/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fiesta1988 -skrot eller salg?
Fra : hansine
Vist : 721 gange
200 point
Dato : 21-06-08 08:46

Mon nogen her har forslag til anden løsning en skrotning for min fine gamle bil:Metallic blue Ford Fiesta 1,1 incl., knap 100.000 km, én ejer, 4 x pava-behandlet, men nu lidt rust ved døre og vanger. Har alle årene "overnattet" i parkeringskælder. Den er fin og velholdt, og kører p.t. fint, men dens svaghed er nok de mange korte ture, som den har haft. Den forventes indkaldt til periodisk syn om 4-6 måneder, men min mekaniker har frarådet mig at lade den prøve ved endnu et syn. Mener jeg har hørt noget om en fiesta klub ? - Måske kan den sælges til brug som reservedele ?
hilsen hansine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-08 08:59

Forsøg at sælge den privat til en der selv kan gå og rode med det.....

Af "officiel" vej får du ikke noget for den, men skal betale.....

Bilen kan jo være udmærket for en dygtig hjemmemek. - så med lidt held kan den vel give et par tusinde.... (da den jo er køreklar)

Muligheden er også at få lidt for den i bytte på en anden brugt (ny giver sikkert INTET), men det er som regel KUN på papiret det ser ud som om du har fået noget....

Accepteret svar
Fra : Nul7

Modtaget 210 point
Dato : 21-06-08 09:27

Man kan få et helt personligt forhold til sådan en Fiesta, - vi havde en sådan og taler stadig om den, med glæde i hjertet, den havde sine personligheder, - ofte skulle den have et slag på starteren især ved færgelejer, vi opnåede kontakt med mange søde mennesker.
Mit råd, - har du plads, behold den og snak med den engang i mellen, - det er en lille Herbie.

Hilsen 07

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 10:10

Sæt den i den blå avis www.dba.dk til et par tusser og se om ikke der er" bid "det koster jo ikke noget Ellers www.papkassen.dk eller www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 21-06-08 11:03

Din bil er mindst 1000 kr. vær ved skrotning, det giver alle skrothandler, de får et større beløb af staden/samfundet for at skrotte den milijø rigtig, men det er næste en skam for bilen med en ejer og 100.000 km og 4 x pava, burde den kunne glæde enten dig eller andre, nogle år endnu. Hvad er rust i døre og vanger ? er det overflade rust eller er det store gennemtæringer, for med lidt gør-det-selv arbejde burde det være en ledt sag at få den synet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-06-08 11:42

Ja der er noget der hedder skrotningspræmie!
Når den ellers er velholdt, så kunne jeg nok ikke lade være med at sætte nye vanger i . Det ved dørene er vel ikke noget der betyder noget for syn`. efter en godkendelse ved syn, så kan den sælges - 100.000km er da ingenting.
Din mekaniker har selvfølgelig set den, det er der ingen af os andre der har.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-06-08 19:05

En ellers pæn og velholdt Fiesta som ovenikøbet er enejers burde have en chance.
Som andre har skrevet, kan du sætte den til salg i f.eks. den blå avis. Sæt gerne et par billeder på annoncen, og husk så, at sikre dig et forsikringsbevis og en anmeldelse til omregistrering, - så du selv kan foretage omregistrering. Alt for mange opdager, at deres bil ikke bliver omregistreret, så undgå ærgrelser, og gør det selv, eller aflever pladerne.
Mange holder på, at de har tre uger - hvilket for så vidt også er korrekt, men hvis man følger ovenstående, bliver det gjort, og man bestemmer selv hvor hurtigt.
Håber du får lavet en god handel.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 22-06-08 14:35

Det er faktisk en dejlig bil, kører langt på literen, støjsvag og nem at køre, foreslår at køre den gennem syn og lade eventuelle fejl blive repareret på et omsynsværksted, hvor den altså så også
bliver synet og godkendt. At den har kørt småture, kan ikke have skadet den. Mvh.K.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 22-06-08 14:36

min søn fik udbetalt 1700 i skrotpræmie for en corolla, der var kasseret men ikke afmeldt.
Så prøv dba til omkring 3000 eller "kør den ud", få den synet og se, hvor galt det står til, så du kan vurdere om du vil reparere eller skrotte.
Kan hjælpe med yderligere oplysninger, hvis du bor i hovedstadsområdet.

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 28-06-08 08:16

Tak for svaret Nul7. Dit svar kaldte smilet frem . Nu gik det hverken værre eller bedre, end at Fiesta fik en skade, blev vurderet totalskadet, så nu indbringer den 9.000 kr. i erstatning fra forsikringen. hilsen Hansine