/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Grass Trimmer PARK
Fra : BjornJ
Vist : 3868 gange
100 point
Dato : 20-06-08 21:19

Jeg har en græstrimmer af ovennævnte mærke.
Er der nogen der ved hvordan men let og elegant får txråden frem.
Jeg har prøvet alt syntes jeg.
Hvem kender maskinen?
Den virker godt, men det er irekterende at der går så lang tid med at få tråden frem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-06-08 21:23

Hej med dig.
På vores skal man bare trykke den ned mod jorden så kører tråden selv frem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-06-08 21:33

Som piaskov skriver, bare tryk hovedet, der har snøren i, mod jorden mens den kører, så ryger der mere snøre ud. Engang i mellem skal man dog skille hovedet (på trimmeren) ad for at fylde snøre p

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-06-08 21:35

Alt er jo nemt når man kan

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-06-08 21:43

Til piaskov og vagn
Sådan har jeg også havft, men det var et andet mærke! Er jeres en PARK?

Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-08 21:44

Der er simpelthen en knak der trykkes ind når man trykker mod jorden så den kan frigive tråd .Når den er slukket kan du jo prøve at trække i tråden medens du trykker knappen ind

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-06-08 21:50

Nej, mine (har efterhånde haft 4-5 forskelige) har alle haft det samme system, og hvis din er købt hos Silvan, fx denne

https://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&productId=41891&langId=-100&categoryId=13683

har den tap and go system, som Piaskov og jeg beskrev. Men hvis der ikke er mere snøre på, virker det ikke. Så skal man skille ad og fylde på. Og hvis man venter for længe med lige at slå trimmerhovedet ned i jorden knækker snøren lige ved åbningen i trimmerhovedet, og så skal man alligevel skille ad for at få de sørgelige rester ud. Så jeg banker hellere (trimmer)hovedet i jorden en gang for meget end en gang for lidt.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-06-08 21:51

Sådan en knap var den jeg havde før, men det er der ikke på den jeg har nu hedder:
PARK DT-GT 500 Grass Trimmer.
Der står også LWA 96 dB.
Jeg fandt med lille skrift en 3xw. adresse, så den prøver jeg nu,

Bj'ørn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-06-08 21:53

Hej igen.
Sådan som vagnr siger har jeg/vi også altid gjort. Det kan være snoren har sat sig fast . Vi har haft meget sjov ud af det

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-06-08 22:02
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-06-08 22:03

Jeg har været på hjemmesiden, og der står at modellen har automatisk trådftemføring. men ikke hvordan det virker.
Jeg har ikke sådan en knap I skriver om.
Der er et låg der kan tages af, og så er der en spole med to tråde
Under spolen er der modhager, og der er en knap på siden der flytter et stop frem og tilbage.
Nogen gange kan jeg få tråden frem ved at tage låget af og bevæge spolen lidt frem og tilbage. med følelse, lidt som på et rullegardin.
Jeg håber at der dukke nogen op på tråden der har en magen til.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-06-08 22:07

Smokel
Hvordan får du en beskrivelse frem, jeg kan kun se et billede og en pris.
Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 20-06-08 22:09

Til vagn

Den er købt hos STARK, før detr fik navneforandring.

Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-08 23:25

Sæt evt.en fast kviv på i stedet så er du fri for det tråd fis Jeg bruger aldrig andet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-08 06:47

Hej igen

http://dom.silvan.dk/silvan/d947pic.nsf/pic/park_2006_dk1/$FILE/park_2006_dk1.pdf

kan jeg se den ikke har tap and go, som er det system jeg og andre har beskrevet, men auto (trådfremføring), som ikke er et system jeg kender, men det er der måske andre der gør.

Umiddelbart vil jeg tro, der er noget galt med trimmerhovedet, og at du skulle snakke med dem du har købt den hos. Hvis den ikke er for gammel og aldrig har virket er det vel en garantisag!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-06-08 06:51

Glemte at skrive, at LWA 96 db står for hvor meget den larmer uden at den slår græs.

Annuller spørgsmålet
Fra : BjornJ

Dato : 28-08-08 12:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål