/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Der er fundet ny hardware
Fra : o.v.n.
Vist : 1019 gange
200 point
Dato : 20-06-08 01:23

Jeg har dummet mig, og nu får jeg den besked hver gang jeg starter min bærbare Medion, dumheden består i at jeg har slettet modem i Enhedshåndtering, jeg så at den manglede en driver, og istedet for at opdatere driveren, så slettede jeg den modem, rent fysisk er der en modem i computeren og det er det Windows XP fortæller mig hver dag, jeg kan ikke installere den igen, og heller ikke installere en driver til den, jeg har intet at bruge den modem til, så det jeg gerne vil vide, er hvordan jeg slipper for beskeden om at der er fundet ny hardware, det skal kun være den modem, guiden må gerne komme når der er fundet ny hardware, bare ikke modemet

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-08 07:07

Godmorgen.

Du kan deaktivere, i stedet for at fjerne.
I enhedshåndtering

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 07:20

Kan du ikke slå det fra i bios.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-06-08 07:35

Hvorfor ikke gendanne til da du fjernede modemet og så deaktivere bagefter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-08 10:12

fjern det da fysisk det er ikke så svært og så kommer den besked ikke - jeg har gjort det altid og har aldrig set noget til nogen fejlmelding.

Men du kan såmænd også bare deaktivere det .

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 20-06-08 11:26

Systemgendannelse for the win!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 11:28

Ja godmorgen, deaktivere i stedet for at fjerne, det var rart at have vist før, systemgendannelse kan ikke gendanne modem driver, fjern det fysisk det er ikke så svær, nej måske ikke, jeg troede at det måske er lidt kringlet med en bærbar, måske skulle jeg prøve at åbne den og se efter noget i nærheden af indgang til modem.
Flere forslag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-08 13:00

Du kan næppe fjerne modemmet fysisk, da det nok er integreret i bundkortet.Men du kan måske deaktivere det i bios.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-08 13:05

Du kan også se om du ikke har et disk D med en folder "drivere" heri ligger installationsfill for modemmet. Sådan er det i hvert fald på min medium bærbare.

Skriv hvilken model du har eller hvad modemmet hedder, så kan jeg måske hjælpe med den rigtige driver. Den kan du bagefter deaktivere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 13:08

Altså det modem kan godt ligge tilgængeligt.
Men har du ikke en CD med drivere...................måske er den der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 13:16

Eyvind jeg har ingen driver cd, men har forsøgt en driver fra Medion hjemmesiden, der kommer fejl når jeg vil installere, Transor jeg forsøger i aften, har ikke den bærbare indenfor rækkevidde nu, jeg har D drev hvad skal jeg lede efter ? Hedder den bare Modem ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 13:18

måske > 56K modem <

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 13:19

Glemte model her kommer det: MD97600 jeg har hentet driver fra Medion, desværre kan den ikke installeres jeg har en recovery cd, er det nødvendig for at løse mit problem ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 13:22

prøv www.wedion.dk > service og support

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-08 13:24

Nej ikke installeres, men læg den så "ny hardware" selv kan finde den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 13:30

Citat
Nej ikke installeres, men læg den så "ny hardware" selv kan finde den
det prøver jeg med driveren fra D drevet, hvis ikke der kommer andre forslag, men først i aften, jeg har ikke den bærbare i nærheden lige nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 13:32

Vis du ike skal bruge det til noget,så slå det fra i bios,alt jeg ikke har brug for er slået fra.
Jeg har f.eks. oplevet flere gange på folks pc'er at det har fået slettet deres net kort's drivere og det har været umuligt at installere dem igen,uden at geninstallere OS,net kort's driver er et mareridt vis man får dem slettet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-06-08 13:33

hvor de har fået slettet deres netkorts drivere.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-06-08 17:55

Jeg synes nu stadig det nemmeste ville være bare at deaktivere.. Så slipper du for at skulle rode med noget du ikke ved, hvad er.. Men det er jo op til dig

Nu må man da i hvet fald sige, du har noget at arbejde med...

Lyhne1

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-08 21:27

Tak for svaret lyhne1. Det virker den står stadig i Enhedshåndtering med gul spørgsmålstegn, men det kan jeg godt leve med, guiden kom ikke efter en genstart

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 20-06-08 21:42

Det var godt
Det var nemt, ikke..

Så er du også fri for at rode i BIOS, hvor man kan komme til at lave skade, og ligeså, med at skille den ad..

God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-06-08 03:37

Tak og i lige måde. Jo det var nemmere end jeg troede jeg er ikke så velbevandret i at ændre i BIOS, gør det kun hvis det nødvendig, jeg var ikke inde og se efter muligheder der