/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Justere ventiler Kinroad
Fra : jlbendtsen
Vist : 2663 gange
500 point
Dato : 20-06-08 19:18

Hej derude

Har for nyligt købt en kinroad chopper fra ny og den har snart rundet de første 700km og tror at det er ved at være på tide at få stillet ventilerne da den er begyndt at være en smule sløv. er der nogen der ved hvordan dette gøres eller kan linke til en vejledning???
eller skal den til mekaniker hver gang?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-08 23:30

Øhh stille ventiler efter 700 km lyder som noget andet der er skyld i det Men her kan du vist finde noget om emnet http://www.billig-scooter.dk/about3568.html

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-06-08 13:17

Ja der er netop en der skriver at de skal efterstilles efter få hundrede kilometer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 15:11

Ok men det er jo en honda dax motor kopi så målene er som jeg forstår de samme så

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-06-08 15:55

Ja har målene men hvordan gør man?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 16:06

Ja det ved jeg ikke men det kan du da vist se på nogle af de link jeg gav dig F.eks. herhttp://www.4stroke.dk/viewpage.php?page_id=1

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 500 point
Dato : 21-06-08 16:20

Jeg har netop lavet en guide til at stille ventiler.
Du kan checke den ud på : http://mentos.homepage.dk/scooterhjemmeside/altommotor.html
Skriv gerne din mening om guiden i gæstebogen.

Jeg har endnu ikke stillet mine ventiler men skal til det meget snart.

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-06-08 17:01

Tusind tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har næsten lige været inde på din hjemmeside men der var det ikke kommet endnu.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-08 19:38

Udemærket forklaring Du er sku ikke så dum som man ku tro

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-06-08 03:36

Åh ja 500 point tak skal du have ;) så mange har jeg vist aldrig fået før.
Jeg har lige indstillet mine ventiler det er egentligt let nok og gøre det der tager tid er at fjerne alle plastik delene osv så man kan komme til men det måske lidt lettere på din.

Jeg skal have mig et søgeblad der er et nummer større sådan at man kan checke ventil afstanden præcist.
Nu har jeg 0,05 mm og den næste er 0,1 mm.
En ting der forvirrede mig lidt var at 0,1 mm kunne godt komme lidt ind ved ventilen men det viste sig at være fordi kontaktpunkterne er afrundet sådan at de kun har kontakt i midten hvis du forstår.

Hvis i syns der mange noget til ventil justerings guiden så skriv endelig til mig her eller på hjemmeside