/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet browser vindue væk
Fra : minnam
Vist : 2025 gange
50 point
Dato : 21-06-08 01:34

Internet explorer IE7 browser felt er pludselig væk i toppen af vinduet når jeg klikker på Internet Explorer. Der kommer kun en Google side op med søgefunktion uden browser felt.. hvordan får jeg browserfeltet tilbage i toppen igen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 03:11

Jeg er ikke helt med, hvor meget eller hvor lidt er der tilbage ? Har du en adresse linje at skrive i ? Har du prøvet at trykke på F11 tasten når Internet Explorer viser sig i stor størrelse ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-08 08:40

Har du da google som startside....

HVAD kalder du browserfelt - er det adresselinien...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-08 08:50

Jeg gætter også på, at du er 'kommet til' at trykke F11 = toggle fullscreen on/off

..som o.v.n skriver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 21-06-08 15:04

google var oprindelig ikke startsiden.
når jeg klikker internet explorer kommer siden kun op med google tools i toppen og så google
søgefunktion, som man normalt får at se når man klikker google.dk .. dvs der er ikke noget http:// adressefelt mere..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 15:14

Oppe øverst kan du højre klikke og sætte markering ved de linje du ønsker skal være vist, men prøv nu først at trykke på F11 tasten, måske kan det løse problemet, ellers har du noget spyware, hvilke sikkerheds programmer har du ? Og bruger du dem ? Scanner en gang imellem

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 21-06-08 16:12

hej o.v.n.

jeg har rodet med settings i mulighederne flere gange men ikke fundet browserfeltet .. prøver lige f11 først.. pågældende computer har jeg ikke lige i nærheden så jeg vender tilbage når jeg har prøvet dine forslag. foreløbig tak.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 27-06-08 21:39

til o.v.n. mfl

F11 ændrede ikke noget.. Internet Exlorer søgelinie dvs http://www.. osv eller hvad man
er væk i toppen når jeg i startlinien klikker på IE og siden består kun af nogle værktøjer i toppen og så et stort Google felt med søgefunktion osv.. ved tryk på F11 ryger værktøjslinien væk og så
er der bare et stort Google felt tilbage..

jeg har prøvet alle indstilling i toppen men uden resultat.. måske har jeg overset noget.

Der er Norton installeret på computeren.

Jeg har ikke opdaget nogen spyware eller andet på computeren indtil nu.

tak for din og andres hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-08 23:48

Må vi godt se et skærm billede af fænomenet ? Så kan jeg og andre, måske bedre forstå dig og komme med nogle råd, tryk på tasten Prt. Screen, den kan hedde forskellige forkortelser, som vist her: http://en.wikipedia.org/wiki/Print_screen åben Paint ved at klikke på Start - Alle programmer - Tilbehør - Paint, i Paint klikker du på Rediger og på Sæt ind, nu vises dit skærm billede og du klikker på Filer og på Gem som, der giver du billedet et navn og i nederste linjen kan du vælge Jpeg, bagefter går du til for eksempel http://www.peecee.dk klik på Gennemse og find dit skærm billede, klik på Upload lidt efter er dit billede på Peecee og du klikker på Vis fil eller billede, når billedet vises på skærmen så klikker du oppe i adresse linjen (den du skriver www og så videre i) når hele linjen er blå, så højre klikker du og klikker på Kopier, gå her ind i spørgsmålet og Sæt ind her i kommentar feltet, så kan vi klikke på dit link og se hvordan din browser ser ud

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-08 07:46

Det "Googlefelt" du snakker om er det ikke selve skærmsiden (kaldet klientvinduet) som så viser internetsiden: http://www.google.com/ du åbentbart har sat ind som startside.

Din forklaring lyder som at det er adresselinjen som der mangles. Hvis? Så er løsningen:

Metode 1: Rediger værktøjslinjens indstillinger

Sådan ændrer du værkstøjslinjens indstillinger:

1. Start Internet Explorer, klik på Vis, og peg derefter på Værktøjslinjer.
2. Hvis der er et hak ud for Adresselinje, skal du klikke på Adresselinje for at fjerne hakket.
3. Hvis linjen Adresse er i det øverste hjørne til højre og ikke-tilgængelig, skal du højreklikke på Adresse, og derefter klikke på Lås værktøjslinjerne for at fjerne hakket.
4. Klik på Adresse, og træk derefter linjen Adresse til den ønskede placering.
Hvis problemet stadig ikke er løst, skal du gå videre til metode 2.
Tilbage til toppen

Metode 2: Slet registreringsdatabasenøglen WebBrowser

Advarsel! Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, som bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes forkert brug af Registreringseditor, kan løses. Brug af Registreringseditor sker på egen risiko.

Sådan slettes registreringsdatabasenøglen WebBrowser:

1. Klik på Start, klik på Kør, skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2. Find følgende registreringsnøgle:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar
3. Højreklik på nøglen WebBrowser, klik på Slet, og klik derefter på Ja.
4. Åbn Internet Explorer, klik på Vis, og peg derefter på Værktøjslinjer. Værktøjslinjens standardindstillinger er gendannet.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 18-07-08 11:04

Tak for svaret molokyle.

Metode 1: Rediger værktøjslinjens indstillinger - løste problemet og adresselinien er nu synlig igen.

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 02-09-08 23:25

Hej
Jeg har en Vista, hvor Explore ikke vil vis andre hjemmesider end Google. Når Google er fremme så kan jeg godt søger efter f.eks. liasap og få den på hitlisten, men når jeg så trykker på linket, så siger adresselinien godt nok www.liasap.dk, men der står et "Google logo/ikon" foran. På min anden Vista, står der et "Explore logo/ikon".
Jeg har slettet alle browser data mv, og deaktivet tilføjeleses prg. mv, men lige meget hjælper det.

Nogle bud?