/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Upload-System
Fra : crha
Vist : 456 gange
20 point
Dato : 05-10-01 14:50

Jeg vil gerne have et script i PHP hvor man kan udfylde,
f.eks. et textarea, klikke på Gem og så gemmer scriptet det man har
udfyldt i et tekstdokument. Og den anden vej når man så går ind på
siden f.eks. dagen efter skal teksten så stadig stå i texareaet.

Jeg har prøvet lidt med finde ud af hvordan man gør, men det lykkedes ikke
da jeg næsten lige er begyndt at interessere mig for PHP.

Det ville være fedt hvis nogle kunne hjælpe mig med at lave
et sådan PHP-Script.

Med Venlige Hilsner

Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-01 14:19

crha <crha.news@kandu.dk> wrote:

> Det ville være fedt hvis nogle kunne hjælpe mig med at lave
> et sådan PHP-Script.

Hvad mangler du hjælp til ?

--
Christian Jørgensen / Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk /

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-01 16:03

"crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
news:JXhv7.2267$uQ.294628@news010.worldonline.dk...
> Det ville være fedt hvis nogle kunne hjælpe mig med at lave
> et sådan PHP-Script.

Du kan fx. starte med at lave et dataflow-diagram.
Altså, først en firkant der hedder "Start". Så en streg hen til det første
der sker. Scriptet skal træffe nogle valg, gøre nogle ting osv.
Til sidst har du en masse firkanter og sådan, med streger imellem. Hver ting
beskriver en ting der skal gøres eller sådan noget. "Gem dette i denne fil"
osv.

Når du så ved præcis hvad dit script skal gøre, så kan du gå i gang med at
skrive gode fra en ende af. Når du støder på et problem søger du efter info
på nettet. Finder du ikke noget, spørger du her.

--
Mvh.

Niels Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-01 20:14

det er sgu det mest fornuftigeste jeg har hørt længe

mvh
Kris

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
news:CYjv7.3579$%D3.299820@news000.worldonline.dk...
> "crha" <crha.news@kandu.dk> wrote in message
> news:JXhv7.2267$uQ.294628@news010.worldonline.dk...
> > Det ville være fedt hvis nogle kunne hjælpe mig med at lave
> > et sådan PHP-Script.
>
> Du kan fx. starte med at lave et dataflow-diagram.
> Altså, først en firkant der hedder "Start". Så en streg hen til det første
> der sker. Scriptet skal træffe nogle valg, gøre nogle ting osv.
> Til sidst har du en masse firkanter og sådan, med streger imellem. Hver
ting
> beskriver en ting der skal gøres eller sådan noget. "Gem dette i denne
fil"
> osv.
>
> Når du så ved præcis hvad dit script skal gøre, så kan du gå i gang med at
> skrive gode fra en ende af. Når du støder på et problem søger du efter
info
> på nettet. Finder du ikke noget, spørger du her.
>
> --
> Mvh.
>
> Niels Andersen
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 10-10-01 06:45

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:JXhv7.2267$uQ.294628@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne have et script i PHP hvor man kan udfylde,
> f.eks. et textarea, klikke på Gem og så gemmer scriptet
....
>f.eks. dagen efter skal teksten så stadig stå i texareaet.

Kan du finde ud af

1) Lave en form med et textarea
2) at gemme tekst fra formen i en fil eller SQL-database
3) at indlæse tekst fra en fil/SQL-database

er du 90% færdig!

Her er et hint der kan spare yderligere tid når du har fundet ud af 1-3:

* Du skal huske at køre teksten igennem htmlspecialchars() før du hælder den ind i et textarea (eller andet HTML); ellers vil den kunne smadre HTML-syntaksen hvis den f.eks. indeholder '</textarea>'

Hjalp det noget?

Hvis du har konkrete problemer må du stille mere konkrete spørgsmål!
--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 15-07-02 17:43

Tak for svaret Mogens Meier Christensen.