/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Candida-problemer
Fra : jamera
Vist : 6989 gange
70 point
Dato : 07-03-03 10:31

Jeg er blevet opmærksom på en healer i Nordjylland der kan fjerne candida-belastning i kroppen bare ved healing og let diæt ( og så er han billig ), jeg kommer selv fra Århus og ville gerne besøge ham, men jeg har ikke råd til at reje frem og tilbage med off. transportmidler, hvis du har bil, er fra østjylland og også gerne vil heales, så kunne vi måske køre sammen? send mig en mail jamera@ofir.dk
Spørgsmålet er selvfølgelig om det overhovedet kan lade sig gøre på den måde.......men nysgerrigheden driver mig!

Kommentar
Fra : thomas76

Dato : 07-03-03 11:44

Hej. jeg havde candida-problemer for et par år siden og klarede den ved at lægge min kost om i en periode. Altså ingen sukker, hvidt mel, gær, hvide ris, ost osv. Det virkede rigtig godt, og det er ikke så besværligt som det kan lyde, der er sukkerfri produkter der er rigtig gode og en hel del brødalternativer.

Kommentar
Fra : RadialisJobmassage

Dato : 06-04-03 22:54

Hej Jamera.
Jeg synes du skal starte med at udelukke alle former for sukker (stivelse) og raffinerede produkter i 10 dage og se hvordan du reagerer... jeg har selv døjet meget med Candida Albican (den hvide gærsvamp) og har også skrevet en del om det på min hjemmeside www.aletanet.dk (jeg ved der er en del tastefejl derinde...men jeg forsøger at rette dem når jeg får tid!)
Jeg synes stadigvæk at du skal prøve healeren, men du skal gøre dig selv klart at du bliver ikke svampen kvit før du sulter den og det gøres altså kun ved at du undgår de næringsstoffer som den lever af.
Venlig hilsen
Aleta, Radialis Jobmassage

Kommentar
Fra : sacha

Dato : 16-04-03 14:50

Hej Jamera
Jeg er stort set enig med de ovenstående i at du i en periode er nødt til at sætte svampen på sultekur, men selv en svag sultekur kan give gode resultater, derudover kunne du forsøge med en svampenosode f.eks. Exmykehl fra Sanum Kehlbeck (forhandles i Danmark af Alexapharma) eller Candida Albicans D6 fra Allergica eller Urtica.
Venlig hilsen
Sacha

Kommentar
Fra : hjernevrideren

Dato : 29-04-03 00:32

Ja man kunne jo også overveje at gå til lægen - eller købe en canesten stikpille i håndkøb. Så er det væk næste dag.

Men det ville jo nok være lidt for nemt.

Candida albicans er jo ikke lige en morsom ting at lide af i ugevis imens man undgår alverdens fødevarer.

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 29-04-03 09:27

Hjernevrider.........jeg tror ikke du helt er klar over vhad det vil sige at være belastet med Candida........måske du skulle prøve at læse nogle af de bøger Eva Lydeking har skrevet......
personligt har jeg måske har haft symptomer siden jeg var 13!!......jeg er nu 39.

Så det er ikke morsomt nej

Kommentar
Fra : akselbk

Dato : 05-05-03 20:07

HEJ JAMERA,
hvor har du oplysningen fra om healeren? Holder den vand? Jeg er selv belastet af CA og synes det er interessant, hvis der findes andre metoder end en gennemgribende kostomlægning.

Kommentar
Fra : hjernevrideren

Dato : 05-05-03 23:43

Belastet af candida??? Hvad er det i snakker om??? Hvis man har en svampeinfektion skal det behandles med eksempelvis itraconazol (i det mindste ifølge landets førende mikrobiologer). En healer kan nok ikke fjerne en svampeinfektion vel!

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 06-05-03 09:13

til AKSELBK

Jeg fik info om healeren hos en ex-kæreste........jeg har selv snakket i telefon med vedkommende, men jeg har endnu ikke fået en behandling, da jeg ikke har råd til det, desværre.
Det er muligt for mig at skaffe telefon-nummeret igen hvis der er nogen der er intereseret.

Jan, Århus

PS.....anal-kløe kan osse være tegn på Candida!

Kommentar
Fra : RadialisJobmassage

Dato : 06-05-03 11:08

Hej hjernevrideren.
Prøv at forstå en ting! I almindelig lægevidenskab anser man ikke svampen Candida Albican for at være et problem, idet vi alle har den og SKAL have den for at kunne have en sund og velafbalanceret tarmflora i samarbejde med bakterierne der. Dog gives der problemer når man rykker denne balance med penicilin og antibiotika, der dræber bakterier, men ikke svampe. Bare fordi du behandler kortvarigt med et svampemiddel som canesten etc. giver det ikke kroppen mulighed for at genoprette den sunde del af bakteriefloraen i tarmen, ergo skal du i den proces det nu engang tager forsøge at give svampen mindst mulig grobund, ved diæt, hvor du forsøger at undgå stivelse. Grunden dertil er at CA er en hvid knopskydende gærsvamp og vokser eksplosivt hvis den gives stivelse, som sukker, kartofler, hvede etc. (se bare et gærbrød...hvis ellers du er lidt huslig og bager brød?) Lad nu for "..." skyld kroppen arbejde selv og så bliver du stærkere i dit immunforsvar, så du ikke hver gang du får en lille infektion af en eller anden art, straks må ty til lægernes gule receptblokke... du må ikke glemme at læger og medicinalfabrikkerne har det temmeligt godt sammen... men det ved du vel allerede?
Venlig hilsen
Aleta Hansen, Radialis Jobmassage

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 06-05-03 15:06

Til Aleta

Jeg er fuldstændig enig med dig.......og andre folk der siger som dig !
Det vil dog overraske mig hvis hjernevrideren vil kunne ændre sin holdning til dette emne......men man har da lov at håbe.

Jan

Kommentar
Fra : akselbk

Dato : 06-05-03 15:15

til jamera
jeg er interesseret i at høre mere om fyren? fra nordjyland, telf. nr.,pris, osv ...

Akselbk

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 08-05-03 23:27

Han hedder Henning og bor ude på landet lidt fra Ålborg......Hennings tlf.nr. 98 83 18 19 (eller 29). Så vidt ejg ved er han chauffør til daglig. Prisen var vist nok 500,- for 3 gange og man skulle regne med omkring 6 gange ialt.....men det er jo nok individuelt?

Jan

Kommentar
Fra : bbo4087

Dato : 11-08-03 12:34

Der er kun een måde at slippe af med Candida Albicans på - kostomlægning, genoprettelse af tarmfloraen med mælkesyrebakterier og fordøjelsesfremmende hjælpemidler, f.eks. LIFE SPICE VITAL eller Trifalla og Vita Biosa, som radiodoktor Carsten Vagn Hansen ofte nævner i Spørg om Sundhed.
Når svampen Candida har overtaget magten i tarmsystemet, bliver de sunde næringsstoffer i kosten ikke optaget rigtigt, det medfører, at tarmslimhinden bliver porøs og ufordøjede proteiner slipper ud i blodbanen og skaber en forgiftning. Symptomerne på Candidalidelsen kan være mange, f.eks. eksem, uren hud, mavesmerter, hovedpine, træthed - især efter måltider, muskelsvaghed, depression, ledsmerter - afhængigt af, hvor længe man har døjet med problemet. Der optræder mangeltilstande i kroppen, idet man stille og roligt bliver underernæret - og det går bl.a. ud over immunforsvaret - mange oplever utallige forkølelser/lungebetændelser i løbet af året. Bliver man så behandlet med antibiotika, forværres tilstanden, idet de resterende sunde bakterier i tarmen bliver slået ihjel - og Candidaen bliver
"enehersker"! Et lavt blodsukker opstår, fordi Candidaen lever af sukkerstoffer - og jo mere dominerende den er, jo mere hang har man til søde sager. Et midlertidigt tilskud af KROM dagligt, vil tage trangen til søde sager - og det bliver lidt nemmere at omlægge sin kost.
Man må sige helt farvel til Coca Cola, pommes frites, søde drikke, kager, slik, hvidt hvedebrød, kaffe og alkohol i laaang tid, formentlig mere end 1 år, indtil fordøjelsen fungerer fint igen og alle symptomer fra før er væk! Men herefter betaler det sig absolut at beholde så sunde kostvaner som muligt! Det vil sige, at man skal spise det, som bekæmper svamp, nemlig grønne grønsager, alle former for løg, især hvidløg, kål, krydderier og især ingefær. Man kan drikke urtete af morgenfrue, rosmarin, ingefær, alm. katost og havrestrå, som gavner tarmslimhindens genopbygning. Alle urter kan bestilles hos helsekost- og Matasbutikker. Husk altid at genoprette tarmfloraen med mælkesyreprodukter efter antibiotikabehandling. Mælkesyrebakterier fås også til folk, som ikke tåler syrnede mælkeprodukter, f.eks. Symbioflor - dosering som anvist på etiketten.
Flere alternative behandlere har haft god erfaring med Life Spice Vital og Candida, en enkelt siger, det har hjulpet 31
personer med en dosering på 5-8 tabletter dagligt sammen med kostomlægningen og de fik rimelig hurtig bedring.

Med venlig hilsen
Birgit Jørgensen

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 11-08-03 22:14

Tak for dit meget uddybende svar, Birgit........interesant, men jeg synes stadig det er en jungle at finde ud af lige nøjagtig den bedste "behandling" for mig.

Yderlige lider jeg nu igen af børneorm, hvilket klør helt vildt og sikkert også skaber ravache i min tarme.......sådan føles det ihvertfald.
Hvad kan man gøre ude over piller mod børneorm og bedre hygiejne??

Jan

Kommentar
Fra : bbo4087

Dato : 12-08-03 11:27

Kære Jan,
Bl.a. papayafrugten har parasitdrivende egenskaber, så jeg vil foreslå dig at spise enten tørret papaya eller frisk. Den schweiziske naturdoktor Albert Vogel, som rejste meget i Sydamerika, Afrika og andre steder med fare for parasitangreb, spiste altid Papaya - både som behandling og forebyggende. Han blev 96 år og var meget frisk. Du kan evt. låne hans bog "Den lille Doktor" på biblioteket. Iøvrigt har Anne Just skrevet et let læselig bog om Candida. Prøv om du lettere kan finde vej i junglen ved at læse den!
Iøvrigt kan du få naturlige råd ganske gratis på telefon 4848 3728 hver mandag mellem kl. 10-14.
Med venlig hilsen - Birgit Helen Jørgensen

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 12-08-03 14:54

Iøvrigt kan du få naturlige råd ganske gratis på telefon 4848 3728 hver mandag mellem kl. 10-14..................

Lyder interesant, men hvem ringer man til der? Til dig, Birgit? Hvem er du? Et firma?

Jeg har idag været ved lægen og fået recept til "vermox", da det så bliver billgere, og i forhold til præpærater i håndkøb, så er det et stærkere produkt. Man bruger det også til dyr mod indvoldsorm, og det dræber også larverne.

Kommentar
Fra : bbo4087

Dato : 12-08-03 15:45

Kære Jan
Du er meget velkommen til at ringe på mandag ml. 10-14 og jeg skal svare uddybende på, hvad du vil vide!
Mange hilsner - Birgit Helen Jørgensen

Kommentar
Fra : Jedisteen

Dato : 24-11-03 10:32

Der er mange meninger og holdninger omkring Candida - og ikke alle er funderet i erfaringer. Gennem de sidste 20 års biokemisk forskning har forskellige universiteter verden over, dog især i USA forsket i en ny gren kaldet Glyko-biologi. Konsekvensen af denne forskning viser at nærmest alt ubalance kan føres tilbage til fejlfunktion i vort immunforsvar. I Harpers Biochemistry, 1996 omtales 8 "super-sukkere" i dagligt tale kaldet Glyko-ernæring. Tilføjers disse "byggeklodser" skabes der optimale forudsætninger for at vort immunsystem kan genoprette en hvilken som helst ubalance. Disse 8 sukkere samarbejder med vitaminer, mineraler, fedtsyrrer og aminosyrrer og er på denne måde medskaber af en total velfunderende cellekommunikation Yderligere info kan findes via www.sukkerknalden.dk. Med venlig hilsen Behandlingsvejlederen, Steen Jørgensen fra www.alternativ.dk

Kommentar
Fra : hjernevrideren

Dato : 24-11-03 10:46

Hvad med at behandle lidelsen med regelret behandling via lægen. I alternative burde skamme jer. Det er en infektion der er tale om, ubehandlet kan dene lede til alvorlige komplikationer.

Det er i orden at i tjener penge på at bruge udokumenteret behandling på ufarlige lidelser, men man sætter folks helbred i fare ved ikke at henvise dem til egen læge når de har en infektion med en mikroorganisme som Candida Albicans (denne kan hos svækkede bla i sidste ende give livstruende meningitis)

Ovennævnte "new age technobabble" er ubrugeligt uden ordentlig dokumentation. Steen Jørgensen vil du ikke være venlig og angive hvilke kilder du har til ovennævnte?

MVH

Kommentar
Fra : Jedisteen

Dato : 24-11-03 10:50

Kære Hjernevrider, via www.sukkerknalden.dk gives der fra link siden adgang til en verdensomspændende dokumentation. MVH.