/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ideer til at digitaliser hjem
Fra : tbayh
Vist : 767 gange
160 point
Dato : 21-06-08 18:02

Jeg har lyst til at digitaliser mit hjem. Men det skal laves selv. Forestiller mig at remote gardinerne, lyset, lukke døren osv. Det kræver jo i bund og grund kun en lille motor. Men kan man købe remote udstyr osv?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-06-08 18:11

Hvad med at se på IHC fra LK?
Det er det letteste at gå til.
vh Ben

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 170 point
Dato : 21-06-08 18:18

Med hesnyl til motere til gardiner mm, skal du nok være lidt kreativ hvis det ikke skal blive for dyrt.

Der findes en del systemer til automatisk mørklægning, til passiener og rulegardiner, men de koster lidt.

Men det er jo til at finde en del forskellige acuatore til forskellige formål. De er mange lettere at bruge da de er pakket ind. Alternativt skal du bykke motore i kasser og laver snekker mm.

vh ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-08 18:40

Vinduesviskermotorer har en god udveksling til gardinformålet.
En automatisk dørklokke og et velkommen må være et must .............. kan laves digitalt.
Kræver dog lige lidt læsning om digitale komponenter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-08 07:35

Og så lige et par kontrolbesøg mere hos lægen om året grundet manglende motion.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-06-08 07:42

Og en større elregning.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 23-06-08 10:03

Tak for jeres indlæg.....ikke mindst om motionen og lægebesøg . Men det er nok mere pga selve nørderiet der interessere mig. Det er det sammen med computeren. Når computeren kører fint har jeg en tendens til at skille den ad, for at have noget at makke i i min fritid
Men jeg skal nok holde jer opdateret vedr. min remote af gardiner.
Men hvis i har flere gode forslag/løsninger så skriv endelig.
Venter derfor lidt endnu med at lukke dette indlæg

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 23-06-08 10:47

Hvad med noget automatisk fodring af husdyrene... når vækkeuret ringer tænder kaffemaskinen.. hvis katten er tørstig og stiller sig foran en vandhane tænder denne... en automatisk hunde guf spreder til terrassen.... ja der er sikkert mange sjove ideer endnu...

God fornøjelse

Kommentar
Fra : Bamse82

Dato : 24-06-08 00:15

kig evt. lidt på Lintronic.dk .. Det er sgu super smart og forholdsvis nemt at viderebygge på! Det er dansk og koster ikke en milliard million!!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 24-06-08 20:09

Husker det tydeligt, Fra da jeg var knægt, Pludseligt kørte knallerten skide godt, Så sku den skilles ad for at se hvorfor. Også virkede den ikke mere..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-08 20:47

Hvis der er en kvinde i huset kan hun jo gøre arbejdet........

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 11-07-08 17:58

Tak for svaret Benjamin.Hansen.