/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Mangler et kabel
Fra : 10.Totti
Vist : 1536 gange
120 point
Dato : 21-06-08 21:30

Godaften Kandu!

Står og skal på teltcamping

Men det er jo self på en campingsvong plads...Og der er der jo et strømstik som passer til en campingvogn. Altså det store runde

Mit spørgsmål er om man kan købe et kabel eller kabeltrommel der passer i det store runde stik, og så kan man sætte "alm" stik i den anden ende

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 21-06-08 21:32

Ja det kan man.tag til dit lokale Camping center

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 21-06-08 21:33

Er det ikk noget man kan finde på nettet

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-06-08 21:46

Mon ikke det er sådan en fætter her du skal bruge..

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/elkabel.asp

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 21-06-08 21:49

Er det ikke det runde blå stik som skal sætte i på selve pladsen? der står der at det er det blå som skal i campingvognen

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-06-08 21:59

http://www.aabycamp.dk/pages/website.asp?articleguid=1594&submenuid=2700&menuid=2563

På denne side står følgende...

Elkabel

På campingpladser hvor man har adgang til 220 volt, skal man selv medbringe elkabel, så man kan tilslutte campingvognen til eludtaget.

Elkablet skal være et godkendt udendørs kabel monteret med et lovbefalet 3 polet CEE stik.

Husk at rulle kablet helt ud, da et sammenrullet kabel kan udvikle en del varme.

Længden på kablet afgør man selv, men en længde på omkring 25 meter er som regel nok på de fleste campingpladser.

I den ene ende af kablet skal man have et stik, som passer til stikket i campingvognen, og i den anden ende monteres det 3-benede CEEstik, som skal bruges på campingpladsen. Du kommer dog jævnligt ud for campingpladser som ikke har CEE stik, så her må du bruge en adaptor.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-08 12:26
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 12:26
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-06-08 12:29
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-08 13:21

Læg mærke til at du normalt ikke ikke kan få danske stik ind i et "schuko hun".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-08 13:28

Ved "milli" gik vi ikke så højt op i stik....

Et "han" i stikkontakten - to blottede ledninger i den anden ende, forlænget med et par piberensere - og du havde verdens hurtigste dyppekoger til kaffen

Risikoen - nå je - det var dengang man fik 32 kr om ugen....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-06-08 22:40

Du kan få det ved den lokale Elektriker...
De fleste byggemarkeder har dem også.

De blå industristik er standard, hyldevare især på byggepladser.

Få alle vegne.

Hvor bor du?

Vh Ben