/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ny rekord for hastighed på nettet
Fra : Uffe29
Vist : 390 gange
5 point
Dato : 07-03-03 08:01

Jeg syntes det er lidt for vild det her, og vil lige dele det med jer andre......
burde måske være under tip......men hmmm...........nej

Det er lykkedes at sende 6,7 gigabytes 10.978 kilometer fra USA til Holland på under et minut.

Mængden af data, der er sendt over Atlanten svarer til to kvalitets DVD-film.

Rekorden blev sat med en gennemsnitshastighed på 923 megabits per sekund eller mere en 3500 gange hurtigere end en normal netværksforbindelse på hjemmecomputeren.

Les Cottrel fra Stanford Linear Accelerator Center (Slac) Computer Services siger ifølge BBC:

"Ved at undersøge det ekstreme, kan vi også forbedre hverdagsforbindelser."

Dataene blev sendt via Internet2 network, der kun bliver brugt af 200 universiteter verden over, som arbejder på at udvikle fremtidens teknologi til internettet.
http://www.netposten.dk/?ArticleID=940956

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-03-03 08:05

Hej Uffe29. Jeg prøvede på at klikke på dit link, men det tog så lang tid for siden at komme frem at jeg opgav.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-03-03 08:14

ok...men der stå ikke mere end ovenstående

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 5 point
Dato : 07-03-03 12:32

Hej Uffe

Det ku' være sjovt at regne ud hvad sådan en linie vil koste ved TDC eller hvad de hedder for tiden. Jeg gætter på at en linie på bare det halve vil koste det samme, som danmarks brutonationalprodukt

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Uffe29

Dato : 15-03-03 22:04

Tak for svaret srhansen....det er nok ike meget ved siden af