/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ophængt dvd optager!
Fra : yesboss
Vist : 1562 gange
100 point
Dato : 22-06-08 11:06

Hej!
Er der nogen der har en ide til dvdoptager, der kan hænges på væggen under fladskærmen. Alle optagere er til at placere på et bordet, hvorved effekten af fladskærmens minimalisme forsvinder, så man må kunne få små optager til ophæng.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 22-06-08 11:45

Her er en billig og let løsning. kør forbi din lokale smed eller maskin værksted, hvis ikke du selv kan. få fat på en aluminium plade eller rustfrit stål plade. få den klippet så passer precis under din dvd. og få lavet et buk så du kan skrue den fast på vægen, det kan gøres billigt. og pænt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 12:01

Hmm......Jeg tror nærmere der bliver spurgt til en maskine der ikke fylder så meget, trods at disse er hypertynde har de stadig de standardiserede H + B mål og kan kun stå vandret

Man må håbe på at en fabrik snart designer en "flad" hvor man sætter skiven ind bag en låge, a`la` B&O

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-06-08 12:07

Har Bang ikke lavet en lodret maskine.?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-08 12:14

Jo, men den er vistnok integreret i deres TV.....hvor et huslån op over skorstenen også skal integreres

Jeg fandt forresten denne:
http://www.crtv.dk/grundig/gdp-7700/showprodukter/1070

Fås i to modeller. men ikke i sort.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-08 12:28

Løsningen er ikke at sætte dvd afspiller/optager under fjensynet .
Sæt den i en reol eller lignende hvor den er nem at bejene med skiverne.

Resten er bare et spørgsmål om kabel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 12:43

Som transor skriver.....

Det er en misforståelse at den skal stå foran/under fjernsynet - den kunne såmænd stå i Køge.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 13:04

Rigtig nok, man kunne også bare bruge de muligheder en PC giver, og træne hunden op til at skifte skiver i et andet rum.

Men det KUNNE hænde at der var et højere mål med at anbringe afspilleren under fjernsynet......såsom design og indretning hvad der også bliver lagt op til i det oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 13:10

Citat
Men det KUNNE hænde

Ja - fritænkning er tilladt

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 22-06-08 14:27

....luffea! du er inde på noget her, men det er jo ikke kun b&o der laver disse!! De modeller jeg har set er jo kun til cd, men der er vel ikke den store forskel på teknikken andet end laserdisken, det drejer sig kun om "Discman-princippet" der låser discen fast.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-06-08 14:58
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-06-08 15:21

Nu var det nok lettere at købe et fladskærms TV med indbygget DVD.

hawaii7

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 16:14

Tjeh, det er måske noget upersonligt at skubbe en DVD ind i en rille på siden....som en møntautomat.

En DVD der fiser rundt bag ved en glaslåge som B & O og anbragt under skærmen vil også være et forstyrrende element.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 16:23

Du laver bare et firkantet hul i væggen (i den størrelse DVDen nu har)

Så er kun frontpladen der er synlig.....

Det kræver muligvis en "kasse" med blæser på den anden side af væggen, men hva faen gør man ikke for at det skal se pænt ud.....

PS....

Så slipper du også for alle ledninger...

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 22-06-08 16:37

...grunden til dette spørgsmål ligger i hvorfor hr og fru danmark styrter ud og køber fladskærm for det er så smart, "kun 10 cm dybt!!" Hva fanden hjælper det når man alligevel skal have underskabe, hylder og vægbeslag der er 30-60 cm dybe????????? Luffea du er inde på noget der! kender du til durabrand 1005??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 16:46

Citat
når man alligevel skal have underskabe, hylder og vægbeslag der er 30-60 cm dybe

Det er der da ikke en der siger du skal have.....

Du kan da bare placere ALT det du skal bruge i et andet værelse hvis du har lyst.....

Du skal så bare rende lidt længere for at betjene det.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 16:59

Durabrand 1005 ????
Google finder en DVD-afspiller til 9 £, var det den Du mente ???

Der mangler nu ikke lodrette afspillere på markedet, men fælles for dem er at de ligner en harddiskbox og derved stadig skal have skiven ind fra siden hvis man monterer den på væggen.

Den jeg linkede til først er pt den eneste på markedet, køb den evt. som brugt.....altså en Grundig brugt.

Hmm, troede egentlig at Grundig var gået på røven for 20 år siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 17:06

Nu er der STOR forskel på om det "blot" skal være en afspiller eller som spørgsmålet gik på en OPTAGER....

En afspiller er da ikke noget problem....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 17:09
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 17:20
Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-08 10:26

Tak for svaret LuffeA.