/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
XL brillestel
Fra : arnely
Vist : 1047 gange
100 point
Dato : 20-06-08 20:52

Jeg står og skal have nye briller. Jeg har været omkring flere forretninger, men kan ikke finde et stel der er stort nok.

I alle de forretninger jeg har været, må de beklage og kan ikke hjælpe mig.

Så hvor går jeg hend og finder et brillestel, der er til folk med store hoveder som mig.

Gerne på Fyn, eller Syd/Østjylland

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-06-08 21:10

du skal til én af de større butikker... Mange af de små vil aldrig kunne komme af med stellet, derfor ikke en del af deres sortiment... Mange kæder vælger ikke deres stel selv, her vil der måske være mulighed for hjælp...

Håber da du finder ét...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-06-08 21:14

Hvor må det dog være irriterende - og hvor er du blevet dårligt behandlet!
Enhver optiker kan måle hvilken stelstørelse, du skal bruge - og derefter vejlede og evt skaffe stel hjem i din størrelse . Model,farve og størrelse står som en kode på venstre brillestang, størrelsen kan også stå bag på næsebroen.
Fat mod og kræv en ordentlig behandling. Ring evt. rundt til optikere i dit område før besøg, så du ved hvad de kan tilbyde - så du ikke går forgæves.

Hvis de ikke kan/vil hjælpe dig så henvend dig her for nærmere vejledning hos Danmarks Optikerforening
http://www.optikerforeningen.dk/Default.aspx?ID=21

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-06-08 22:02

Synoptik har her nogle gode råd i forhold til at vælge stel
http://www.synoptik.se/Syn/dk/faciologi/index.htm

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-06-08 11:12

Synoptik har jeg været i to steder. De har ikke størrelsen og jeg har prøvet mange af deres moddeler. De har meldt helt klar ud, at de ikke kan hjælpe.

Jeg drøftede enda med en optikker og bruge stellet fra et par sikkerhedsbriller, da de som regel er store i størrelserne. Men problemmet med disse stel, er at de ikke er af særlig god kvalitet.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-08 11:17

Jamen så syntes jeg bestemt, du skal kontakte optikerforeningen, som jeg foreslog tidligere. De må kunne vejlede dig

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 21-06-08 20:50

Tror ikke på at optikerforeningen kan hjælpe dig. Du skal videre rundt til de forskellige kæder. Husk på at de store butikker har et større og mere varieret sortiment.

Lad dig ikke stille tilfreds med et sikkerhedsstel, det er ikke tilfredsstillende.

Håber du finder noget som passer i størrelsen!
Mvh. Thomas

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-06-08 23:44

hvis du finder et stel, som du kan lide, så prøve at få oplyst, hvad din størrelse hedder og søg så på nettet.
dr1/rabatten, har vist nok en gang oplyst om et hæderligt online firma. alt tænkeligt må da afprøves.
ellers ring til
Mandag - Fredag: 09.30 - 17.30
Lørdag: 09.30 - 12.30

Nyt Syn · Odgaard Optik ApS
Østerbrogade 6A
9670 Løgstør
Tlf. 98 67 16 11 . Fax: 98 67 16 12
Email: logstor@nytsyn.dk

og tal med niels henrik odgaard. perfekt service. du må gerne henvise til mig aase fra nissum.

Godkendelse af svar
Fra : arnely

Dato : 27-06-08 21:08

Tak for svaret HelleBirgitte.

Jeg fik via optikkerforeningen kontakt til en optikker i Odense hvor jeg bor.

Får mine nye briller i næste uge

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-06-08 21:18

Ved du hvad arnely - det gør mig faktisk så glad
Tak for point - håber du bliver tilfreds med de nye briller