/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mikrofon
Fra : Walid9955
Vist : 659 gange
175 point
Dato : 18-06-08 18:23

har en acer aspire 1640 Windows Xp home
jeg har opdateret min computer lidt, desværre opstået der et problem. Min mikrofon som er indbygget i bærbart ville ikke slukke så den er tændt altid. nå Windows starter op så tændes mikrofonen os. Jeg har prøvet at fjerne alle opdateringer som problemet opstået efter opdateringer men det hjalp ikke så jeg tænk på om nogen der kun hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-08 18:27

kontrolpanel - lyde og lydenheder.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 18-06-08 19:17

Ja i kontrolpanelet klikkes microfonen fra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 20:44

Citat
Ja i kontrolpanelet klikkes microfonen fra

Skal man bare klikke inden i kontrolpanelet så bliver microfonen slået fra?
Desuden tror jeg ikke spørger er interesseret i at den bliver slået fra, så kan han jo ikke bruge den medmindre han slå den til igen.

Walid9955
Har du mulighed for at fortælle os navnet på din computer og model, samt navnet på den inbygget microfon, så kan vi prøve og finde driveren der passer til og så om det ikke hjælper og geninstallere den.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 18-06-08 21:15

Citat
Desuden tror jeg ikke spørger er interesseret i at den bliver slået fra, så kan han jo ikke bruge den medmindre han slå den til igen.

Tænk så smart, at den kan slås til igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 21:20

hvorfor skal man døje med at skulle slå ting til/fra når man skal bruge/ikke bruge dem????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-08 21:24

Det er vel normal af bruge on/off kanppen
lydniveau skal vel også stilles

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 21:26

Prøv og download denne her driver og installer den, det kan være den løser problemet.
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_1640/driver/Realtek Audio Driver 5.10.0.5148.zip

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-08 21:41

Du har opdateret med noget skidt, som ikke passer til din computer. Derved har du fået en ny og forkert lydkort driver .
Du skal ind i hardware styringen og bede om en anden lydkortdriver. når den så finder en ældre, så sig ja til den. For den rigtige ligger formentlig stadig på din harddisk, men er blevet erstattet af en anden i registreringsdatabasen ( hvis du bruger Windows) .

Hvis du bruger XP eller nyere, kan du måske også klare det med en systemgendannelse til et tidspunkt før din "neddatering"