/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
rediger film
Fra : beil
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 20-06-08 23:52

Hej. jeg har en JVC DIGITAL VIDEO CAMERA GR-DVL 140,
hvordan får jeg filmen ind i min pc så jeg kan rediger en DVD film
og hvilken program er god til det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 00:39

når du har sat kameraet til så åbn denne computer og tryk på kameraiconet og højreklik på det og vælg send til Eller marker og træk over i en mappe Windovs Moviemaker sku da vist ku gører det Den kan du finde i Programmer ellers er der også hjælp her http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : beil

Dato : 21-06-08 01:42

det vil sige at jeg skal have fat i en kable til pc
jeg har en til fjernsyn.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 03:33

Måske kan du bruge kablet som du har til fjernsynet, har du stik som passer på dit grafik kort ? Ellers skal du ud og købe et kabel, du kan måske bruge denne guide til at finde det rigtige kabel: http://av-connection.com/?CPage=cwizard&ML1=1&ML2=1 ellers må du fortælle om hvilke stik du har på video kamera og computer

Kommentar
Fra : atie

Dato : 21-06-08 09:43

på dette link kan du finde et rigtig godt program at redigere film i http://www.videoredigering.dk/Produkter/Studio/studio.html

Programmet hedder Pinnacle og du skal købe version 11 plus, da 10ern er behæftet med rigtig mange fejl. Men 11 er der ingen problemer med og det er nemt at finde ud af. Jeg har brugt det i flere år og det er fantastisk godt. Men man skal lige sætte sig godt ind i det. Hos boghandleren kan du købe et hæfte fra Libris om videoredigering i Pinnacle Studio.

Som en anbefaling vil jeg sige at du skal købe en af USB boksen ved siden af. Jeg har selv Pinnacle 700-USB boks http://www.videoredigering.dk/Produkter/Studio/Studio_500_USB/studio_500_usb.html

og det er rigtig godt, sæt dine kabler til boksen og dine optagelser ryger direkte ind i videoredigerings programmet. Samtidig kan du fra din dvd eller videomaskine / tv.. optage direkte ind i redigerings programmet..

Her kan du læse om boksen. http://www.videoredigering.dk/Produkter/Studio/Studio_500_USB/studio_500_usb.html
venlig hilsen

Kommentar
Fra : atie

Dato : 21-06-08 11:53

Jeg glemte lige et link til hvor du se hvad det koster og hvor du kan købe det.

http://www.wupti.com/Produkter/Foto/Foto-Tilbehoer/8202-26251-61_(Wupti1).html

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 15:12

Der er jo massere gratis såe hvoffor købe ??

Kommentar
Fra : atie

Dato : 21-06-08 15:38

ja det er jo en smag sag, men du får jo mere når du betaler for det.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-06-08 15:55

Citat
ja det er jo en smag sag, men du får jo mere når du betaler for det.

I særdeleshed med Pinnacles produkter

Den overtager stille og roligt alt billedmateriale på din komputer - hvis den ikke bliver bremset....

Næh så hellere Uleads produkter www.ulead.com

Kommentar
Fra : atie

Dato : 22-06-08 12:45

Det er sjovt du nævner det, for jeg har haft Ulead tidligere, men jeg syntes ikke der er den særlige forskel..
Man skal selfølgelig på Pinncale huske at slette hjælpefiler og holde lidt øje med hvor meget der bliver smidt rundt, når man laver film. Du har lidt ret og det er sørme da svært at vælge de helt rigtige produkter, alle lover jo så meget. Men jeg må da sige at da jeg havde pinnacle 10 plus, det var det værste gang møj, det var blevet frigivet før det var helt færdigt, og det var komplet umuligt, men jeg købet alligevel no. 11, og hos mig virker det super godt, det kræver meget plads på computeren, og det er en god ide at have en ekstern harddisk.
Tja ja bom bom, hvad skal man vælge...

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 22-06-08 14:43

Jeg bruger også Pinnacle version 11 ulitimo, det kræver meget plads, men når man har sat sig ind i det kører det ok, jeg brugte USB stik før når jeg flyttet film fra kameraet over til PC, men er stoppet med dette da det gav for mange problmer, bla ved at tabte frames, jeg bruger et firewire kable og det kører langt bedre

Kommentar
Fra : filmbent

Dato : 06-07-08 19:39

Jeg er en flittig bruger af Pinnacle Studio 11 Ultimate - jeg har ikke flere problemer end andre programmer under Windows (XP).

Jeg bruger også Sony Vegas Studio Platinum 8. Jeg bruger det til at importerer spc. filer fra mit JVC GR-PD1 kamera. (m2t - MPEG HIGH RESS).

Programmet kan arbejde med full HD.

Du kan hente en full Trail version - virker i 30 dage. Derefter koster programmet mellem 600,00 - 800,00 Kr.

www.sonycreativesoftware.com/moviestudiope