/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan Sunny n13
Fra : Basse8435
Vist : 625 gange
20 point
Dato : 19-06-08 16:13

Hvor dælen skifter jeg gearkasse olien henne på den..

Kan ik finde nogen steder.

Den skuer i gearne er det bare olien der skal skiftes eller er det gear kassen der er røget .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-08 16:30

Sikkert din kobling der ikke virker optimalt

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 19-06-08 17:06

Hvad betyder det når der står HC efter motor størrelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-08 18:12

overliggende knastaksel...

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 20 point
Dato : 19-06-08 18:24

Præcist hvornår skurrer den ? Er det hele tiden, eller "kun" når du skifter ?
Er det hele tiden, kan det tyde i retning af slidte og udtjente lejer / mange km. Selvfølgelig kan du skifte olien, og sikre, at den er i korrekt niveau, men inden du gør det, bør du kigge grundigt efter, om der er tegn på utætheder f.eks. ved trækakslerne ? Hvis olien render af, er det mere eller mindre spild, at påfylde frisk olie, før du har fået skiftet pakdåser etc.
Kommer lyden i forbindelse med skift, eller ved udkobling, er det sikkert et slidt udrykkerleje og en lige så slidt kobling. Du kan evt. kigge efter om der er nogen justeringsmuligheder og spænde den op, men husk, at der skal være en smule frigang i koblingspedalen. (Så udrykkerlejet ikke drives med rundt konstant) og mange har en uvane med, at holde en fod på koblingen når de kører. Så snart bilen er i højeste gear - væk fra pedalen. Ned i bunden med "fussen". Det sparer på udrykkerlejet.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 19-06-08 19:07

den skuer hele tiden !!!!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 19-06-08 23:30

Ok. Hvor gammel er den ? Hvor mange km har den kørt ?
Noget kunne tyde på, at den ikke er hvad den har været.
Måske du skulle tænke i retning af en "huggergearkasse" ?

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 28-06-08 20:39

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 29-06-08 09:10

Selv tak.