/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Rally 30 info v. strøm
Fra : tryllerylle
Vist : 1389 gange
100 point
Dato : 19-06-08 09:11

Hej. Jeg har anskaffet mig en ældre Aprilia Rally 30 årg. 97/98.

Den er ikke alt for pæn men virker på de fleste områder.

Ting der ikke virker:
Blinklys - den ene side blinker fint, men den anden side lyser bare konstant? (nyt blinkrelæ?)
Elstart - der sker intet når jeg trykker på knappen? (nyt startrelæ?)

Ved kick-start: Skal man holde bremsehåndtag (en eller begge) når den skal (kick)startes?
Jeg ved at der er nogle scooter/knallerter der kun starter hvis man holder et bremsegreb inde.

Jeg håber at der er nogen der kan svare på disse spørgsmål

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-06-08 09:26

1. Nyt blink relæ

2. Måske nyt batteri ?? hvis så er det måske også grunden til at blink ikke virker ordentligt

3. grunden til at man skal holde bremse aktiveret ved el start er at man ikke kommer til at trykke på elstarter når motor er startet Altså den skal ikke holdes inde (bremsen) ved kickstart

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 19-06-08 10:23

Jeg har haft lader på batteriet, og det trækker fint strøm? Der er lys på bremselys og horn virker (pkt.2)

Motoren har også været startet, og der opførte blinklyset sig på samme måde? (pkt.1)

Super - mange tak (pkt.3)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-08 16:00

Der sidder for lille eller for stor pære i den konstant lysende side, prøv at bytte pærer fra venstre til højre.
Startmotor:
Et af håndtagene skal holdes inde, så bremselys virker, så skal startmotor virke.
Gør den ikke det så er startkontakt defekt, eller relæ defekt, eller startmotor defekt, eller ledningsforbindelser afbrudte.
Prøv at trække en kraftig ledning fra batteris plus til startmotorens plus, enten direkte på den kraftige ledning som er i enden af startmotoren eller går fra relæet til startmotoren.
Startmotorens minus er bare startmotoren som sidder på stel.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 20-06-08 20:40

Tak for svaret pallebhansen.

PS. Jeg åbner et nyt spørgsmål til min Aprilia Rally som jeg godt kunne bruge noget hjælp til

Kommentar
Fra : ralled

Dato : 31-03-10 00:46

er det kun den ene pære der lyser konstant i den side det ikke virker?
for hvis det er det kan det være fordi den anden pære er gået eller at der er en lås forbindelse. det var det i hvert fald for mig