/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rør i gulvet
Fra : lykke1
Vist : 1030 gange
100 point
Dato : 20-06-08 13:42

Vi skal i forbindelse med renovering af vores ældre hus, til at skifte gulvene og isoleringen. Da alt alligevel skal brydes op, tænkte vi at det ville være en god idé at lade alle rør til radiatorer løbe under gulvet. På nuværende tidspunkt, løber nogle af rørene i loftet.
Men hvordan gøres dette, og hvilke rør bruger man ? Skal de efterfølgende isoleres ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 13:48

Ja de bør isoleres.
Der kan bruges alm. ugalvaniserede vandrør
Der kan bruges PEX rør i rør med isolering omkring (skal være med ilt bariere)
PEX rør i rør lægges i bløde buer så inderrøret kan skiftes ud ved fejl.
Der findes indmuringsdåser til formålet så der ikke stikker rør op af gulvet men ligger inde i væggen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-08 14:24

Ja de skal isoleres men hvoffor i ikke vælger varme i gulvene i stedet for irriterende radiatorer undrer jeg mig da lige lidt over

Kommentar
Fra : Bjorholm

Dato : 21-06-08 08:17

hej lykke, vi har lige fået ordent et lignende problem i onsdags.
vi brugte pex-rør, det var overraskende nemt at komme det inderste rør igennem. men en stor hjælp er, at komme sulfo på så glider det nemmere igennem det ydre rør. ps. isolering til pex-rørene købes vist billigst i jem&fix, og pexrør købte vi hos kæden vvs-eksperten.