/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter, generator ?
Fra : Spotbot
Vist : 1658 gange
50 point
Dato : 18-06-08 20:41

Hvor meget kan en scooter sådan ca. lade et batteri ? altså nu tænker jeg på watt

Angående at montere ekstra lygter tilsluttet batteriet..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 18-06-08 23:17

Det er ikke sådan lige at svare på, det afhænger af batteriets tilstand, og rotorens/statorens tilstand og type. Og om hvor længe du bruger extra forbruget, og om du også bruger det i tomgang og med slukket motor.
Ja et 12V 4AH Batteri kan jo give 4A i en time før spændingen er nede hvor det er kritisk.

Hvis du tilslutter mere end statoren leverer, tapper du bare lidt af batteriet, og statoren kører på højtryk, når motoren går.
Det værste der kan ske er at dit lys bliver svagere og startmotoren ikke kan starte scooteren.
Scooteren starter lige godt på kickstarteren.
Men et slag på tasken er at du extra kan tilslutte, samme forbrug som scooteren nu bruger, altså ca 30 w.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-06-08 06:06

På min scooter er det :
Generator : 144 watt ved 5000 o/m

Så skal du vel regne ud hvor meget alt udstyret bruger i strøm men det ved jeg ikke om man kan og der står jo 144watt ved 500 o/m men man kører jo ikke det samme hele tiden så de 144watt er nok bare et maximum.

Hvis det var mig så ville jeg sætte et voltmeter og en kontakt konstant på dit batteri så du altid kunne se hvor mange volt der er på også ville jeg tilslutte de lygter du vil have på og holde øjne om volten falder.

Vil gerne hører hvad du finde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 25-06-08 10:57

Tak for svaret pallebhansen.