/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overclock
Fra : Gizmo1226
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 21-06-08 12:41

jeg vil godt overclocke min cpu og min gpu vis jeg kan. nogle der kan anbefale nogle programmer?

gpu: geforce 7300gs, 256mb ram, agp

Cpu: amd sempron 2000mhz, 3000+, sucket A (462)

vil god se om jeg kunne få lidt flere kravter i min computer.

//gizmo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-06-08 13:00

Det er ikke altid at man opnår ret meget ved at overclocke systemet.
For det første vil det udvikle mere varme jo hurtigere den skal arbejde.
For det andet skal alle de andre komponenter i PC'en også kunne følge med, ellers opstår der kø i systemet; og så er der ikke vundet noget ved det.

Så husk bedre køling, og at alle andre komponenter kan ruppe sig endnu mere end det de gør nu!

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 21-06-08 13:31

Din cpu skal du clocke i bios,din gpu kan du clocke via forskellige programmer,eks powerstrip som kan hentes her http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm ,eller de programmer der hører med til dit grafikkort,eks til ati er der ati controlpanel

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-06-08 13:35

Glem det, den smule man måske kan presse ud af systemet er ikke meget værd.
Du risikerer os at brænde et eller andet af.

En god gang diskoprydning kan gøre store underværker

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-06-08 14:36

Tag din manual til dit motherboard, i den står hvodan du clocker CPU, det kan gøres ved at flytte jumpere på dit motherboard

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 21-06-08 17:26

jeg ville ikke have afvide hvor meget jeg skal lade vær... jeg vil prøve og overclocke men kan ikke finde de rigtige programmer. cpu ved jeg godt hvordan men, det er mest bundkortet jeg vil have op fordi det sløver hele systemet, ved ikke om jeg kan presse en smulge mere så den kommer til at køre bedre.
jeg vil ger have nogle link og forslag til hvordan jeg gør, ikke hvor lidt jeg viner og hvor dumt det er og overclocke!

håber i kan hjælpe mig.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 21-06-08 17:32

En Overclocking Guide
http://www.ocguide.dk/

Citat
ExtremeTech har lavet en overclocking guide for noobs

http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=14644

mvh klaudi

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 25-06-08 15:50

Som de andre skriver, bliver hele systemet mere varm. Så husk at montere blæsere som kan køle lidt bedre end dem der er i forvejen.
Her kan du finde en masse om det
http://hwt.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo1226

Dato : 28-06-08 23:54

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-06-08 21:51

Det var så lidt

mvh klaudi