så os Tunebite:
http://tunebite.com/en/remove_drm/

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 22-06-08 17:24

Denne her diskution har vi haft én gang http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=121952

Tunebite er i øvrigt fup og snyd

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-06-08 17:50

Citat
Tunebite er i øvrigt fup og snyd

Tak så forstår jeg at jeg ikke forstår

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-08 17:17

Citat
Dova er på tynd is, PLAY filer kan ikke brændes på cd

Og det kan de i hvert fald, for det har jeg selv prøvet......computeren kan afspille dem, men ikke CD- eller DVD afspilleren, for de kan ikke håndtere filerne.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 23-06-08 17:29

Citat
Man kan sagtens flytte de filer fra Play, brænde dem ud på CDer, men man kan kun afspille dem i computeren, da computeren kan håndtere WMAfiler,

Du kan ikke brænde PLAY filer.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 23-06-08 17:33

Og min cd-dvd afspiller kan klare WMA filer,
også der forkert dova.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-08 17:53

Og så syntes jeg lige I skulle kigge på det tip jeg lige har lagt - så er debatten nemlig ligegyldig

Kommentar
Fra : achton

Dato : 23-06-08 18:24

Lige min tanke. Ikke så meget vrøvl mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-08 02:58

Citat
Og så syntes jeg lige I skulle kigge på det tip jeg lige har lagt - så er debatten nemlig ligegyldig
ikke helt min mening Refi, optagelserne foregår i real time, en noget besværlig og tids krævende metode, men absolut en mulighed
Inden i ophidser jer for meget over min bemærkning om at PLAY filer ikke kan brændes, i er ikke tanke læsere og min fejl at jeg ikke skrev PLAY filer kan ikke brændes som lyd cd, selvfølgelig kan de brændes som en data cd, men hvad skal man med en data cd som er ubrugelig
metoden med at brænde en lyd cd, er nemlig det første jeg gør når jeg har købt musik på nettet, bagefter bliver den rippet og omdannet til MP3, så er jeg dejlig fri for den forhadte DRM jeg har nemlig en MP3 afspiller som kun kan spille MP3 filer og så er det lovlig at gøre sådan, men men metoden kan ikke bruges til PLAY filer, de kan ikke brændes som lyd cd

Godkendelse af svar
Fra : Frank322

Dato : 24-06-08 17:44

Tak for svaret r2d2me2. Også tak til alle for de spændende indlæg.

mv

Frank

Kommentar
Fra : r2d2me2

Dato : 24-06-08 19:36

Velbekommen