/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gratis ferie på fyn tilbydes
Fra : acilia
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 20-06-08 18:40

Hej..
Jeg mangler en pålidelig kattepasser(familie) i uge 27 og evt. 28 - ja - det er jo lige om lidt.

Jeg har muligvis fundet en person men da jeg ikke har hørt fra vedkommende i nogle dage tænkte jeg at nu vil jeg lige høre herinde.

Jeg bor i det dejligste naturområde på fyn i et lillebitte hus med stråtægt tag. 10 km fra en strand - men kun 200 meter til stort skovområde.

Jeg har 2 katte der er meget selskabelige og søde og de vil rigtig gerne have dejligt selskab mens jeg er væk.

Nogle der kender nogle der f.eks. bor i storbyen som kunne tænke sig lidt fred og ro på landet i en uges tid eller 2?
kh fra Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 18:52

Ja - bare læg adressen - så skal du nok få besøg

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 19:03

Jamen Refi hvorfor græder du over det? Jeg synes da det er et fantastisk tilbud!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 19:13

Refi mener nok at der mange forskellige slags mennesker her på Kandu dk - og at du ikke bare skal lægge din adresse...............................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-08 19:17

acilia

Du skal aldrig på nettet reklamere med, hvornår du holder ferie.

Tænk dig nu om, hvis du hører fra interesserede. Opgiv aldrig din adersse til nogen, som du ikke kender.

Er der ikke en nabo, som kan fodre dine katte ?

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 19:34

Jamen jeg har jo ikke skrevet min adresse her nogensteder. Der er simpelthen så mange utallige ferie-udlejningssteder herinde på nettet. Der er bytte-hus sider og ja.. hvad ved jeg.
Dér kunne jeg seføli også bare gå ind - men godtroende og naiv som jeg er så har jeg bare den holdning at der også stadig findes nogle søde, rare og pæne mennesker i verden..

Men det kunne da godt være at jeg skulle slette mit spørgsmål ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 19:37

Jammen der er da også mange søde mennesker................men det er bare en forsigtig lille bitte advarsel.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-06-08 19:40

Jamen - at du ikke lige har hørt fra vedkommende i nogle dage betyder vel ikke at han har opgivet sagen?
Har du ikke et tlf.nr.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-08 19:43

Det er aldrig nogen god ide at skrive at "huset" står tomt fra den og den dato.

Det er korrekt, at der er sider, hvor man kan bytte bolig. Du kan aldrig være sikker på at den pågældende, som ringer/skriver er en person, som du kan stole på.

Han/hun vil måske bare have en adresse.

Det er på den måde, man kan få tømt sin bolig.

Det er bare et godt råd.

Tal med en nabo, om det ikke er muligt at han/hun vil fodre din e katte, mens du har ferie.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-08 19:44

valde. ????

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 19:45

Kære Eyvind og Refi og Ans.
Nu er jeg blevet helt paranoia...

Jeg ved godt at man skal være frygtelig forsigtig - og artikler i avisen om hvad man skriver på facebook og dating og alt det der om hvornår man går på ferie er bare NEJ NEJ NEJ..

Men.. Jeg har det sådan at hvis der f.eks. kom en sød henvendelse så ville det være:
1) tlf. nummer udveksling og samtale
2) mødes et sted og sludre
3) og så tage den dérfra..

Man skal selvfølgelig ikke være naiv!

Meeen..hmmm - jeg tror da jeg sletter den her lille ting allivl..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 19:57

Ok du er bevidst, om hvad man kan gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-06-08 20:01

Du glemmer EEN ting.....

ALLE her er nicks

De kunne bilde dig alting ind og derefter være væk....

Blot det at du opgiver dit tlf. nr. - også selvom det er i privat mail - kunne være nok.....

Havde du nu fra start droppet det "præcise" tidspunkt - havde du været meget bedre stillet....

Men det er for sent nu....

Jeg tror skam også alt godt om mine medmennesker - men der er grænser......

Smilyen var på dine vegne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 20:08

Jeg kunne være og er måske tyveknægt,
melder mig på banen.
Du skriver bare adressen så kommer jeg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-08 20:09

Citat
Jeg har muligvis fundet en person men da jeg ikke har hørt fra vedkommende i nogle dage tænkte jeg at nu vil jeg lige høre herinde.

Det kan da godt gøre mig urolig

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 20:11

Jamen Refi - du må have nogle frygteligt dårlige erfaringer med folk..

Jeg har hverken opgivet tlf. nr eller adresse - mit tlf. nr. er hemmeligt og ligeledes min adresse. Altså man bliver da også nødt til stadig at tro på gode mennesker?

Jeg ved godt at vi hele tiden læser om forfærdelige ting og indbrud og grove røverier med fysiske overfald - men vi læser jo aldrig om alle de gode forbindelser, møder og dejlige ting der sker via nettet.

Jeg så den der film af Michael Moore! Bowling for Columbine - nogen der har set den? Nå, men der blev der sagt noget jeg synes var vældig sandt. Man bliver simpelthen skræmt fra vid og sans via medier og presse til at tro at alle går rundt og skyder folk ned (altså det var jo så i USA) og at der er vold over det hele. Det er da en grim dominoeffekt og jeg håber sørme ikke at det er ved at ske her i dk.

Vi må lige huske at vi stadig bor i et dejligt fredeligt land hvor de fleste mennesker rent faktisk er ret søde og fredelige.
Men igen... det læser vi jo ikke om i pressen vel.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-08 20:12

Citat
og jeg håber sørme ikke at det er ved at ske her i dk.

Det SKER i DK

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 20:12

Ps. den mulige person er gennem nogle bekendte venner.. Vær nu ikke så frygteligt mistroiske kære kan.duere!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-08 20:15

Mistroisk eller ej, det er altid dumt at offentliggøre på "nettet" hvornår man holder ferie.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 20:26

Jo jo - jeg annulerer mit lille indlæg - men tror jeg laver et andet indlæg på kan.du tråden istedet...

Annuller spørgsmålet
Fra : acilia

Dato : 20-06-08 20:26

Jeg er blevet paranoia så jeg sletter mit spørgsmål.