/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Fejl kode 334
Fra : michael_30
Vist : 993 gange
100 point
Dato : 20-06-08 15:19

Hej
Har en Canon smartbase MP370. Den melder fejlkode 334 i displayet på printeren.
er der nogen der ved hvad denne kode betyder?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-06-08 15:55

Det burde da stå i den betjeningsvejledning til printeren.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-08 15:56

Citat
#334 is an eprom error and if turning on and off does not reset it, you have something going on with the main logic board

Fundet her:
http://www.fixya.com/support/t507620-printer

mvh klaudi

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-06-08 16:30

Citat
Det burde da stå i den betjeningsvejledning til printeren.

Der står alt andet end det

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-06-08 16:33

Citat
#334 is an eprom error and if turning on and off does not reset it, you have something going on with the main logic board

Fundet her:
http://www.fixya.com/support/t507620-printer

mvh klaudi

Vil det sige, at det er en fejl inde i printeren. Altså noget som er defekt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-06-08 16:44

Tilsyneladende, ja.

Men lidt mere søgen gav dette:

Citat
The error code ##334 represents a printer control error, specificaly an EEPROM check error. The manual indicates that this means the Printed Circuit Board may need replacing, however, try this procedure.
Insert paper into machine.
1)To enter service mode press Menu, copy, #
2) Select Test Mode with the + or - keys
3) Press OK
4) Press 8, lcd shows 'Please Wait', after wait, press 3, the lcd then alternates between 3-0 (EEPROM clear, this normally is used to reset the Waste Ink Tank Near Full message but may just rectify your problem), and 3-1 (Purge flag)
5) When EEPROM clear (3-0)shows, press 0, then OK, then Stop then press the OFF button.
Start again at step 1, in step 4, this time reset the Purge flag by pressing 0, OK, Stop, Off.
If the red fault light is still blinking press Resume.
Hope this helps.

Fundet her:
http://www.fixyourownprinter.com/forums/inkjet/22529

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 26-06-08 19:59

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-08 21:11

Velbekommen

mvh klaudi